Et generelt forbud imod burka strider imod grundloven og vil isolere kvinderne yderligere - dog er DF og K tilhængere, af forslaget.
Hvorfor skal burkaen forbydes/ ikke forbydes?
Jeg mener helt klart, at et forbud er forkert. Hvorfor skal staten blande sig i hvordan folk går klædt? Skal vi så også have forbud mod rockernes slidste latterlige læder veste? - der jo om nogen beklædningsgenstand virker truende for omgivelserne!
Der er religionsfrihed i Danmark, så hvis alle ville respektere dette, så vil enhver også kunne indse at burkaforbud er et indgreb i den enkeltes ret til religionfrihed, og i det hele taget friheden til at vælge hvordan man går klædt.
Skulle landsbytosserne fra DF fremsætte forslag om forbud, så vil jeg anbefale dem at læse Grundloven med en bisidder der kan tolke den korrekt for dem, og endelig bør forbudet så også indeholde forbud mod Jødernes Hatte, Rockernes læderveste, helvfede danske mænds ølvomme på stranden og ja vi kunne blive ved. Ellers er der tale om forskelsbehandling og så får de tæsk i Strassburg. Og så skal de lige huske at ophæve religionsfriheden og indføre tvang om at vi alle skal være protestanter

Omvendt kan jeg godt følge dem der mener at den kan virke kvindeundertrykkende. Men der er min holdning, det må være op til den enkelte, og hvis man tvinges til noget, så må man søge hjælp og der hjælper beklædningsforbud ikke.
Jeg er selv født katolik og ville blive gal hvis jeg blev påduttet noget så vanvittigt. Men jeg tager det med ophøjet ro, her midt i finanskrisen hvor der er MEGET vigtigere ting, der kaster politikerne så over noget de kan blive populærer på. Men hvad pokker, kan vi forvente andet af landbytosser og senile der stadig har stemmeret? Nope
Anmeld