Hvad må man på barn syg dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.501 visninger
25 svar
64 synes godt om
28. august 2014

Anonym trådstarter

Min datter er sløj, og uden at lyde som en lorte mor der ønsker min datter skal have det skidt men så passer det meget godt, har tusind ting jeg skal nå...

Men må jeg godt putte hende i klapvognen og gå i byen og købe en jakke/børnenes dag i sko ringen osv? Eller skal man ligge hjemme med hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

Masig

Anonym skriver:

Min datter er sløj, og uden at lyde som en lorte mor der ønsker min datter skal have det skidt men så passer det meget godt, har tusind ting jeg skal nå...

Men må jeg godt putte hende i klapvognen og gå i byen og købe en jakke/børnenes dag i sko ringen osv? Eller skal man ligge hjemme med hende?

Synes det kommer helt an på hvordan hun har det... Personligt ville jeg ikke tage ud og shoppe med et sløjt barn, men hvis han var nogenlunde ok, kunne jeg nok godt lige tage et hurtigt smut op og handle fx... Men ikke noget længerevarende og hektisk og kun hvis han ikke var meget sløj/syg...

Anmeld

28. august 2014

Meandu

Hvis du tager barnets første sygedag så synes jeg ikk at man kan tage ud og shoppe og når det kommer til din datter så kommer det jo helt an på hvor sløj hun er. 

Anmeld

28. august 2014

L&V

Hvis din datter er syg ska hun vel ikke slæbes med ud i en masse støjende butikker men blive hjemme og nusses om

Anmeld

28. august 2014

debbie19

min holdning er man bliver hjemme vis man ikke kan passe sit job.. vis jeg f.eks selv er syg går jeg ikke ud for en dør medmindre jeg skal til læge.. for vil ikke ha folk tror det er (pjæk) men har selvfølig heller ikke børn.. men man er jo også vildt forskelige 

Anmeld

28. august 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Altså du må jo lige hvad du vil. Men jeg ville allerhøjest gå efter 1 liter mælk hvis vi manglede når mine unger er syge. Når jeg selv er syg, vil jeg også helst bare ligge eller tulle rundt hjemme, og ikke være ude imellem en masse mennsker og lyde..

Så jeg syntes det er en dårlig ide, og syntes du skal udskyde shoppingen til en anden dag.

Anmeld

28. august 2014

Anonym trådstarter

Hold nu op hvor er jeg træt af denne side... Tror i virkeligt selv at jeg skal på shopping?? Og ville slæbe mit dødsyge barn med? 

Hun hoster og er forkølet, men eller frisk... Bare ikke frisk nok til vuggestue i mine øjne... Havde kig på en jakke ved præcist hvor den hænger så skulle bare ind i butikken og hente den.. Og ja overvejer et par sko til datteren netop fordi hun er glad og fint tilfreds, men i mine øjne er der forskel på at man er snottet hjemme eller snottet i vuggestuen...

jeg mener bare om der er nogle regler omkring dette.. Havde nu også tænkt mig (som jeg skrev) at putte hende i klapvognen med dyne på, og nok når hun alligevel skulle sove middagslur uden for... 

Anmeld

28. august 2014

LinLin

Jeg ville i hvert fald ikke planlægge shopping på barns første sygedag! Måske, hen på eftermiddagen, hvis barnet har det bedre/er frisk igen kan man gøre det. Det andet lugter lidt af "gratis fridag"...

Anmeld

28. august 2014

MyLove E

Anonym skriver:

Hold nu op hvor er jeg træt af denne side... Tror i virkeligt selv at jeg skal på shopping?? Og ville slæbe mit dødsyge barn med? 

Hun hoster og er forkølet, men eller frisk... Bare ikke frisk nok til vuggestue i mine øjne... Havde kig på en jakke ved præcist hvor den hænger så skulle bare ind i butikken og hente den.. Og ja overvejer et par sko til datteren netop fordi hun er glad og fint tilfreds, men i mine øjne er der forskel på at man er snottet hjemme eller snottet i vuggestuen...

jeg mener bare om der er nogle regler omkring dette.. Havde nu også tænkt mig (som jeg skrev) at putte hende i klapvognen med dyne på, og nok når hun alligevel skulle sove middagslur uden for... 

Så gå hvis du ikke kan lide lugten i bageriet. 

Du spørg og der bliver svaret

Anmeld

28. august 2014

Masig

Anonym skriver:

Slap nu lidt af, folk svarer jo bare ganske fornuftigt på dit spørgsmål, uden at dømme eller noget... Og der er altså forskel på lige at smutte op i den lokale købmand/supermarked og købe en liter mælk, og så tage ud i byen i flere butikker, hvor der er mange mennesker (især nu hvor der er tilbud) med et sygt barn... Kan godt være du ikke mener det er shopping, men det vil alligevel tage noget tid, og være temmelig hektisk for et lille sygt barn...

Men det er jo dit eget valg, og det er jo kun dig der kan vurdere om din datter er frisk nok til det, og om du har samvittigheden til det (både over for dit arbejde og din datter)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.