Forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2014

Nystart

I har fælles forældremyndighed, hvis:

• I var gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgik ægteskab senere
  • I var separeret eller skilt, da barnet blev født, og faren i den forbindelse anerkendte faderskabet eller blev dømt til at være far i en faderskabssag ved retten 
  • I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født
  • I var gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet blev født
  • I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til Statsforvaltningen eller retten
  • I boede sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født, og faren i den forbindelse anerkendte faderskabet eller blev dømt til at være far i en faderskabssag ved retten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2014

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Nej så skal du ikke udfylde nogle papirer om det dog mener jeg at have hørt at man kan  en penge bøde hvis man ikke oplyser faren men er ikke sikker men hvis du spøger din jordmoder næste gang du ser hende kan hun helt sikkert svare dig på det 

Men der er jo skrevet ind i mine papirer hvem faren en. Det bad lægen om til første undersøgelse. Men har intet skrevet under på eller fået papirer til endnu. 

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

I har fælles forældremyndighed, hvis:

• I var gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgik ægteskab senere
  • I var separeret eller skilt, da barnet blev født, og faren i den forbindelse anerkendte faderskabet eller blev dømt til at være far i en faderskabssag ved retten 
  • I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født
  • I var gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet blev født
  • I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til Statsforvaltningen eller retten
  • I boede sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født, og faren i den forbindelse anerkendte faderskabet eller blev dømt til at være far i en faderskabssag ved retten

Så det vil så sige den bliver fælles på baggrund af vi har boet sammen indenfor de 10 måneder inden barnets fødsel. vi gik fra hinanden seks måneder før barnets fødsel. 

Anmeld

6. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Så det vil så sige den bliver fælles på baggrund af vi har boet sammen indenfor de 10 måneder inden barnets fødsel. vi gik fra hinanden seks måneder før barnets fødsel. 

ja, du kan så søge fuld myndighed, men så skal der virkelig være en go grund til det...

Og her er det ikke nok at far og mor er uvenner..... 

Anmeld

6. september 2014

Kamilla-m

lillespir24 skriver:

Så længe du ikke er gift med faren har moren fuld forældremyndighed med mindre i udfylder en erklæring fra statsforvaltningen som hedder noget med omsorgs og ansvars erklæring samt faderskabs erklæring 

Det er ikke korrekt, man har fælles vis man har boede på samme adresse 10 mor før barnets fødsel så altså en mdr før man bliver gravid
Er man gift har det ingen betydning om man bor sammen eller ej, så er det også fælles ..

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

ja, du kan så søge fuld myndighed, men så skal der virkelig være en go grund til det...

Og her er det ikke nok at far og mor er uvenner..... 

Det største problem er hans sygelige jaloxi. Har da jeg flyttede måtte undlade at fortælle hvorhen. Da han flere gange har opsøgt mig på de adresser jeg har været for at snakke og lign. 

Anmeld

6. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Det største problem er hans sygelige jaloxi. Har da jeg flyttede måtte undlade at fortælle hvorhen. Da han flere gange har opsøgt mig på de adresser jeg har været for at snakke og lign. 

Jeg kan fortælle at min bror far er både psykopat, har forsøgt at slå hende ihjel OG er junki...og en masse andet

og hun fik ikke fuld myndighed af den grund...selvom hun søgte et utal af gange...

en far har krav og ret til at se sit barn, og det samme har barnet..

Desværre kan tingene ikke laves om, og den lille kommer om i kan enes eller ej..

Men jeg synes at du skal tænke dig godt om inden du søger fuld myndighed, for jeg kunne forstille mig at det ville skabe endnu mere krig mellem jer...

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Jeg kan fortælle at min bror far er både psykopat, har forsøgt at slå hende ihjel OG er junki...og en masse andet

og hun fik ikke fuld myndighed af den grund...selvom hun søgte et utal af gange...

en far har krav og ret til at se sit barn, og det samme har barnet..

Desværre kan tingene ikke laves om, og den lille kommer om i kan enes eller ej..

Men jeg synes at du skal tænke dig godt om inden du søger fuld myndighed, for jeg kunne forstille mig at det ville skabe endnu mere krig mellem jer...

Forældremyndigheden giver ikke mere eller mindre ret til samvær med faren. Samværet er jo noget andet, det ville jeg ikke fratage ham. 

Anmeld

6. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Forældremyndigheden giver ikke mere eller mindre ret til samvær med faren. Samværet er jo noget andet, det ville jeg ikke fratage ham. 

men myndigheden er også svær at få alene...  

og det gør at han skal godkende og underskrive nærmest alt... pas feks...

Hvis jeg var dig ville jeg vente og se tiden an.... og se om han ikke falder ned.. husk på at han os har det svært for du bære hans barn, og det må for ham være svært ikke at vide hvor du/i er.

Anmeld

6. september 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nu kender vi jo ikke hele historien, men husk nu på, at uanset hvad du synes om denne mand, så er han barnets far. For jeres kommende barns skyld bliver i nødt til at samarbejde, med eller uden fælles forældremyndighed. Det betyder i begge sikkert skal sluge en masse kameler undervejs. Det rhjælper ikke at gå ind med den indstilling, at man ikke kan samarbejde med ham. Læs eventuelt:  http://www.statsforvaltningen.dk/sfdocs/Publikationer/Pjecer/Når_samarbejdet_er_svært.pdf

Jeg ville vente med at tage en beslutning vedrørende forældremyndighed til senere. Du kommer som bopælsforældre alligevel til at tage flere beslutninger vedrørende barnet. Jeg er enig i, det absolut ikke sender et godt signal til faderen. Selvom du siger det ikke kommer til at få indflydelse på hans adgang til barnet, så er det ikke et godt signal, slet ikke når i ikke tidligere har samarbejdet godt. 

Igen, vi kender jo ikke hele historien, men jeg vil nu altid prøve at advokere samarbejde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.