Burkaforbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
33 svar
0 synes godt om
18. august 2009

qp

Et generelt forbud imod burka strider imod grundloven og vil isolere kvinderne yderligere - dog er DF og K tilhængere, af forslaget.

Hvorfor skal burkaen forbydes/ ikke forbydes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

Zeta

Et generelt forbud imod burka strider imod grundloven og vil isolere kvinderne yderligere - dog er DF og K tilhængere, af forslaget.

Hvorfor skal burkaen forbydes/ ikke forbydes?

Jeg mener helt klart, at et forbud er forkert. Hvorfor skal staten blande sig i hvordan folk går klædt? Skal vi så også have forbud mod rockernes slidste latterlige læder veste? - der jo om nogen beklædningsgenstand virker truende for omgivelserne!

Der er religionsfrihed i Danmark, så hvis alle ville respektere dette, så vil enhver også kunne indse at burkaforbud er et indgreb i den enkeltes ret til religionfrihed, og i det hele taget friheden til at vælge hvordan man går klædt.

Skulle landsbytosserne fra DF fremsætte forslag om forbud, så vil jeg anbefale dem at læse Grundloven med en bisidder der kan tolke den korrekt for dem, og endelig bør forbudet så også indeholde forbud mod Jødernes Hatte, Rockernes læderveste, helvfede danske mænds ølvomme på stranden og ja vi kunne blive ved. Ellers er der tale om forskelsbehandling og så får de tæsk i Strassburg. Og så skal de lige huske at ophæve religionsfriheden og indføre tvang om at vi alle skal være protestanter

Omvendt kan jeg godt følge dem der mener at den kan virke kvindeundertrykkende. Men der er min holdning, det må være op til den enkelte, og hvis man tvinges til noget, så må man søge hjælp og der hjælper beklædningsforbud ikke.

Jeg er selv født katolik og ville blive gal hvis jeg blev påduttet noget så vanvittigt. Men jeg tager det med ophøjet ro, her midt i finanskrisen hvor der er MEGET vigtigere ting, der kaster politikerne så over noget de kan blive populærer på. Men hvad pokker, kan vi forvente andet af landbytosser og senile der stadig har stemmeret? Nope

Anmeld

18. august 2009

Heidi.

Jeg mener ikke at burkaen skal forbydes.. Men jeg mener at man ikke skal have lov at bære den på arbejde, som f.eks i en institution og dagpleje osv.

Anmeld

18. august 2009

Stumpen

Som udgangspunkt vil jeg mene at det er op til den enkelte om de vil gå med den eller ej.. Om det er burka eller tørklæde, så skal alt forbydes, da begge dele vel er lige kvindeundertryggende, hvis han vil have det forbudt??

Men på den anden side, man må ikke gå ind i en bank (eller butik?) med elefanthue på, da du skal kunne genkendes mht. røveri.... Er det så ok med burka?? Siger ikke at kvinder som bærer dem er bankrøvere, men kunne man ikke formode at en bankrøver kunne finde på at tage en sådan på, da det er ok at bære?? (for gennem en burka kan man vel ikke se om det er en kvinde eller mand i farten)

det er lige de tanker jeg har gjort mig...

Anmeld

18. august 2009

Muffinmus

Hm..den er lidt bøvlert synes jeg.
Me alt i alt må folk sgu gå med hvad de vil hvor de vil, så længe der er tøj på kroppen:9
Men men men, je synes at bu chaufører skal have retten til at se hele ansigtet lige som med pas...det er et spørgsmål om identifikation og det kan man ikke med fuldt ud gemt ansigt desværre..
Så vil de vise det til enkelte hvor det er nødvenigt så kan de for min skyld hoppe i seng i den dragt...

Anmeld

18. august 2009

lonemus

Puha, det har jeg slet ingen mening om lige pt, da jeg overhovedet ikke har sat mig ind i sagen.....!

Anmeld

18. august 2009

sarahb

Den skal da ikk forbydes, skal det så også forbydes at gå med bandana og shorts.. Det er da skide ligemege hvad folk vælger at gå i. bare fordi der sidder nogle store folk og tror det r kvinde undertrykkelse ja så skal man ind og røre ved det.. Jamen hva så med de danske mænd der bestemmer hvad deres koner skal gå i, skal de kvinder´s tøj så også forbydes.... hmmm..
Ved godt det er en mærkelig sammenligning, men COME ON..
Lad dem nu være!

Anmeld

18. august 2009

Zeta

Heidi-Godsk skriver:

Jeg mener ikke at burkaen skal forbydes.. Men jeg mener at man ikke skal have lov at bære den på arbejde, som f.eks i en institution og dagpleje osv.

Enig, der er selvfølgelig i forbindelse med arbejdes udførelse en række hensyn også at tage der. En livredder på stranden i burka ville også være upassende og forhindre at vedkommende kunne udføre sig arbejde.

Ergo, beklædningskodeks skal overholdes, men det er jo et arbejdsretsligt anliggende og regulreret i en ansættelseskontrakt, og egentlig politikerne uvedkommende. Føtex-sagen om tørklæde har dannet præcedens.

Anmeld

18. august 2009

Heidi.

Zeta skriver:

Enig, der er selvfølgelig i forbindelse med arbejdes udførelse en række hensyn også at tage der. En livredder på stranden i burka ville også være upassende og forhindre at vedkommende kunne udføre sig arbejde.

Ergo, beklædningskodeks skal overholdes, men det er jo et arbejdsretsligt anliggende og regulreret i en ansættelseskontrakt, og egentlig politikerne uvedkommende. Føtex-sagen om tørklæde har dannet præcedens.

Jeg mener der er forskel på burka og tørklæde.. Det chikanere ikke mig at jeg bliver betjent af en med tørklæde.. For der kan jeg se personens mimik osv.. Men en burka er uhørt, da jeg ikke kan se personen..

Anmeld

18. august 2009

NaFe

hmmm godt spørgsmål.... syntes ikke der skal være et forbud mod det, men mener ikke de bør have ret til evt kontanthjælp. De står vel ikke til rådighed på vores arbejdsmarked?? og vis de gjorde er der jo intet sted de kan arbejde, tror ikke der nogen der vil have en ansat som de på ingen måde kan se ansigtet på. Derfor mener jeg ikke de har ret til ydelses hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.