chokeret + møde i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2014

Kay

Update?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Lyt og stol på dit barn.

Hellere reagere hver gang og at der er falsk alarm, end at du ikke tror/reagere på ham og der så er noget..

Jeg så den første uge med frederic i bh en pædagog skubbe et barn ned fra en 'vosken stol' - uden at barnet fik mulighed for at slev at hoppe ned.

Har hørt børn blive råbt ad - kaldt navne - skældt ud osv. Han var renlig inden han startede i bh, men han var så utryg og bange at han tissede i bukserne flere gange om dagen - uden at pædagogerne ville hjælpe ham med tøj skift / gjorde som om de ikke havde set det og han turde ikke spørge om hjælp i frygt for også at blive råbt ad...

Vi skiftede bh...

Stol på din mave fornemmelse og forklar dem hvordan landet ligger.  

Jeg er i chok over at der er institutioner hvor sådan en adfærd tilsyneladende må være blevet normen, siden alle de ansatte må have accepteret den.

Er dine observationer af stedet blevet givet videre til pædagogisk konsulent? 

Til ts: fortæl hvad din dreng har fortalt. Det er vigtigt i kommer i dialog omkring det uanset om det er sandt eller ej. 

Anmeld

2. september 2014

EAF

Mor til Frederic og Freya skriver:

Lyt og stol på dit barn.

Hellere reagere hver gang og at der er falsk alarm, end at du ikke tror/reagere på ham og der så er noget..

Jeg så den første uge med frederic i bh en pædagog skubbe et barn ned fra en 'vosken stol' - uden at barnet fik mulighed for at slev at hoppe ned.

Har hørt børn blive råbt ad - kaldt navne - skældt ud osv. Han var renlig inden han startede i bh, men han var så utryg og bange at han tissede i bukserne flere gange om dagen - uden at pædagogerne ville hjælpe ham med tøj skift / gjorde som om de ikke havde set det og han turde ikke spørge om hjælp i frygt for også at blive råbt ad...

Vi skiftede bh...

Stol på din mave fornemmelse og forklar dem hvordan landet ligger.  

Det var godt nok uhyggeligt at læse, er desværre ikke dybt overrasket, har selv set mine stykker (som ansat pædagog)  hvor jeg bare har tænkt at det her sted burde ryddes og personalet (sjældent alle, men mange) burde få sparket og ikke have med børn/unge/voksne mennesker at gøre men arbejde med papkasser eller elastikker da de så ikke kunne gøre nogen ondt undervejs!  

Anmeld

3. september 2014

Natteravnen skriver:

Det var godt nok uhyggeligt at læse, er desværre ikke dybt overrasket, har selv set mine stykker (som ansat pædagog)  hvor jeg bare har tænkt at det her sted burde ryddes og personalet (sjældent alle, men mange) burde få sparket og ikke have med børn/unge/voksne mennesker at gøre men arbejde med papkasser eller elastikker da de så ikke kunne gøre nogen ondt undervejs!  

Hvad gjorde du ved det?

Anmeld

3. september 2014

monzemussen

Update;

Det hele var (gudskelov) en misforståelse.
Pædagogen havde bare holdt ham fast i armen, da de skulle stå i en rundkreds og lave noget.
Det var rart at få en forklaring, men bestemt ikke sjov at skulle sige det.
Christian er meget sensitiv (nok på grund af det vi har Været igennem). Der er rigtig mange ting som virker mere voldsom på ham som det egentlig er.
Jeg kan f.eks. ikke sende ham på værelset hvis han overskrider mine grænser. Eller hvis han slår så kan jeg ikke holde ham uden han går i panik.

Har sørme ondt af den knægt.

Og lidt af mig selv. For synes godt nok det er hårdt at have et sensitiv barn

Anmeld

3. september 2014

Røverdatter

monzemussen skriver:

Update;

Pædagogen havde bare holdt ham fast i armen, da de skulle stå i en rundkreds og lave noget.
Christian er meget sensitiv (nok på grund af det vi har Været igennem). Der er rigtig mange ting som virker mere voldsom på ham som det egentlig er.
Jeg kan f.eks. ikke sende ham på værelset hvis han overskrider mine grænser. Eller hvis han slår så kan jeg ikke holde ham uden han går i panik.

Godt at det var en misforståelse og fint at du reagerede.

Sensitive børn kan være en stor mundfuld. Har du læst bogen "særligt sensitive børn" og/eller andre bøger og artikler om det?

Anmeld

3. september 2014

MorDk

monzemussen skriver:

Update;

Kram!!!

Anmeld

3. september 2014

monzemussen skriver:

Update;

Ej hvor godt at der var tale om en musforståelse - det må være lettet 

Har du/I fået hjælp til at bearbejde jeres fortid med vold?

Anmeld

3. september 2014

EAF

mor:) skriver:

Hvad gjorde du ved det?

Jeg satte spørgsmålstegn ved det og stillede undrende spørgsmål til stuemøder, gik til min leder og sørgede for jeg i det mindste ikke faldt ind under den kultur på stedet og snakkede med en anden kollega som var ny som jeg hvad hun oplevede - det var et vikariat så det var begrænset hvad jeg kunne stille op mod en så indgroet kultur - men jeg lod vide at jeg ikke var enig og at de var blevet observeret. Måske derfor jeg ikke fik den faste stilling, da der blev slået en op. Hvem ved. Et af de steder hvor man går hjem med ondt i maven og møder ind med ondt i maven. Nu er de flyttet i helt nye lokaler, en ny leder men ved ikke om personalet er de samme. Det er efterhånden 2 år siden jeg var i den "gamle" udgave af inst. 

Anmeld

3. september 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mor:) skriver:

Ej hvor godt at der var tale om en musforståelse - det må være lettet 

Har du/I fået hjælp til at bearbejde jeres fortid med vold?

Musforståelse :p kunne ikke lade være med at smile af din søde stavning : )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.