Burkaforbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2009

FrkT

Cris skriver:

DK er  ved at forsvinde stille og rollig. Ligesom Tyskland, Spanien, Frankrig... Der er noget som hedder globalisering og vi kan ikke gøre noget ved det, lige meget hvor meget folk demonstrere mod det. Min søn er halv spansk og halv dansk. Og der er rigtig mange som har "blandet" børn. Folk rejser, flytter rundt i verden og det er en tendens, som ikke er til at stoppe. Så hvis du tror, at DK ville det være det samme om 50år bare med at forbyde en burka, så tror jeg, at du ville blive overrasket. Og som sagt, det samme gælde i alle lande i Europa. Vores verden er ved at ændre sig og vi skal bare tilpasse os. Vores børnebørn ville opleve et helt andet samfund. Det er trist, men det er sandt. Jeg synes allerede at verden er allerede meget anderledes end dengang, da jeg var lille. Jeg husker, at i vores skole startede to halv afrikanske piger og vi var allesammen så nysgerrige, for de var de eneste i vores skole. Og den var faktisk en stor skole. I dag er der afrikaner, sydamerikaner, asieter, muslimer osv osv i alle almindelige skole i Spanien og det samme i DK. Forstil dig, hvad der kommer til at ske... Bare en tanke...

Jeg er helt enig med dig i at det er umuligt at stoppe den udvikling som der sker her i landet og i mange lignende lande, men derfor ville jeg stadig gerne i det mindste sætte hastigheden på udviklingen lidt ned. Og det tror jeg at sådanne forbud og andre tiltag vil kunne gøre. Og synes bare det er så ærgeligt at alle lande skal blive mere og mere ens, det er virkelig synd og skam i mine øjne! Og jeg synes ikke os der gerne vil beholde Danmark DANSKT så længe som muligt behøver klandres for dette (skal ikke forstås som om jeg mener at DU klandrer mig for det, ved bare at nogle mennesker måske ville gøre det).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

Ni-ko-li-ne

Feluca09 skriver:

hmmm godt spørgsmål.... syntes ikke der skal være et forbud mod det, men mener ikke de bør have ret til evt kontanthjælp. De står vel ikke til rådighed på vores arbejdsmarked?? og vis de gjorde er der jo intet sted de kan arbejde, tror ikke der nogen der vil have en ansat som de på ingen måde kan se ansigtet på. Derfor mener jeg ikke de har ret til ydelses hjælp.

ja der er jeg godt nok rørende enig.... hvis man selv iklæder sig tøj der forhindrer at man kan komme ud på arb. markedet så frasiger man sig også retten til div. ydelser...

Anmeld

18. august 2009

Miamaja

indenfor arbejdsomraadet er alle underlagt mere eller mindre hvordan de gaar klaedt og deres fremtoning. KAN ikke se hvorfor det skulle vaere anderledes for folk med burkaer og eller torklaeder!!! religion er en privat sag der ikke skal paaduttes andre!

View Image

Jeg synes burkaen skulle forbydes, da den ganske simplet umuliggor identification af en person og det er det jeg ikke synes skal vaere lovligt. torklaeder er helt ok synes jeg.

Anmeld

18. august 2009

Pige2009

Feluca09 skriver:

hmmm godt spørgsmål.... syntes ikke der skal være et forbud mod det, men mener ikke de bør have ret til evt kontanthjælp. De står vel ikke til rådighed på vores arbejdsmarked?? og vis de gjorde er der jo intet sted de kan arbejde, tror ikke der nogen der vil have en ansat som de på ingen måde kan se ansigtet på. Derfor mener jeg ikke de har ret til ydelses hjælp.

Når man er på kontanthjælp skal man vel heller ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Det er på dagpenge, man skal det...

Anmeld

18. august 2009

RunesMor

Der er så vidt jeg ved kun ca. 5 mennesker der går med med burka i DK, og mellem ca.50-100 mennesker der går med niqab. Så hvis der kommer et forbud spærrer deres mænd dem vel bare inde i lejligheden. Så hvis det er for at give kvinderne frihed er det vist lidt af en bjørnetjeneste (i ordets oprindelige negative forstand).

Anmeld

18. august 2009

Ni-ko-li-ne

linda2009 skriver:

Når man er på kontanthjælp skal man vel heller ikke stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Det er på dagpenge, man skal det...

nej nej den er skam god nok.... når du modtager kontanthjælp skal du stå til rådighed for arb. markedet....

Anmeld

18. august 2009

Miamaja

RugeMor skriver:

Der er så vidt jeg ved kun ca. 5 mennesker der går med med burka i DK, og mellem ca.50-100 mennesker der går med niqab. Så hvis der kommer et forbud spærrer deres mænd dem vel bare inde i lejligheden. Så hvis det er for at give kvinderne frihed er det vist lidt af en bjørnetjeneste (i ordets oprindelige negative forstand).

hahaha.. ej, det er uhyggeligt men det lyder saa vanvittigt at det er hylende morsomt.

Anmeld

18. august 2009

Ni-ko-li-ne

Miamaja skriver:

hahaha.. ej, det er uhyggeligt men det lyder saa vanvittigt at det er hylende morsomt.

ja det er fisme godt nok lidt skræmmende....

Anmeld

18. august 2009

Zeta

ka-ri-na skriver:

nej nej den er skam god nok.... når du modtager kontanthjælp skal du stå til rådighed for arb. markedet....

Nemlig og ofte aktiveres sådan nogle personer med alle mulige møgjobs. Grøftegraveri og andre spændende arbejdsopgaver

Anmeld

18. august 2009

Ni-ko-li-ne

Zeta skriver:

Nemlig og ofte aktiveres sådan nogle personer med alle mulige møgjobs. Grøftegraveri og andre spændende arbejdsopgaver

ja men det er jo desværre ting der også skal gøres... og det er vel fair nok når man så "får" penge af samfundet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.