Er jeg for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor11 skriver:

Min kæreste skulle også på tur, for at blive rystet sammen, da de startede på studiet. Han takkede nej! 

1: fordi han har familie han hellere vil være sammen med (det var ikke en tur der var specielt relevant for studiet, kun det sociale)

2: han følte sig simpelthen for gammel til den slags de andre på 19-23 synes det var feeeeedt at skulle afsted, drikke bajere og sove sammen. Men min kæreste nærmer sig 30 og er bare et andet sted i livet. De andre på samme alder og op, tog heller ikke med. 

Skal lige siges at han er kommet fint med i sammenholdet alligevel. De har jo også fredagsbarer og den slags, som han så deltager i.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Skouboe

Jeg synes du skal prøve at overvinde dig og tage med. Jeg er selv meget indadvendt og er først de senere år begyndt at forstå og værdsætte værdien af sociale relationer.

Selvom jeg ikke hverken gider eller har overskud, prioriterer jeg sociale arrangementer og ture og det har betydet rigtigt meget for mit daglige arbejde. Man lærer folk at kende på en anden måde og får en fælles reference ramme og det er guld værd i forhold til fremtidigt samarbejde.

Anmeld

3. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg havde helt sikkert også deltaget

Det er bare så vigtigt, at man indgår i de sociale relationer - om det har relevans for studiet eller ej.

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

betski skriver:

Nej du er ikke for meget. Men jeg tænker det kunne være godt for dig at deltage, så du kan lære de andre at kende. Du skriver at de andre kender hinanden og ved ikke at deltage, kan du komme til at få en større distance til dem. Jeg kan godt forstå følelsen af, ikke at have lyst til at sove ude. Men det er blot to dage. Jeg tror det er give godt ud. Man samarbejder nu alligevel bedre med folk som man kender. Jeg deltager også i sociale arrangementer på mit arbejde selvom lysten ikke altid er der. Dette gør jeg, for at styrke sammenholdet og for at lære de andre bedre at kende. Dette hjælper mig selv i det daglige. Ja det var blot mine tanker omkring din situation

Jeg kan sagtens følge dig, men tror at jeg tænker at jeg "kun" skal være sammen med dem i 1 år og derfor måske ikke har behov for at investere alt for meget i det.
Jeg synes bare at det er rigtig svært

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Min kæreste skulle også på tur, for at blive rystet sammen, da de startede på studiet. Han takkede nej! 

1: fordi han har familie han hellere vil være sammen med (det var ikke en tur der var specielt relevant for studiet, kun det sociale)

2: han følte sig simpelthen for gammel til den slags de andre på 19-23 synes det var feeeeedt at skulle afsted, drikke bajere og sove sammen. Men min kæreste nærmer sig 30 og er bare et andet sted i livet. De andre på samme alder og op, tog heller ikke med. 

Det er nemlig også mine tanker + at min mand står og skal arbejde i Kbh ugen efter, så der er igen forandringer i hjemmet.

Jeg er nemlig den eneste i min klasse som har børn og de andre er ret unge. Derfor magter jeg det heller ikke helt - altså gå i byen osv.

Men årh hvor jeg føler, at jeg bare skal tage mig sammen.

Anmeld

3. september 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens følge dig, men tror at jeg tænker at jeg "kun" skal være sammen med dem i 1 år og derfor måske ikke har behov for at investere alt for meget i det.
Jeg synes bare at det er rigtig svært

Jeg kan fortælle af erfaring at det bliver nemmere med øvelsen

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg synes du skal prøve at overvinde dig og tage med. Jeg er selv meget indadvendt og er først de senere år begyndt at forstå og værdsætte værdien af sociale relationer.

Selvom jeg ikke hverken gider eller har overskud, prioriterer jeg sociale arrangementer og ture og det har betydet rigtigt meget for mit daglige arbejde. Man lærer folk at kende på en anden måde og får en fælles reference ramme og det er guld værd i forhold til fremtidigt samarbejde.

Jeg er egentlig på ingen måde indadvendt. Jeg har en stor vennegruppe, som jeg har kendt i mange år.
Jeg er født og opvokset i den by, hvor jeg studerer, så har jo ikke det samme sociale behov som alle tilflytterene. Samtidig tænker jeg at det ikke er en social kontekst jeg kommer til at deltage i anyway. Hmm, så svært!

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg havde helt sikkert også deltaget

Det er bare så vigtigt, at man indgår i de sociale relationer - om det har relevans for studiet eller ej.

Ja helt sikkert, men føler at jeg har rigeligt med sociale relationer og har en fornemmelse af, at hvis jeg tager med, så vil være mut og savne det derhjemme alt for meget.

Anmeld

3. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er nemlig også mine tanker + at min mand står og skal arbejde i Kbh ugen efter, så der er igen forandringer i hjemmet.

Jeg er nemlig den eneste i min klasse som har børn og de andre er ret unge. Derfor magter jeg det heller ikke helt - altså gå i byen osv.

Men årh hvor jeg føler, at jeg bare skal tage mig sammen.

Jeg synes det er helt fair ikke at magte 2hele dage med fnidderfnadder og teenage opførsel, når det ikke er noget man selv synes er fedt/sjovt længere! gad jeg heller ikke (er 24) 

synes ikke du skal føle dig presset, bare gør hvad du helt ærligt har mest lyst til. Du skal nok lære dem at kende alligevel jo.

Anmeld

3. september 2014

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg er egentlig på ingen måde indadvendt. Jeg har en stor vennegruppe, som jeg har kendt i mange år.
Jeg er født og opvokset i den by, hvor jeg studerer, så har jo ikke det samme sociale behov som alle tilflytterene. Samtidig tænker jeg at det ikke er en social kontekst jeg kommer til at deltage i anyway. Hmm, så svært!

Her taler jeg ikke om at få flere venner, men om at opbygge nogle sociale relationer ift. dine medstuderende. Det letter fx gruppearbejde eller hvis man har behov for hjælp eller lign.

Du skal selvfølgelig gøre hvad du har lyst til, men min erfaring er at sociale relationer på studiet/arbejdspladsen er en rigtig god investering, også selvom der er en større aldersforskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.