Forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.043 visninger
20 svar
1 synes godt om
6. september 2014

Anonym trådstarter

Hej. Jeg skriver fordi alt er en krig mellem mig og det kommende barns far. Mit spørgsmål er, vil vi få fælles forældremyndighed fordi vi har boet sammen ind til et halvt år inden barnets fødsel? Ved ALT åbenbart kommer til at blive yderst besværligt mellem os. Og vores samarbejde sucks!! Jeg prøver og prøver. Han må komme med til alt, frataget ham intet, absolut intet. Men han ødelægger det hele tiden og bliver modbydelig og har flere gange truet med at gøre mig fortræd i arrigskab, hvis tingene ikke går efter hans hoved. Han undskylder dog dagen efter eller lign., men stiller mig i meget sværer situationer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2014

Røverdatter

Det lyder meget usundt! Min veninde havde fra start af fuld forældremyndighed. Men ved ærligt ikke hvordan hun kunne det. Måske fordi de ikke boede sammen? Men hvad hvis du så flytter fra ham? Er det en mulighed? Så kan det jo være der er en chance for at forældremyndigheden falder hos dig held og lykke!

For resten. Hvis han truer dig så skal du ud af forholdet!! Efter min mening...

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Det lyder meget usundt! Min veninde havde fra start af fuld forældremyndighed. Men ved ærligt ikke hvordan hun kunne det. Måske fordi de ikke boede sammen? Men hvad hvis du så flytter fra ham? Er det en mulighed? Så kan det jo være der er en chance for at forældremyndigheden falder hos dig held og lykke!

For resten. Hvis han truer dig så skal du ud af forholdet!! Efter min mening...

Vi er ikke sammen mere og jeg er flyttet. Good damn ! Også en kamp. Ønsker virkelig bare ikke en endnu større kamp når barnet bliver født  

Ønsker han skal have samvær men ikke stå med de store beslutninger. 

Anmeld

6. september 2014

Røverdatter

Anonym skriver:

Vi er ikke sammen mere og jeg er flyttet. Good damn ! Også en kamp. Ønsker virkelig bare ikke en endnu større kamp når barnet bliver født  

Ønsker han skal have samvær men ikke stå med de store beslutninger. 

Det kan jeg godt forstå og jeg kan rigtig godt sætte mig ind i det.
Det må være ubehageligt især fordi din graviditet bør være en dejlig tid og du skal helst ikke "frygte" den tid der kommer når barnet er ude.. jeg ville opsøge mødrehjælpen, eller en form for offentlig instans der kan hjælpe gerne hurtigst muligt så du kan få afklaring og gøre dig klar til evt retssag/statsforvaltningen.

Anmeld

6. september 2014

lillespir26

Så længe du ikke er gift med faren har moren fuld forældremyndighed med mindre i udfylder en erklæring fra statsforvaltningen som hedder noget med omsorgs og ansvars erklæring samt faderskabs erklæring 

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Det kan jeg godt forstå og jeg kan rigtig godt sætte mig ind i det.
Det må være ubehageligt især fordi din graviditet bør være en dejlig tid og du skal helst ikke "frygte" den tid der kommer når barnet er ude.. jeg ville opsøge mødrehjælpen, eller en form for offentlig instans der kan hjælpe gerne hurtigst muligt så du kan få afklaring og gøre dig klar til evt retssag/statsforvaltningen.

Må lige undersøge det mandag når fagfolk er til at komme i kontakt med. Men tak for svar. 

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

lillespir24 skriver:

Så længe du ikke er gift med faren har moren fuld forældremyndighed med mindre i udfylder en erklæring fra statsforvaltningen som hedder noget med omsorgs og ansvars erklæring samt faderskabs erklæring 

Også selvom vi har boet sammen inden for de seneste ti måneder inden barnets fødsel. Vi flyttede fra hinanden da jeg var tre måneder henne. Synes der er så mange kriterier. Og kan ikke finde hoved og hale i det. 

Så jeg må ikke udfylde nogle af de papirer, eftersom jeg ikke ønsker fælles forældremyndighed ? Men skal man ikke lave en faderskabs erklæring ?

Anmeld

6. september 2014

Nystart

da jeg fik min datter i 05, fik jeg pr automatik forældre myndighed da vi ikke havde boet sammen.

men jeg ved også at meget kort tid efter blev det lavet om til at man som forældre pr automatik fik FÆLLES om man så nogensinde havde boet sammen eller andet.... og at fædre idag faktisk står noget bedre stillet mht det hele...

Anmeld

6. september 2014

lillespir26

Nej så skal du ikke udfylde nogle papirer om det dog mener jeg at have hørt at man kan  en penge bøde hvis man ikke oplyser faren men er ikke sikker men hvis du spøger din jordmoder næste gang du ser hende kan hun helt sikkert svare dig på det 

Anmeld

6. september 2014

lillespir26

Nej så skal du ikke udfylde nogle papirer om det dog mener jeg at have hørt at man kan  en penge bøde hvis man ikke oplyser faren men er ikke sikker men hvis du spøger din jordmoder næste gang du ser hende kan hun helt sikkert svare dig på det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.