Hvordan fungere det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

CH2012

Inger skriver:

Det kan i godt. Jeg var også gravid med min mand, men vi havde en MA opdaget i uge 13, dette skete i juni 2011.

i april 2012 gik vi til lægen og manden skulle ind og aflevere en sædprøve, Den var ikke så god, så han skulle lave en ny for at tjekke at resultatet var det samme, og vi fik en henvisning uden problemer til fertilitetsbehandling. Min mands sæd var okay til at de ville prøve at inseminere først. 

Skal lige siges at min mands sæd var : 1. meget nedsat, 2. de svømmede meget langsomt, 3. de havde dårlige hoveder, så de kunne ikke trænge ind i et æg, og 4. han dannede hvide blodlegemer i hans sædvæske, så han slog hans egen celler ihjel...

Blev insemineret første gang i juni 2012  og derefter i august november og december alle negative. så vi skulle i IVF, i januar 2013 men vi havde så selv lavet et lille mirakel, som er 11 mdr i dag :-) 

så vi fik hjælp, selvom vi også var blevet gravide naturligt før, og endte med at lave vores datter "helt naturligt" 

Det er jeg glad for at høre - at man godt kan få hjælpen alligevel

Og tak for svaret

Må jeg være så fræk og spørge hvor gammel dig og din mand var på daværende tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Udove det som er nævnt, blev jeg også tjekket for ALT muligt. Det er sådan en blodprøve pakke og det samme med min mand. 

Det var dog noget, fertilitetslægen bestilte. Efterfølgende fik jeg også foretaget en HSU - gennemgang i æggeledere..

Kan du huske hvad du blev tjekket for?

Har godt hørt at man får undersøgt sine æggeledere som oftest...

Tak for svar

Anmeld

8. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Kan du huske hvad du blev tjekket for?

Har godt hørt at man får undersøgt sine æggeledere som oftest...

Tak for svar

Blandt andet stofskifte.. 

Det skal være i orden når man bliver gravid - og det var mit fx ikke

fra praksis.dk:

Relevant gynækologisk anamnese (menstruationsmønster, tidligere salpingitis, tidligere graviditeter, medicin, allergi, forhold som kan influere på forældreegnethed, sædundersøgelse, husk navn og CPR på såvel kvinden som manden).

Blodprøver: - HIV og Hepatitisblodprøver (WebReq: HIV og Hepatitscreening Fertilitetsbehandling).

- FSH og TSH, hvoraf FSH skal tages indenfor de første 3 dage af en menstruationscyklus.

Chlamydiapodning. Ved positiv podning bør relevant behandling af parret iværksættes.

Normalt cervixskrab indenfor det sidste 3 år.

Kvinden rubellavaccineres, hvis immunstatus er ukendt. (Graviditet bør undgås de første 3 måneder efter vaccination)

Manden henvises til sædundersøgelse på Fertilitetsklinikken. Ovenstående vil sikre god visitation, men patienten kan henvises uden at alle prøver er udført.

OBS: Tubaundersøgelse i form af HSG/HSU skal ikke foretages før henvisning til fertilitetsbehandling.

Anmeld

8. september 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)
CH2012 skriver:

Det er jeg glad for at høre - at man godt kan få hjælpen alligevel

Og tak for svaret

Må jeg være så fræk og spørge hvor gammel dig og din mand var på daværende tidspunkt?

ja det må du gerne spørge om...;-)  jeg var 36 da jeg fødte i oktober sidste år, nu 37 og min mand er 38 fylder snart 39... :-) 

Anmeld

8. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Blandt andet stofskifte.. 

Det skal være i orden når man bliver gravid - og det var mit fx ikke

fra praksis.dk:

Relevant gynækologisk anamnese (menstruationsmønster, tidligere salpingitis, tidligere graviditeter, medicin, allergi, forhold som kan influere på forældreegnethed, sædundersøgelse, husk navn og CPR på såvel kvinden som manden).

Blodprøver: - HIV og Hepatitisblodprøver (WebReq: HIV og Hepatitscreening Fertilitetsbehandling).

- FSH og TSH, hvoraf FSH skal tages indenfor de første 3 dage af en menstruationscyklus.

Chlamydiapodning. Ved positiv podning bør relevant behandling af parret iværksættes.

Normalt cervixskrab indenfor det sidste 3 år.

Kvinden rubellavaccineres, hvis immunstatus er ukendt. (Graviditet bør undgås de første 3 måneder efter vaccination)

Manden henvises til sædundersøgelse på Fertilitetsklinikken. Ovenstående vil sikre god visitation, men patienten kan henvises uden at alle prøver er udført.

OBS: Tubaundersøgelse i form af HSG/HSU skal ikke foretages før henvisning til fertilitetsbehandling.

Mange tak for svaret! Igen

Det lyder ikk helt så skræmmende som jeg forestillede mig indtil videre - men hvordan er det reelt at stå i situationen? 

Anmeld

8. september 2014

CH2012

Inger skriver:

ja det må du gerne spørge om...;-)  jeg var 36 da jeg fødte i oktober sidste år, nu 37 og min mand er 38 fylder snart 39... :-) 

Okay.... Mange tak for svaret

Anmeld

8. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Mange tak for svaret! Igen

Det lyder ikk helt så skræmmende som jeg forestillede mig indtil videre - men hvordan er det reelt at stå i situationen? 

Det er en helt ny verden, men vi var bare glade for st være i gang med udredning

Anmeld

9. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Det er en helt ny verden, men vi var bare glade for st være i gang med udredning

Det forstår jeg godt... Fortalte I det til nogen (fx arbejdsplads?), at I gik igang med det?

Anmeld

9. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Det forstår jeg godt... Fortalte I det til nogen (fx arbejdsplads?), at I gik igang med det?

Nej - ikkepp daværende tidspunkt. Kun et nært vennepar der havde været igennem det samme. 

Det er er jo så 2 år siden nu her og er først blevet insemineret for første gang i sidste cyklus 

Anmeld

9. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Nu ved mandens arbejdsplads det så da han ind imellem skal have fri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.