kusinen smasker - må jeg rette det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2014

Mulle-Mom

Hej

Ja, overskriften siger næsten det hele. Vi har i denne weekend haft vores pigers kusine på 8 år til overnatning.
Sød pige, og vi holder af hende.

- men! Jeg magter snart ikke at spise sammen med hende mere

Hun smasker SÅ højt og konstant. Jeg kan ikke klare det (er i forvejen lydsensitiv).
Min mand er enig men vil ikke gøre noget ved det. Jeg sidder og krummer tæer ved bordet - og helt galt var det i går aftes da vi skulle se film og spise popcorn. Ej, men hvad tænkte jeg dog også på da jeg serverede popcorn?!?

Mine egne børn smasker ikke. Så jrg kan ikke engang forsøge at bede dem om at huske at lukke munden, og så håbe at hun derigennem fanger pointen

Hvad havde I gjort? Ingenting?

Hjælp

Jeg var forleden hjemme hos min søster om mine dejlige nevøer den ældste er lige startet i skole så en stor dreng men han smasker højt og taler med mad i munden og han er føglsom men jeg sagde da noget til ham sagde til ham at når nu han var så stor han gik i skole så er han også stor nok til ikke at smaske og tale med mad i munden ( med glimt og grin i øjet ) han smilede og prøvede at lade vær det er måden man siger det på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Monski

Anonym skriver:

Hej

Ja, overskriften siger næsten det hele. Vi har i denne weekend haft vores pigers kusine på 8 år til overnatning.

Hun smasker SÅ højt og konstant. Jeg kan ikke klare det (er i forvejen lydsensitiv).
Min mand er enig men vil ikke gøre noget ved det. Jeg sidder og krummer tæer ved bordet - og helt galt var det i går aftes da vi skulle se film og spise popcorn. Ej, men hvad tænkte jeg dog også på da jeg serverede popcorn?!?

Mine egne børn smasker ikke. Så jrg kan ikke engang forsøge at bede dem om at huske at lukke munden, og så håbe at hun derigennem fanger pointen

Hjælp

Jeg smaskede, sindssygt højt, til jeg var 10-12 år. Kan huske mine forældre altid prøvede at få mig til ikke at smaske men der var bare et eller andet der gjorde at jeg slet ikke havde teknikken til det.
Jeg har altid haft ret store problemer med min nakke og ryg og pga det var jeg til fysioterapeut i en periode og derefter stoppede jeg også med at smaske, det er simpelhen så underligt
- men jeg synes godt nu kan nævne det, bare uden direkte at rette på hende for det er ulideligt at hører på!

Anmeld

31. august 2014

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar

Jeg kan godt se at ordet "rette" er forkert brugt i overskriften - jeg havde selvfølgelig aldrig tænkt mig at rette direkte på hende!

Jeg gjorde ikke noget denne gang, men tænker at hvis det bliver aktuelt, så vil jeg nænsomt fortælle at her hos os må man gerne huske at lukke munden når man spiser.

For ja - det generer mig. Kan forstå at for nogle er det ikke et problem. Dejligt - men det er det altså for mig

I øvrigt ved jeg at det heller ikke ville være et problem for hendes forældre - ligesom det heller ikke ville være et problem for os at de sagde noget til mine børn hvis ikke de fulgte deres husregler

Spændende at høre jeres meninger

Anmeld

31. august 2014

ESV

Anonym skriver:

Hej

Hjælp

Ja selvfølgelig må du det! Dit hjem dine regler og i dit hjem smaskes der ikke! Jeg kan desuden sagtens forstå dig jeg bliver også virkelig irriteret når nogen smasker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.