Hej alle .
Nu hvor jeg er gravid igen og har været til en fin scanning idag, så tænkte jeg på hvad i erfarene og gode mødre synes der var det sværeste ved at være ny mor?
Det er ikke fordi at det er første gang jeg tænker på det. Jeg læser mange blogindlæg fra mødre der har haft det svært. Og alle siger alligevel "Men jeg elsker mit barn og jeg ville gøre det hele om igen imorgen" ... Så selvfølgelig er der de fantastiske ting ved at være mor. Men er der ikke også dage hvor man bare får lyst til at løbe skrigende bort? og er der flere af de dårlige dage end de gode ?
Jeg håber i vil hjælpe en kommende mor til at blive godt forberedt på fremtiden

Det sværeste var ikke at sove en hel nat i halvandet år. Træthed tærer på overskud, humør, parforhold. Han er knap 3 nu, og har stadig lange perioder hvor han vågner en enkelt gang midt på natten (som de sidste 5 uger f.eks, efter han er startet i BH).
Amningen var også svær de første 5 mdr.
Ellers har det været svært ikke at have frihed til at være impulsiv. Jeg er meget social, og det er der blevet skåret drastisk ned på, også selvom jeg har en mand der er god til at give plads.
Alle disse ting var jeg forberedt på, så jeg er ikke blevet chokeret over noget som helst. Og jeg ville aldrig bytte det for noget andet.
Det eneste jeg ikke var forberedt på, var min 3. grads bristning der gjorde mig nærmest sengeliggende i 3-4 uger. Det var en virkelig hård og øv-agtig start. Og en af årsagerne til at amningen var så problematisk, tror jeg.
Der har været meget frustration. Men man får så meget mere glæde i sit liv med børn. Så mange flere smil og så meget mere latter. Dét er ret fantastisk.

Anmeld