Hvad må man på barn syg dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2014

Trekløver(:

LinLin skriver:

Men synes du så at en snotnæse er nok til at tage barns første sygedag??

Nej jeg ville ikke selv mene at en snotnæse er nok til at blive hjemme. Men hvis det er det hun har vurderet er det rigtige for hende og hendes barn, så er det sådan det er. Der er vi jo forskellige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2014

Lilje82

LinLin skriver:

Men synes du så at en snotnæse er nok til at tage barns første sygedag??

Det kan i hvert fald blive til rigtig mange "sygedage" de næste måneder

For at svare trådstarter, så ville jeg nok både som kollega og arbejdsgiver studse over at man ordnede den slags praktiske ting på barnets sygedage.

Anmeld

29. august 2014

BinaMor

Jeg ville godt kunne finde på at hente en jakke hurtigt hvis hun er frisk til at komme ud... men ikke flere ærinder. max ét stop. frisk luft er godt når man er syg! så det er kun fint. støj/mange indtryk/mange folk/stress er derimod ikke godt når man prøver blive rask. etisk sys jeg man bør blive hjemme så meget som muligt.

- mine børn kan også ramme det syge-punkt hvor jeg ikke syntes de skal være 7 timer i pasning med masser af støj og dårligere omsorg end hjemme. men hvor de godt kan lege herhjemme og hygge sig.. når man kun skal overskue mor har man det tit bedre.  jeg ville selv tage på arbejde med "snot næse" eller hovedpine.. men mine børn er altså KUN børn og jeg forventer ikke de skal i pasning når de er småsløje

Anmeld

29. august 2014

LinLin

Lilje82 skriver:

Det kan i hvert fald blive til rigtig mange "sygedage" de næste måneder

For at svare trådstarter, så ville jeg nok både som kollega og arbejdsgiver studse over at man ordnede den slags praktiske ting på barnets sygedage.

Ja for Søren

Anmeld

29. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Min datter er sløj, og uden at lyde som en lorte mor der ønsker min datter skal have det skidt men så passer det meget godt, har tusind ting jeg skal nå...

Men må jeg godt putte hende i klapvognen og gå i byen og købe en jakke/børnenes dag i sko ringen osv? Eller skal man ligge hjemme med hende?

Børn kan jo være syge på forskellige måder. Hvis det drejer sig om en forkølelse, sker der absolut intet ved at pakke hende godt ind og tage hende med ud i klapvognen - faktisk kan det være en god ting for hende at komme ud og få frisk luft.

Men hun er ikke frisk nok til at komme i institution og hun kan smitte de andre - derfor holder du hende hjemme.

Hvis du vurderer at det ikke gør hendes sygdom værre, og at hun ikke vil få en ubehagelig oplevelse, kan jeg ikke se noget i vejen med at putte hende godt i vognen og løbe et par ærinder.

Anmeld

29. august 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes du skal se på dit barn. Du/I kender barnet bedst. Se om hun har overskud til det. Som andre skriver er frisk luft godt. Men ikke stress når man er dårlig. Som altid; barnets ve og vel i første række.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.