Hvad var det sværeste som nybagt mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.386 visninger
27 svar
19 synes godt om
22. august 2014

Emilie91

Hej alle .

Nu hvor jeg er gravid igen og har været til en fin scanning idag, så tænkte jeg på hvad i erfarene og gode mødre synes der var det sværeste ved at være ny mor? 

Det er ikke fordi at det er første gang jeg tænker på det. Jeg læser mange blogindlæg fra mødre der har haft det svært. Og alle siger alligevel "Men jeg elsker mit barn og jeg ville gøre det hele om igen imorgen" ... Så selvfølgelig er der de fantastiske ting ved at være mor. Men er der ikke også dage hvor man bare får lyst til at løbe skrigende bort? og er der flere af de dårlige dage end de gode ?  

Jeg håber i vil hjælpe en kommende mor til at blive godt forberedt på fremtiden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Christine

emiliedamm skriver:

Hej alle .

Nu hvor jeg er gravid igen og har været til en fin scanning idag, så tænkte jeg på hvad i erfarene og gode mødre synes der var det sværeste ved at være ny mor? 

Det er ikke fordi at det er første gang jeg tænker på det. Jeg læser mange blogindlæg fra mødre der har haft det svært. Og alle siger alligevel "Men jeg elsker mit barn og jeg ville gøre det hele om igen imorgen" ... Så selvfølgelig er der de fantastiske ting ved at være mor. Men er der ikke også dage hvor man bare får lyst til at løbe skrigende bort? og er der flere af de dårlige dage end de gode ?  

Første gang var det sværeste nok amning, der skulle virkelig arbejdes for det! Og så en hård fødsel kombineret med den store omvæltning det var, så var det lidt hårde uger indtil amningen fungerede og kroppen var kommet sig over blodtab og operation. Så tror mest det var det fysiske der gjorde det hårdt psykisk.. hvis det giver mening. Og så bliver man jo vækket konstant og er meget bekymret, for hvordan ved man om sådan en lille person har det godt?

Men det er altså ikke SÅ slemt 24-7. Det er en masse op og nedture, mega lykke og mega udmattelse. Men jeg synes lykken overskygger alt også når man har ondt overalt og ikke har sovet i to sammenhængende timer i flere dage 

Anmeld

22. august 2014

Christine

emiliedamm skriver:

Hej alle .

- og tillykke med graviditeten 

Det er så spændende.

Anmeld

22. august 2014

Hullabullabulla

Søvnmangel var klart det sværeste!! Bliver et monster uden ordentligt nattesøvn..

Heldigvis sov sønnike igennem fra han var 3 måneder, og håber lillebrøster også sover hurtigt igennem

Anmeld

23. august 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Min datter er 8 uger i dag, så jeg er ikke så erfaren endnu. Men indtil videre har det bare været en kæmpe omvæltning for os begge.

Det var rigtig hårdt da han begyndte på at arbejde, så jeg stod alene(som alle de andre mødre, men det var bare hårdt).

Det var også hårdt indtil mælken faldt til , og det kørte på skinner. Der gik lige nogle dage hvor der bare var skrigeri og frustrationer. Men så nu elsker jeg bare at kunne amme hende.

Vores datter havde grædeture fra 18-23 hver aften i flere uger, og det gjorde så ondt i hjertet på os.

nu kæmper vi med at hun kun vil være hos mig. Og helst hele tiden. Hun vil ikke så godt ligge for sig selv, hvilket hun jo helst gerne skulle, da hun gerne skulle ligge på maven en hel del.

så jo det har været en hel del hårdt. Men som du skriver, det er jo det hele værd, og jeg vil høre det igen.

Anmeld

23. august 2014

MysteriousAngel

Søvnen. Åh gud, ikke at kunne sove når man knap nok kan hænge sammen. Sidde hver morgen og tænke, kun 9 timer igen. Klart det hårdeste..

Anmeld

23. august 2014

esiuol22

Når barnet sover og men sidder med en diskussion inden i sig selv om man skal bruge tiden på at lave nr. 2 på wc eller nå at falde i søvn især i starten hvor man stadig har undt forneden og mangler søvn efter en fødsel.

Anmeld

23. august 2014

christina92

Tillykke! ! 

Synes klart det sværeste var at trumfe igennem over for andre at jeg kendte barnet bedst og at det blev på min måde.

Anmeld

23. august 2014

Michella2

Det sværeste for mig har været det nye ansvar og alle bekymringerne!

et ansvar over et andet liv man elsker højere end noget andet, og et ansvar der fører en masse bekymringer med sig. Eksempelvis når baby er ked og utilfreds, kan man blive helt bims i hovedet over hvad der kan behage. Dertil kommer der maaange flere bekymringer  

Og stort tillykke med graviditeten.. 

Anmeld

23. august 2014

Sjwf

emiliedamm skriver:

Hej alle .

Har en søn der er 10 dage gammel i dag, og det helt klart sværeste for mig har været amningen og mangel på søvn.

Han er en stor dreng så han kræver derfor en del føde, og hang derfor i mig hele tiden lige i starten for at øge min mælkeproduktion. Så det. Er først nu at der er noget der begynder at mine lidt om en rutine fra hans side.
Men jeg synes det var pisse hårdt og havde flere gange bare lyst til at smide håndklædet i ringen, og begynde på flaske, men jeg er hængt i og nu begynder det at virke som om der er lys for enden af tunnelen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.