Hvad var det sværeste som nybagt mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2014

Nadia&Daniel

christina92 skriver:

Tillykke! ! 

Synes klart det sværeste var at trumfe igennem over for andre at jeg kendte barnet bedst og at det blev på min måde.

Den tager jeg også - synes stadig det kan været svært en gang imellem (og Laura er snart 4 år)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2014

esiuol22

Syntes også ud over mangel på søvn. at det at have ansvaret og være i en familie bestående af hankøn, der alle helst ville hører mig, hvad der var galt, hver gang der kom lyd fra den lille, var lidt af en mundfuld.

Prøvede en dag den lille græd og jeg selvfølge blev spurt hvad der var galt, at slynge ud at det viste jeg da ikke, ikonet viser meget god det udtryk det udløste fik dog hurtigt undt af dem kunne godt se jeg lige havde hevet tæppet væk, forbarmede mig dog hurtigt, og gav mulige forklaringer  kunne godt bruge lidt flere hunkøn i familien så godt den lille er pige

Anmeld

24. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Søvnmangel og amning. Det har været det hårdeste. 

Anmeld

24. august 2014

Chevro

emiliedamm skriver:

Hej alle .

Nu hvor jeg er gravid igen og har været til en fin scanning idag, så tænkte jeg på hvad i erfarene og gode mødre synes der var det sværeste ved at være ny mor? 

Det er ikke fordi at det er første gang jeg tænker på det. Jeg læser mange blogindlæg fra mødre der har haft det svært. Og alle siger alligevel "Men jeg elsker mit barn og jeg ville gøre det hele om igen imorgen" ... Så selvfølgelig er der de fantastiske ting ved at være mor. Men er der ikke også dage hvor man bare får lyst til at løbe skrigende bort? og er der flere af de dårlige dage end de gode ?  

Jeg håber i vil hjælpe en kommende mor til at blive godt forberedt på fremtiden  

Vores søn var rigtig nem - men tror da altid man synes man får for lidt søvn.. :-)

Jeg har ikke som sådan nogle dårlige ting, men når man står i starten og barnet bare skriger - og man intet aner om børn (første gang selv!) Så er man lidt lost

Dog synes jeg egentlig at man indordner sig ret hurtigt efter barnet og dets behov - man kører sin egen rytme ind derefter..

Jeg venter nr 2, og har da en helt anden måde at se både graviditet og barn på til den tid! ;-) fordi man ved så meget mere, man føler at man har styr på alle de grundlæggende ting - det har man ikke første gang.. (Der skal være en første gang for alting jo) ;-)

Men ellers er jeg en der tager tingene som de kommer, tror ikke man skal gå og tænke så meget. Det er ikke godt for krop og sind.
Synes man skal nyde hvad der kommer, uanset problemstillinger der kan opstå - og så ellers bare få det bedste ud af alting. Du er stærkere på den anden side (;

Anmeld

25. august 2014

Janey

Profilbillede for Janey
emiliedamm skriver:

wow - gør det virkelig så ondt at amme ? :O Jeg har selvfølgelig godt vist det nok ikke var vildt behageligt at have noget sugende på sine ømme brystvorter og har godt hørt det bløder engang i mellem. Men wow. For mig vil jeg også helt klart amme. Og der skal meget til før jeg går på MME. 

Hvad med de der ammebrikker? hvad virker de for? 

Amning kan være hårdt og gøre ondt, men man kan også være heldig med, at det bare fungerer perfekt fra starten af. Jeg havde ikke læst om amning (eller så meget andet omkring baby for den sags skyld), så jeg var ikke forberedt på, så må indrømme, at jeg da bare forventede, at det havde baby styr på . Jeg var så også så heldig, at vores datter bare tog ved og så kørte det (uden smerter), så det var først senere, da folk spurgte til amningen (og da jeg begyndte at læse herinde), at jeg fandt ud af, hvor heldig vi havde været.

