Dagplejer holder mit barn som gidsel....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

Julemusen

Det der lyder nu mere som regler fra dagpleje kontoret end din egen dagplejemor. Jeg ved at der i mange kommuner er mangel på børn og det er dyre for kommunen at have tomme pladser i dagplejen end i børnehaven. Derfor vælger nogle kommuner at udvide den tid dagplejebørnene er i dagplejen, når der er udsigt til nye børn der kan overtage pladsen. Min nevø var 3 år og 5 måneder af den grund. Men du kan triumfe igennem ved at ringe til dagpleje kontoret eller pladsanvisningen og sige at du altså vil have dit barn i børnehaven nu. Det er din ret som betalende 'kunde'!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

vitapigen

HVAD??? det lyder godt nok underligt... Her starter man den 1. i den måned man fylder 3... Og hvis du siger der er ledige pladser i børnehaven??? Lyder godt nok mystisk... Det går da lige op om der er en tom plads i dagplejen eller børnehaven...

Anmeld

3. september 2014

Sujan

Hold da op har jeg aldrig hørt om før.. Her starter de automatisk i børnehave den måned barnet fylder 3 år

Anmeld

3. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg har snakket med den pædagogiske leder her i området, hun er dp "chef" og hun siger det samme som dp, forstår det bare ikke når der er pladser i børnehaven

Hvis  hun står på venteliste og ikke er gammel nok endnu i din kommune er der jo desværre ikke meget at gøre....

Men tænker hvordan ved du at der er tomme pladser?

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

har du prøvet at gå videre med det... og forbi dagplejen 

Hvem tror du jeg skal kontakte?

Anmeld

3. september 2014

MHB

Anonym skriver:

Jeg har snakket med den pædagogiske leder her i området, hun er dp "chef" og hun siger det samme som dp, forstår det bare ikke når der er pladser i børnehaven

Jeg ville ringe til pladsanvisningen i kommunen! Som du selv siger er den pædagogiske leder også dps chef men hos pladsanvisningen kan de give et klart billede på hvordan det rent faktisk ser ud, for i kunne jo i realiteten bare melde jeres datter ud, det har DP ikke noget at kunne sige til! 

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Hvis  hun står på venteliste og ikke er gammel nok endnu i din kommune er der jo desværre ikke meget at gøre....

Men tænker hvordan ved du at der er tomme pladser?

Jeg kender mange mødre som har børn i den børnehave som har fortalt det, vi bor i et lille samfund

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Det der lyder nu mere som regler fra dagpleje kontoret end din egen dagplejemor. Jeg ved at der i mange kommuner er mangel på børn og det er dyre for kommunen at have tomme pladser i dagplejen end i børnehaven. Derfor vælger nogle kommuner at udvide den tid dagplejebørnene er i dagplejen, når der er udsigt til nye børn der kan overtage pladsen. Min nevø var 3 år og 5 måneder af den grund. Men du kan triumfe igennem ved at ringe til dagpleje kontoret eller pladsanvisningen og sige at du altså vil have dit barn i børnehaven nu. Det er din ret som betalende 'kunde'!

Er det? Jeg vidste ikke jeg kunne kræve det, for ja sgu vi betaler i dyre domme for den pasning

Så vil jeg kontakte pladsanvisningen

Tak

Anmeld

3. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Jeg kender mange mødre som har børn i den børnehave som har fortalt det, vi bor i et lille samfund

Meeeen de kender jo sikkert ikke grunden... tænker jeg...

men er DP leder ikke til at snakke med ville jeg gå op til den næste i række...

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

HVAD??? det lyder godt nok underligt... Her starter man den 1. i den måned man fylder 3... Og hvis du siger der er ledige pladser i børnehaven??? Lyder godt nok mystisk... Det går da lige op om der er en tom plads i dagplejen eller børnehaven...

Det er åbenbart dyrere for kommunen at have tomme børnehavepladser end dagplejepladser

Men jeg kontakter pladsanvisningen når hun er blevet 3 år og kræver det

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.