kusinen smasker - må jeg rette det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.134 visninger
23 svar
18 synes godt om
31. august 2014

Anonym trådstarter

Hej

Ja, overskriften siger næsten det hele. Vi har i denne weekend haft vores pigers kusine på 8 år til overnatning.
Sød pige, og vi holder af hende.

- men! Jeg magter snart ikke at spise sammen med hende mere

Hun smasker SÅ højt og konstant. Jeg kan ikke klare det (er i forvejen lydsensitiv).
Min mand er enig men vil ikke gøre noget ved det. Jeg sidder og krummer tæer ved bordet - og helt galt var det i går aftes da vi skulle se film og spise popcorn. Ej, men hvad tænkte jeg dog også på da jeg serverede popcorn?!?

Mine egne børn smasker ikke. Så jrg kan ikke engang forsøge at bede dem om at huske at lukke munden, og så håbe at hun derigennem fanger pointen

Hvad havde I gjort? Ingenting?

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Chantie

Jeg havde bedt hende om hun ikke kan lukke munden når hun tygger, for hun smasker højt.

Anmeld

31. august 2014

Mortil223

Ja hvis du siger det pænt og diskret

Anmeld

31. august 2014

Frk_Louise

Hej

Ja, overskriften siger næsten det hele. Vi har i denne weekend haft vores pigers kusine på 8 år til overnatning.

Hun smasker SÅ højt og konstant. Jeg kan ikke klare det (er i forvejen lydsensitiv).
Min mand er enig men vil ikke gøre noget ved det. Jeg sidder og krummer tæer ved bordet - og helt galt var det i går aftes da vi skulle se film og spise popcorn. Ej, men hvad tænkte jeg dog også på da jeg serverede popcorn?!?

Mine egne børn smasker ikke. Så jrg kan ikke engang forsøge at bede dem om at huske at lukke munden, og så håbe at hun derigennem fanger pointen

Hjælp

Så længe hun er hjemme hos dig, synes jeg godt, at du må sige det til hende  Det ville jeg selv have gjort.

Anmeld

31. august 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Hej

Hjælp

Synes ikke du skal rette hende. Det kan være hun bliver ked af det og føler sig helt forkert. Men det kommer også lidt an på hvordan hun er, om hun kan tage det med et smil. Men hun er jo ikke på hjemmebane så det kan være det vil ramme hende for hårdt.

Anmeld

31. august 2014

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Synes ikke du skal rette hende. Det kan være hun bliver ked af det og føler sig helt forkert. Men det kommer også lidt an på hvordan hun er, om hun kan tage det med et smil. Men hun er jo ikke på hjemmebane så det kan være det vil ramme hende for hårdt.

Det er nemlig lige præcis derfor jeg ikke allerede har sagt noget

Hun er en dejlig pige, men bliver nemt ked af det - så derfor tænker jeg også at det måske er for voldsomt at jeg kommenterer direkte på det.

Så det er ikke nemt

Tak for alle jeres svar

Anmeld

31. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan da godt sige det

Anmeld

31. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Gør det til noget I laver for sjov med at smaske allesammen og så overdriv det fuldkommen...

Kan godt være hun måske ikke har følning med munden så hun ikke selv er klar over det...

det at så gøre det med store bevægelser kan sætte gang i nogle fornemmelser så hun kan mærke det måske...

ellers så i hvert fald sørg for at I tager snakken bare hende og dig så hun ikke føler sig udstillet overfor de andre...

Jeg havde selv problemer med smaskning som barn... Jeg kæmpede en brav kamp med at skulle holde styr på det hele samtidigt med at jeg skulle spise... ej hvor var det svært...

Også derfor at jeg er lykkelig over at sønnen faktisk ikke smasker selvom han kun er 3 år...

Anmeld

31. august 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg ville faktisk blive ked af det, hvis andre rettede på min søn når han smasker, for det gør han. Men han har en skæv næsevæg som gør at hvis han skal lukke munden når han tygger, så kan han ikke trække vejret. (Og nej det er ikke noget man kan se).

Så jeg syntes blot du skal blive ved med at krumme tæer i det skjulte.

Anmeld

31. august 2014

FruStolpe

Jeg synes det er en bjørnetjeneste ikke at lære børn almindelige manerer. 

Jeg siger til min 3 årige "skat, prøv at se om du kan huske at lukke munden når du tygger". 

Det syntes jeg altså sagtens man kan.  Og specielt til en 8 årig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.