Dagplejer holder mit barn som gidsel....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.343 visninger
26 svar
20 synes godt om
3. september 2014

Anonym trådstarter

Sådan føler jeg det sgu

Vores datter bliver 3 år i september, hun er multi klar til at komme i børnehave, hun snakker børnehave hele tiden og vil bare så gerne afsted over til veninderne, hun kender en masse af de børn der allerede går der plus flere af pædagogerne.

problemet er

Dagplejeren vil ikke sende hende afsted før der er et andet barn der kan tage hendes plads hos dagplejeren, da kommunen ikke vil have tomme pladser, kan det virkelig være rigtigt, der er plads i børnehaven ved jeg.

Jeg føler mig bare magtesløs, og er villig til at gøre meget for at hun kommer afsted snart, for indtil videre kommer hun først afsted til Januar

er der nogen der ved om der er noget jeg kan gøre?

alle råd modtages med kyshånd

en frustreret mommi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

LinLin

Det kan jeg godt nok ikke forstå hun kan?!
Har du ikke søgt bhv-plads og fået det??

Anmeld

3. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Sådan føler jeg det sgu

Vores datter bliver 3 år i september, hun er multi klar til at komme i børnehave, hun snakker børnehave hele tiden og vil bare så gerne afsted over til veninderne, hun kender en masse af de børn der allerede går der plus flere af pædagogerne.

problemet er

Dagplejeren vil ikke sende hende afsted før der er et andet barn der kan tage hendes plads hos dagplejeren, da kommunen ikke vil have tomme pladser, kan det virkelig være rigtigt, der er plads i børnehaven ved jeg.

Jeg føler mig bare magtesløs, og er villig til at gøre meget for at hun kommer afsted snart, for indtil videre kommer hun først afsted til Januar

en frustreret mommi

har du prøvet at gå videre med det... og forbi dagplejen 

Anmeld

3. september 2014

Ellie79

Anonym skriver:

Sådan føler jeg det sgu

problemet er

en frustreret mommi

Kan slet ikke forstå at hun kan holde på dit barn hvis du har eller får tildelt en  børnehaveplads. har du fået børnehaveplads for så er det jo bare at sige mit barn er udmeldte fra den og den dato. 

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Det kan jeg godt nok ikke forstå hun kan?!
Har du ikke søgt bhv-plads og fået det??

Hun står som nr to på ventelisten men børnehaven har tomme pladser nu, flere tomme pladser pga skolestart

Har du et råd om hvad jeg evt kan gøre?

Anmeld

3. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har de ikke en bestemt alder i jeres kommune, hvor man starter i børnehave? Her starter de når de er 2,10 med mindre de slet ikke er klar og så skal man bede om ekstra tid i dp. 

Jeres datter må vel også være skrevet op? Og så får i vel besked når det er. 

Vores dreng er lige startet i bhv, og vi fik et brev for 3-4mdr siden med at han var optaget pr 1/9 (som er den måned hvor han bliver 2,10) det er slet ikke dagplejerens opgave at sige hvornår børnene skal videre, med mindre der er nogen særlige forhold. 

Anmeld

3. september 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Det lyder godt nok underligt

Har du talt med pladsanvisningen? Det er vel dem der i sidste ende sidder med beslutningen.

Har du fået plads i børnehaven?

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

har du prøvet at gå videre med det... og forbi dagplejen 

Jeg har snakket med den pædagogiske leder her i området, hun er dp "chef" og hun siger det samme som dp, forstår det bare ikke når der er pladser i børnehaven

Anmeld

3. september 2014

lycly

Ligeså snart I får tilbudt en børnehaveplads og takker ja, så bliver hun automatisk meldt ud af dagplejen. Så ring til pladsanvisningen evt for at høre om hun snart får en plads.
Dagplejemoren kan ikke holde på et barn, man kan jo til enhver tid melde sit barn ud?

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Har de ikke en bestemt alder i jeres kommune, hvor man starter i børnehave? Her starter de når de er 2,10 med mindre de slet ikke er klar og så skal man bede om ekstra tid i dp. 

Jeres datter må vel også være skrevet op? Og så får i vel besked når det er. 

Vores dreng er lige startet i bhv, og vi fik et brev for 3-4mdr siden med at han var optaget pr 1/9 (som er den måned hvor han bliver 2,10) det er slet ikke dagplejerens opgave at sige hvornår børnene skal videre, med mindre der er nogen særlige forhold. 

Jeg troede alderen for børnehavestart hed 3 år i vores kommune, men her blev jeg klogere, jeg ved bare ikke hvad jeg kan gøre

Ville elske at kunne sende min lille pige i børnehave nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.