Hvad må man på barn syg dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2014

LinLin

Hold nu op hvor er jeg træt af denne side... Tror i virkeligt selv at jeg skal på shopping?? Og ville slæbe mit dødsyge barn med? 

Hun hoster og er forkølet, men eller frisk... Bare ikke frisk nok til vuggestue i mine øjne... Havde kig på en jakke ved præcist hvor den hænger så skulle bare ind i butikken og hente den.. Og ja overvejer et par sko til datteren netop fordi hun er glad og fint tilfreds, men i mine øjne er der forskel på at man er snottet hjemme eller snottet i vuggestuen...

jeg mener bare om der er nogle regler omkring dette.. Havde nu også tænkt mig (som jeg skrev) at putte hende i klapvognen med dyne på, og nok når hun alligevel skulle sove middagslur uden for... 

Hold da op

Du skriver jo selv du har "tusind ting du skal nå", at I kunne købe jakke/børnenes dag OSV..... Det er jo ikke det barns sygedag er til for!

Du spørger om vores mening og får den - hvad du så gør må jo være op til din samvittighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hold nu op hvor er jeg træt af denne side... Tror i virkeligt selv at jeg skal på shopping?? Og ville slæbe mit dødsyge barn med? 

Hun hoster og er forkølet, men eller frisk... Bare ikke frisk nok til vuggestue i mine øjne... Havde kig på en jakke ved præcist hvor den hænger så skulle bare ind i butikken og hente den.. Og ja overvejer et par sko til datteren netop fordi hun er glad og fint tilfreds, men i mine øjne er der forskel på at man er snottet hjemme eller snottet i vuggestuen...

jeg mener bare om der er nogle regler omkring dette.. Havde nu også tænkt mig (som jeg skrev) at putte hende i klapvognen med dyne på, og nok når hun alligevel skulle sove middagslur uden for... 

Helt ærligt, du bad om holdninger og det fik du..

En anden god gang er det måske en ide at skrive et lidt mere fyldestgørende startindlæg? Så kan man jo bedre svare

Men min holdning er den samme, tag en fridag hvis du vil shoppe, som det jo reelt er!

Anmeld

28. august 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Min datter er sløj, og uden at lyde som en lorte mor der ønsker min datter skal have det skidt men så passer det meget godt, har tusind ting jeg skal nå...

Men må jeg godt putte hende i klapvognen og gå i byen og købe en jakke/børnenes dag i sko ringen osv? Eller skal man ligge hjemme med hende?

Jeg ville som arbejdsgiver studse over at et barn var for syg til at tage i vuggestue men er frisk nok til at gå i byen....

Anmeld

28. august 2014

Frk.S

Anonym skriver:

Hvorfor spørger du, når du allerede selv har besluttet dig for at det er ok?

Folk svarer jo bare hvad de synes - om man kan gøre dette på barns 1. sygedag eller ej.... ligesom du spørger om.

Der er vel ikke nogle REGLER for hvad du må, så du kan jo gøre som du vil. MEN jeg er med de andre - hvis min datter var så syg at jeg ikke synes hun kunne komme i vuggestue, så ville jeg heller ikke tage hende med ud og shoppe.

På den anden side.... hvis hun bare hoster lidt og er snottet - men ikke syg med feber osv, kan hun så ikke komme afsted? (altså her mener jeg kun hvis hun ikke er skidt tilpas).
Så kan du tage på arbejde og så lige nå dine lyn-ærinder inden du henter hende?

Anmeld

28. august 2014

MoarMoar

Hvis man har barnets første syge dag, kan man ikke tage ud og handle. Dette er min mening. Jeg kunne heller aldrig finde på at tage ud og handle hvis jeg selv var syg. 

Anmeld

28. august 2014

esiuol22

Jeg har gået tur med syg barn i barnevogn, hvis det ikke er omgangssyge med opkast men bare lidt feber og snotnæset er det nogle gange dejligt at få lidt frisk luft, uden at skulle yde det store selv, hvis du kender størrelse uden at barnet skal op og i vognen, kan jeg ikke se noget galt i det, vi bor midt i en lille by, og her har de altid elsket en lille tur i vognen, hvor de har kunnet putte eller lige kigge op og snakke. men ja alt efter hvordan du vurdere barnet har det. syntes det er lidt mærkeligt med den totale husarrest når man er syg.

Desuden har jeg været alene med den store og ja apoteket er ikke lige våres nabo og mad og drikke skulle hentes ligeværd. og der er barnevognen da det mes trygge og hyggelige for barnet  kan personligt godt lide  luft når jeg er forkølet, (slimhinderne trækker sig lidt sammen)  og så ville jeg da også gerne sidde i en hyggelig vogn og blive vugget tror man kan tænke lidt på hvad man selv kunne have lyst til, hvis det var en selv der var syg og her er det gåtur ja tak uden selv at skulle gå, prøve tøj nej tak ved lidt forkølelse. og selvfølge vende snuden hjem hvis det barnet bliver ked og ikke virker tilpas ved situationen. 

Anmeld

28. august 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

For at svare på dit spørgsmål, nej der er ingen regler 

Anmeld

28. august 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Min datter er sløj, og uden at lyde som en lorte mor der ønsker min datter skal have det skidt men så passer det meget godt, har tusind ting jeg skal nå...

Men må jeg godt putte hende i klapvognen og gå i byen og købe en jakke/børnenes dag i sko ringen osv? Eller skal man ligge hjemme med hende?

Hvis din datter har det fint trods snot næse, så ville jeg ikke have skrupler over at putte hende i barnevognen så det passer med hendes middagslur. Det tager hun ikke skade af. Om hun sover i sin seng eller i en trillende barnevogn pakket godt ind i dynen, det kan være det samme.

Der findes ingen regler om dette.

God bedring med hende

Anmeld

29. august 2014

LinLin

M_V skriver:

Hvis din datter har det fint trods snot næse, så ville jeg ikke have skrupler over at putte hende i barnevognen så det passer med hendes middagslur. Det tager hun ikke skade af. Om hun sover i sin seng eller i en trillende barnevogn pakket godt ind i dynen, det kan være det samme.

Der findes ingen regler om dette.

God bedring med hende

Men synes du så at en snotnæse er nok til at tage barns første sygedag??

Anmeld

29. august 2014

B&J

Jeg syntes du skal blive hjemme ved din datter nu ved jeg ikke om der er en mand inde i billede man kan du så ikke vente til han får fri eller lige få en over at se efter hende mens du lige shopper også igen komme hjem og kigge efter din datter?

Men ja barnets første syge dag er jo hjemme for at være der for ens barn og ikke rende rund i byen.

jo hvis det lige var efter et rugbrød eller en mælk eller medicin til dit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.