Termostøvler VS vinterstøvler/sko???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2014

FamilenStorm

L&V skriver:

Hvis man køber et par gode vinterstøvler kan de os holde en tør og varm og foden ka ånde og der er en ordentlig pasform hvilket der ikke er i termostøvler. De er fine som supliment men jeg ville aldrig købe dem frem for vinterstøvler

Kan sagtens følge argumentet for pasform mv.. Tænker bare at de jo her om sommeren har rent i sandaler, ballerinaer osv. Og de støtter da bestemt heller ikke.. Og de har jo klart været ude mere her i sommer end de vil når det bliver vinter, tænker jeg?

Min datter havde et par Ecco vinterstøvler sidste år, og var bare ikke helt tryg ved dem i sne og sjapvejret.. Så da vi købte termostøvlerne rendte hun faktisk ikke i andet efterfølgende.. Så derfor mine tanker i år om det er nok med termostøvlerne..
De vil jo sidde til foden da der jo er foer i dem..

Jeg må få set mig lidt om tror jeg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2014

FamilenStorm

Masig skriver:

Også min tanke, og i Fabians dagpleje er det alligevel begrænset hvor meget de er ude om vinteren. De er selvfølgelig ude, men max et par timer jo... Og de går ikke særlig meget, da hun bor lidt langt ude, så når de skal nogle steder bliver de smidt i bilen eller cyklen

Lige præcis.. Tænker det er mellem 1-2 timer med pause i mellem når de er ude i bh og VG, og måske en time om dagen i løbet weekenden.. Andre tidspunkter vil de jo være inde eller blive transporteret i cykel eller bil..
Hmm..

Anmeld

28. august 2014

L&V

FamilenStorm skriver:

Kan sagtens følge argumentet for pasform mv.. Tænker bare at de jo her om sommeren har rent i sandaler, ballerinaer osv. Og de støtter da bestemt heller ikke.. Og de har jo klart været ude mere her i sommer end de vil når det bliver vinter, tænker jeg?

Min datter havde et par Ecco vinterstøvler sidste år, og var bare ikke helt tryg ved dem i sne og sjapvejret.. Så da vi købte termostøvlerne rendte hun faktisk ikke i andet efterfølgende.. Så derfor mine tanker i år om det er nok med termostøvlerne..
De vil jo sidde til foden da der jo er foer i dem..

Jeg må få set mig lidt om tror jeg...

Jeg er mega hys med fodtøj så selv sandaler ska sidde 100%.
Hvis ecco vinterstøvler ik er vandtætte ska du gå ind med dem det er der garanti på.
Men når man ik ka ånde i en sko/støvle bliver man fugtig også fryser man

Anmeld

28. august 2014

Pikku Myy

FamilenStorm skriver:

Tak for svar

Tænker de jo heller ikke har dem på hele dagen, kun når de er ude at lege.. De vil jo have alm sko til når vi skulle i byen.. Hmm.. Men kan da godt se hvis de skal ud at gå osv..

Jeg vil lige sige at det ikke handler om støtte, men om at skoen/støvlen skal sidde fast på foden, så barnet ikke skal bruge kræfter på at bære/trække skoen/støvlerne med ved hvert eneste skridt. Har du ikke prøvet at gå en lang tur i gummistøvler? Mine fødder og ben kan være fuldstændigt smadrede efter sådan en tur. For jeg tror ikke man skal undervurdere hvor mange skridt børn faktisk får taget på sådan en tur på legepladsen eller lignende. Også selvom det kun er et par timer om dagen.

Anmeld

28. august 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
FamilenStorm skriver:

Tænker du at i så nøjes med dem og almindelige sko? for er nemlig min tanke..

Ja, kun termostøvler og almindelig sko. Har haft købt måde vinterstøvler og termostøvler, og vinterstøvlerne blev slet ikke brugt.

Anmeld

28. august 2014

Skouboe

Mine unger får begge to både thermostøvler og vinterstøvler. Thermostøvlerne er til når det er meget vådt og pjasket på legepladsen, vinterstøvlerne er til ture og til resten. Mine børn løber og leger meget i børnehaven og SÅ gode er thermostøvler altså bare ikke at gå i.

De bruger ikke deres sko hele vinteren, fra når det begynder at blive koldt og frem til foråret.

Anmeld

28. august 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Her bliver der kun købt vinterstøvler..
Sidste år købte vi for første gang både termostøvler og vinterstøvler.. Han (8 år) brugte ikke termostøvlerne mere end 3-4 gange..

Anmeld

28. august 2014

Dorthe1986

Jeg har netop idag købt vinterfodtøj til min søn nemlig i skoringen hvor de har 2 for en. Jeg valgte en klassisk vinterstøvle som vi altid har haft og så et par pæne vinterstøvler, sådan nogle i blå læder med lækkert plys for til sådan lidt pænere brug. Valgte bevidst termostøvlen fra, da vinterstøvlerne aldrig har været et problem uanset vejret. Og ja er bare ikke fan af termostøvler, dårlig pasform osv.

Anmeld

28. august 2014

majba

FamilenStorm skriver:

Hej derude..

Vil lige høre hvad i gør her om vinteren?

Overvejer at købe termostøvlerne fra Danefæ, da jeg har hørt at de skulle være super gode og varme (skulle kunne holde til -26 grader? )

Nå men mit spørgsmål er om det vil være nok at have dem og så et par "almindelig" sko til når vi skal handle, på besøg osv... Og så bare bruge termostøvlerne i BH og VG og til leg udenfor herhjemme?

Sidste år havde min datter både termostøvler (dem fra bilka) og et på vintersko, men hun brugte mest termostøvlerne, da jeg var 100% på at hun ikke fik våde fødder ... Men ja.. ved ikke..

Hvad gør i?

Jeg har arbejde i en børnehave, hvor jeg både har haft børn med vinter støvler og termo støvler. Hvis man kun skal har et par, så vil jeg syge vinterstøvler. De er bare bedre og sidde bedre på foden. Hvor termo støvler er perfekt til de dage det sneer og sjasker ned :-)

Anmeld

28. august 2014

Masig

FamilenStorm skriver:

Lige præcis.. Tænker det er mellem 1-2 timer med pause i mellem når de er ude i bh og VG, og måske en time om dagen i løbet weekenden.. Andre tidspunkter vil de jo være inde eller blive transporteret i cykel eller bil..
Hmm..

Det er jo det. Men kunne være man skulle høre dagplejen hvad hun tænker, hvor meget hun regner med de skal ud og gå og sådan... Kan være hun har en lidt bedre idé til hvad man bør købe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.