Burkaforbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2009

Unalisa

Folk skal da går i hvad det vil. Jeg vil sgu ikke have nogen skal bestemme hvilke trøje jeg skal gå i. ligeledes er det med burka eller tørklæde. jeg synes at  grænsen går lige præcis der, polikerne begynder at diskutere hvordan den enkle borger gå i klædt. Jeg synes bestemt ikke at de er kvinderundertrykkelse at de muslimske kvinder bære løse tøj.  det er da ikke kvindeundertrykkelse at en nonne gå i nonnetøj.(eller hvad det nu hedder).  Jeg kender en masse muslimsk piger, som er 100% tilfreds med deres tørklæde eller burka. de udtrykke også at de er dem selv der vælge det. Det er deres religion som går ind for tørklæde så lad dem bestemme deres tøj ellers er der tale om forskelbehandling. Jeg synes at politikerne og de danskesamfund skal respektere hvilke tøj man vælge at gå i.. om de er g-streng og bh.- Burka eller chador

Lad dog folk bestemme hvad det klæde sig på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

Cris

Så længe kvinderne selv vælger at bruge en burka, så synes jeg, at det er ok. Jeg synes, det er et problem, når kvinderne bliver tvunget til burka og til maaaaaange andre ting værre ting end en det. Og der er meget lidt vi kan gøre i de der situationer. Hvis de bruger en burka på arbejde er jeg også ligeglad med det. Også i institutionen (men de skulle i det mindste vise deres ansigt) Når jeg ser på nogle pædagoger i Kph som går rund med så nogle hængene røv bukser med halv af deres underbukser undenfor, med beskidte sko, med lettelig hår og med nogle end og mere letterlige t-shirts med huler eller med pletter på, så har jeg sku ikke så meget problem med en burka. Jeg synes, at de der unge mennesker ,som aldid skal se så seje og moderne også på arbejde (fordi de er så "heldige", at de arbejde på institutionen, hvor man ikke bliver stillet krav om tøjet) er bare så dårligt. Så hvis mine børn skal se på så nogle og vise respekt for dem, så kan de ligeså godt gør det samme med en pige med tørklæde på eller en burka eller med en mumie vikling... Hvis der findes kvinder, der frivillig går i burka men skal tage noget andet tøj på på arbejde, så gider jeg hellere ikke at se på en fyrs røv gennem de der underbukser der hænger ud af deres fire Str. større bukser... Men det er måske en anden debat.

Nej, jeg synes ikke, at de skal være forbud. Vi skulle hellere være klart til at hjælpe dem, som er tvunget til det og mange andre ting... Det er meget svært, synes jeg....

Anmeld

18. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg synes ikke den skal forbydes. Lige med undtagelse af hvis man er ansat i det offentlige. Men det har ikke noget med burkaen at gøre, da jeg mener ingen skal "reklamere" for deres religion som offentlig ansat. Og så er det lige meget om det er et kors, kalot eller burka.

Anmeld

18. august 2009

oo

jeg arbejdede i en tøjbutik da jeg boede på nørrebro for nogle år siden og der kom rigtig mange muslimske kvinder både med tørklæde og med burka. der var en der kom i en HEL heldragt, altså kun med gitter til øjnene...er det burkaen eller hvordan? så snart hun kom ind og skulle prøve tøj, så røg toppen jo af og hun var pæredansk. det var ret sjovt! men generelt var det mega hyggeligt at have alle de muslimske kvinder i butikken, fordi de blev helt løsslupne og kravlede ud af tøjet derinde virkelig god oplevelse.
jeg syntes som jer andre, at det er fuldkommen hen i vejret at ville lovgive om den slags. man finder problemer hvor der ingen er, og det er pisse ærgeligt. jeg læste lige at de konservative havde foreslået det her burka halløj og samtidig foreslået at familier der er kvindeundertrykkende skal på højskole, så de kan lære at være "ordentlige", og jeg tænker bare, at i deres hoveder gælder det vel kun indvandrerfamilier, men i mit hoved er det en sindssyg og fuldkommen uoverskuelig plan, for der er da virkelig mange danske familier hvor manden er MAND og kvinden er KVINDE ud fra de gamle mønstre.
nåh, mindre sidespor, men ja...jeg syntes det er ærgeligt at de finder problemer hvor der ingen er, når der i forvejen er temmelig mange ting at tage fat på.

Anmeld

18. august 2009

Cris

Tjuhl skriver:

jeg arbejdede i en tøjbutik da jeg boede på nørrebro for nogle år siden og der kom rigtig mange muslimske kvinder både med tørklæde og med burka. der var en der kom i en HEL heldragt, altså kun med gitter til øjnene...er det burkaen eller hvordan? så snart hun kom ind og skulle prøve tøj, så røg toppen jo af og hun var pæredansk. det var ret sjovt! men generelt var det mega hyggeligt at have alle de muslimske kvinder i butikken, fordi de blev helt løsslupne og kravlede ud af tøjet derinde virkelig god oplevelse.
jeg syntes som jer andre, at det er fuldkommen hen i vejret at ville lovgive om den slags. man finder problemer hvor der ingen er, og det er pisse ærgeligt. jeg læste lige at de konservative havde foreslået det her burka halløj og samtidig foreslået at familier der er kvindeundertrykkende skal på højskole, så de kan lære at være "ordentlige", og jeg tænker bare, at i deres hoveder gælder det vel kun indvandrerfamilier, men i mit hoved er det en sindssyg og fuldkommen uoverskuelig plan, for der er da virkelig mange danske familier hvor manden er MAND og kvinden er KVINDE ud fra de gamle mønstre.
nåh, mindre sidespor, men ja...jeg syntes det er ærgeligt at de finder problemer hvor der ingen er, når der i forvejen er temmelig mange ting at tage fat på.

