Så længe kvinderne selv vælger at bruge en burka, så synes jeg, at det er ok. Jeg synes, det er et problem, når kvinderne bliver tvunget til burka og til maaaaaange andre ting værre ting end en det. Og der er meget lidt vi kan gøre i de der situationer. Hvis de bruger en burka på arbejde er jeg også ligeglad med det. Også i institutionen (men de skulle i det mindste vise deres ansigt) Når jeg ser på nogle pædagoger i Kph som går rund med så nogle hængene røv bukser med halv af deres underbukser undenfor, med beskidte sko, med lettelig hår og med nogle end og mere letterlige t-shirts med huler eller med pletter på, så har jeg sku ikke så meget problem med en burka. Jeg synes, at de der unge mennesker ,som aldid skal se så seje og moderne også på arbejde (fordi de er så "heldige", at de arbejde på institutionen, hvor man ikke bliver stillet krav om tøjet) er bare så dårligt. Så hvis mine børn skal se på så nogle og vise respekt for dem, så kan de ligeså godt gør det samme med en pige med tørklæde på eller en burka eller med en mumie vikling... Hvis der findes kvinder, der frivillig går i burka men skal tage noget andet tøj på på arbejde, så gider jeg hellere ikke at se på en fyrs røv gennem de der underbukser der hænger ud af deres fire Str. større bukser... Men det er måske en anden debat.
Nej, jeg synes ikke, at de skal være forbud. Vi skulle hellere være klart til at hjælpe dem, som er tvunget til det og mange andre ting... Det er meget svært, synes jeg....
Anmeld