emiliedamm skriver:
wow - gør det virkelig så ondt at amme ? :O Jeg har selvfølgelig godt vist det nok ikke var vildt behageligt at have noget sugende på sine ømme brystvorter og har godt hørt det bløder engang i mellem. Men wow. For mig vil jeg også helt klart amme. Og der skal meget til før jeg går på MME.
Hvad med de der ammebrikker? hvad virker de for?
Jeps SÅ ondt gør det!!!!
Jeg fik store blødende revner på begge brystvorter, og min dreng gylpede lyserødt den første måneds tid

hver gang jeg lagde ham til begyndte tårerne bare at trille ned af kinderne på mig pga smerter, indtil min sundhedsplejerske sagde jeg skulle tage til lægen og få lavet en podning. Jeg havde så en stafylokokinfektion der skulle behandles med penicillin og inden behandlingen var færdig var mine brystvorter helet og smerterne tydeligt mindsket.
Desværre dræbte penicillinen alle de naturlige bakterier også så jeg fik indvendig svamp i mit venstre bryst, og det kan man ikke behandle så længe man ammer så jeg tog lige flere måneder med en ny form for smerte

det blev væsentlig bedre efter jeg begyndte at tage mælkesyrebakterier, så de sidste to mdr havde vi et okay ammeforløb. Nu har han så selv sagt fra mht amning og jeg nyder en lille ammepause før nummer to kommer
Jeg brugte ammebrikker de første tretten uger da jeg har brystvorter der kun vil dukke frem hvis der er virkelig koldt

så sønnike havde svært ved at få ordentligt fat....
Ville vælge en fødsel til hver tid frem for amning, men er også så stædig at det bare SKULLE køre, og ved jeg vil kæmpe for det næste gang også ....
Held og lykke med det hele
Anmeld