Hvordan fungere det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.947 visninger
32 svar
3 synes godt om
7. september 2014

CH2012

Hejsa.

Er der nogen der kan svare mig på, hvordan proceduren "normalt" er i forhold til udredning/fertilitetsbehandling?
Altså hvad kommer først?

Vi kontakter lægen - og hvad sker der så formentlig bagefter?

Jeg kan mærke, jeg er nervøs for hvordan det mon hænger sammen, hvad der skal ske, osv.

Ikke fordi det er lige nu, men vil gerne være forberedt.

Mange tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2014

esioul

CH2012 skriver:

Hejsa.

Er der nogen der kan svare mig på, hvordan proceduren "normalt" er i forhold til udredning/fertilitetsbehandling?
Altså hvad kommer først?

Jeg kan mærke, jeg er nervøs for hvordan det mon hænger sammen, hvad der skal ske, osv.

Mange tak!

Her blev kæresten undersøgt først. Altså sædprøve.

Dernæst fik jeg taget 2 blodprøver på forskellige cyklusdage (som fastslår æl).

Så fik jeg lavet celleskrab og fik taget HIV blodprøve. 

og så blev vi henvist. 

Anmeld

7. september 2014

CH2012

esioul skriver:

Her blev kæresten undersøgt først. Altså sædprøve.

Dernæst fik jeg taget 2 blodprøver på forskellige cyklusdage (som fastslår æl).

Så fik jeg lavet celleskrab og fik taget HIV blodprøve. 

og så blev vi henvist. 

De to blodprøver du fik taget - var det i samme cyklus? Og var det hos lægen eller fertilitetsklinik eller?

Hvordan foregår celleskrab?

Hvorfor blev I henvist?

Mange tak for svar!

Anmeld

7. september 2014

esioul

CH2012 skriver:

De to blodprøver du fik taget - var det i samme cyklus? Og var det hos lægen eller fertilitetsklinik eller?

Hvordan foregår celleskrab?

Hvorfor blev I henvist?

Mange tak for svar!

ja jeg fik lavet udredningen hos lægen. 

Kærestens sædprøve blev dog analyseret på en fertilitetsklinik. 

Ja det var i samme cyklus den blev taget.

Celleskrab - svært at forklare. De laver et lille skrab down there. Det kan godt være lidt ubehageligt. 

Vi er uforklarligt barnløse, der er ikke fundet en grund. 

Anmeld

7. september 2014

CH2012

esioul skriver:

ja jeg fik lavet udredningen hos lægen. 

Kærestens sædprøve blev dog analyseret på en fertilitetsklinik. 

Ja det var i samme cyklus den blev taget.

Celleskrab - svært at forklare. De laver et lille skrab down there. Det kan godt være lidt ubehageligt. 

Vi er uforklarligt barnløse, der er ikke fundet en grund. 

Okay.... Tak for svarene.

Hvis man har haft en spontan abort, og der går et år førend man går til lægen omkring evt. udredning - så burde man vel godt kunne få taget de undersøgelser og blive henvist, ikk?

Anmeld

7. september 2014

esioul

CH2012 skriver:

Okay.... Tak for svarene.

Hvis man har haft en spontan abort, og der går et år førend man går til lægen omkring evt. udredning - så burde man vel godt kunne få taget de undersøgelser og blive henvist, ikk?

Jo de fleste læger plejer at sige et år. Så mon ikke  

Anmeld

7. september 2014

CH2012

esioul skriver:

Det er også mere om vi mon kan få hjælpen - for har jo været gravid naturligt før... 

Anmeld

7. september 2014

CH2012

esioul skriver:

Det er også mere om vi mon kan få hjælpen - for har jo været gravid naturligt før... 

Anmeld

8. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Hejsa.

Altså hvad kommer først?

Mange tak!

Udove det som er nævnt, blev jeg også tjekket for ALT muligt. Det er sådan en blodprøve pakke og det samme med min mand. 

Det var dog noget, fertilitetslægen bestilte. Efterfølgende fik jeg også foretaget en HSU - gennemgang i æggeledere..

Anmeld

8. september 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
CH2012 skriver:

Det kan i godt. Jeg var også gravid med min mand, men vi havde en MA opdaget i uge 13, dette skete i juni 2011.

i april 2012 gik vi til lægen og manden skulle ind og aflevere en sædprøve, Den var ikke så god, så han skulle lave en ny for at tjekke at resultatet var det samme, og vi fik en henvisning uden problemer til fertilitetsbehandling. Min mands sæd var okay til at de ville prøve at inseminere først. 

Skal lige siges at min mands sæd var : 1. meget nedsat, 2. de svømmede meget langsomt, 3. de havde dårlige hoveder, så de kunne ikke trænge ind i et æg, og 4. han dannede hvide blodlegemer i hans sædvæske, så han slog hans egen celler ihjel...

Blev insemineret første gang i juni 2012  og derefter i august november og december alle negative. så vi skulle i IVF, i januar 2013 men vi havde så selv lavet et lille mirakel, som er 11 mdr i dag :-) 

så vi fik hjælp, selvom vi også var blevet gravide naturligt før, og endte med at lave vores datter "helt naturligt" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.