Det sværeste for mig som nybagt mor, var søvnmanglen de første par måneder, inden min datter begyndte at sove igennem, men ellers er det for mig den manglende frihed og spontanitet. Vi har altid haft et meget aktivt liv, som vi har været nødt til at tilpasse til et liv med vores datter. Hun er nem, så der er stadig plads til mange aktiviteter, men før hen kunne vi godt spontant rejse på en kæreste weekend hver måned eller hver anden, men nu skal dette kordineres med pasning og, at vi heller ikke lige synes, at vi vil tage væk fra hende så ofte.

Anmeld

25. august 2014

Mor til Ella

emiliedamm skriver:

Hej alle .

Nu hvor jeg er gravid igen og har været til en fin scanning idag, så tænkte jeg på hvad i erfarene og gode mødre synes der var det sværeste ved at være ny mor? 

Det er ikke fordi at det er første gang jeg tænker på det. Jeg læser mange blogindlæg fra mødre der har haft det svært. Og alle siger alligevel "Men jeg elsker mit barn og jeg ville gøre det hele om igen imorgen" ... Så selvfølgelig er der de fantastiske ting ved at være mor. Men er der ikke også dage hvor man bare får lyst til at løbe skrigende bort? og er der flere af de dårlige dage end de gode ?  

Jeg håber i vil hjælpe en kommende mor til at blive godt forberedt på fremtiden  

Første gang var det helt klart de at være kærester til at blive forældre, jeg havde det svært med at vi ikke bare kunne gøre hvad vi ville mere.

Søvnmangel, Ella sov ikke om natten i 17 mdr.

Alle folks velmenende råd.

Amning

Jeg fik en fødselsreaktion så mange ting var svære.

Anden gang??

Den stadig tilbagevendende dårlige samvittighed over for nr 1, jeg kan stadig få tanken at det er syndt for hende, og begynde at græde.

Og så at kæmpe for ikke at ryge for langt ned igen med reaktion.

Anmeld

25. august 2014

Disarobi

emiliedamm skriver:

wow - gør det virkelig så ondt at amme ? :O Jeg har selvfølgelig godt vist det nok ikke var vildt behageligt at have noget sugende på sine ømme brystvorter og har godt hørt det bløder engang i mellem. Men wow. For mig vil jeg også helt klart amme. Og der skal meget til før jeg går på MME. 

Jeps SÅ ondt gør det!!!!

Jeg fik store blødende revner på begge brystvorter, og min dreng gylpede lyserødt den første måneds tid hver gang jeg lagde ham til begyndte tårerne bare at trille ned af kinderne på mig pga smerter, indtil min sundhedsplejerske sagde jeg skulle tage til lægen og få lavet en podning. Jeg havde så en stafylokokinfektion der skulle behandles med penicillin og inden behandlingen var færdig var mine brystvorter helet og smerterne tydeligt mindsket.

Desværre dræbte penicillinen alle de naturlige bakterier også så jeg fik indvendig svamp i mit venstre bryst, og det kan man ikke behandle så længe man ammer så jeg tog lige flere måneder med en ny form for smerte

det blev væsentlig bedre efter jeg begyndte at tage mælkesyrebakterier, så de sidste to mdr havde vi et okay ammeforløb. Nu har han så selv sagt fra mht amning og jeg nyder en lille ammepause før nummer to kommer

Jeg brugte ammebrikker de første tretten uger da jeg har brystvorter der kun vil dukke frem hvis der er virkelig koldt så sønnike havde svært ved at få ordentligt fat....
Ville vælge en fødsel til hver tid frem for amning, men er også så stædig at det bare SKULLE køre, og ved jeg vil kæmpe for det næste gang også ....

Held og lykke med det hele

Anmeld

25. august 2014

modesty

emiliedamm skriver:

Det er meget forskelligt. Det gjorde overhovedet ikke ondt på mig, selvom jeg havde sår på brystvorterne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.