Ja, en spild af tid. Måske skulle de tage sig mere om de rigtige problemer, ligesom vente lister på sygehuset, undervisenings kvalitet osv osv...

Anmeld

18. august 2009

oo

Cris skriver:

Ja, en spild af tid. Måske skulle de tage sig mere om de rigtige problemer, ligesom vente lister på sygehuset, undervisenings kvalitet osv osv...

præcis!

Anmeld

18. august 2009

FrkT

Jeg er en af dem som altid har ment at burkaer, tørklæder, og hvad der ellers findes af lignende kvindeundertrykkende beklædninger, skal fuldstændig forbydes i Danmark. Vi er et dansk og hovedsageligt kristent land, ikke et muslimsk eller noget andet, og det mener jeg skal respekteres, ellers forsvinder lille Danmark jo bare i mængden.

Anmeld

18. august 2009

Zeta

Jeg er en af dem som altid har ment at burkaer, tørklæder, og hvad der ellers findes af lignende kvindeundertrykkende beklædninger, skal fuldstændig forbydes i Danmark. Vi er et dansk og hovedsageligt kristent land, ikke et muslimsk eller noget andet, og det mener jeg skal respekteres, ellers forsvinder lille Danmark jo bare i mængden.

Men i Danmark har vi religionfrihed så mener du at den skal afskaffes?

Hvad så med rockernes læderveste? de er også undertrykkende for samfundet. Skal vi også forbyde dem? Og hvad med jødedommen, de mener jo at de er overmennesker og guds udvalgte, vi andre kristne, katoliker eller muslimer er under dem, det er jo også en undertrykkende ting, så skal jødehatten også forbydes?

Politikerne er bare ude på at hente nogle billige point. Og ikke beskæftige sig med de rigtige alvorlige problemer, arbejdsløshed, krisen og fremtiden og problemerne med energiforsyning, hospitaler, de mange ældre vi får og den lille generation på arbejdsmarked

Anmeld

18. august 2009

Cris

FrkT skriver:

DK er  ved at forsvinde stille og rollig. Ligesom Tyskland, Spanien, Frankrig... Der er noget som hedder globalisering og vi kan ikke gøre noget ved det, lige meget hvor meget folk demonstrere mod det. Min søn er halv spansk og halv dansk. Og der er rigtig mange som har "blandet" børn. Folk rejser, flytter rundt i verden og det er en tendens, som ikke er til at stoppe. Så hvis du tror, at DK ville det være det samme om 50år bare med at forbyde en burka, så tror jeg, at du ville blive overrasket. Og som sagt, det samme gælde i alle lande i Europa. Vores verden er ved at ændre sig og vi skal bare tilpasse os. Vores børnebørn ville opleve et helt andet samfund. Det er trist, men det er sandt. Jeg synes allerede at verden er allerede meget anderledes end dengang, da jeg var lille. Jeg husker, at i vores skole startede to halv afrikanske piger og vi var allesammen så nysgerrige, for de var de eneste i vores skole. Og den var faktisk en stor skole. I dag er der afrikaner, sydamerikaner, asieter, muslimer osv osv i alle almindelige skole i Spanien og det samme i DK. Forstil dig, hvad der kommer til at ske... Bare en tanke...

Anmeld

18. august 2009

Zeta

Cris skriver:

DK er  ved at forsvinde stille og rollig. Ligesom Tyskland, Spanien, Frankrig... Der er noget som hedder globalisering og vi kan ikke gøre noget ved det, lige meget hvor meget folk demonstrere mod det. Min søn er halv spansk og halv dansk. Og der er rigtig mange som har "blandet" børn. Folk rejser, flytter rundt i verden og det er en tendens, som ikke er til at stoppe. Så hvis du tror, at DK ville det være det samme om 50år bare med at forbyde en burka, så tror jeg, at du ville blive overrasket. Og som sagt, det samme gælde i alle lande i Europa. Vores verden er ved at ændre sig og vi skal bare tilpasse os. Vores børnebørn ville opleve et helt andet samfund. Det er trist, men det er sandt. Jeg synes allerede at verden er allerede meget anderledes end dengang, da jeg var lille. Jeg husker, at i vores skole startede to halv afrikanske piger og vi var allesammen så nysgerrige, for de var de eneste i vores skole. Og den var faktisk en stor skole. I dag er der afrikaner, sydamerikaner, asieter, muslimer osv osv i alle almindelige skole i Spanien og det samme i DK. Forstil dig, hvad der kommer til at ske... Bare en tanke...

Helt enig! Kommer til at tænke på DF's kampagne med nazidrengen og hans slogan "Danmark tilbage"  Øh venner, har I hørt om udvikling og set hvad der sker andre steder i verden.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.