wc No go.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2014

ønskebørn74

Isabella_mor skriver:

Hmm. Det er virkelig skørt. Men det er nok også bare mig der synes det virker helt vildt underligt at sprøjte sæbevand op i endetarmen.! Det har jeg ligegodt aldrig hørt før..

Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke om det kan være helt sundt.!! Jeg tænker, at man da kan ødelægge hele tarmfloraen på den måde. Jeg bliver nødt til at finde noget om det. 

Der sker ikke noget ved det, for lorten sider jo derude og blokerer for alt det løber helt ind.. Og har ikke mærket noget til det.. Andet end at jeg kom af med det.. Og jeg bor 30 km fra døgnåbent apotek og havde mega ondt.. Sgu hurtigere med lidt sæbe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

Isabella_mor

Der sker ikke noget ved det, for lorten sider jo derude og blokerer for alt det løber helt ind.. Og har ikke mærket noget til det.. Andet end at jeg kom af med det.. Og jeg bor 30 km fra døgnåbent apotek og havde mega ondt.. Sgu hurtigere med lidt sæbe..

det jeg kunne finde ved en hurtig google søgning er at det er et lavement som du siger.. 

jeg har ikke kunnet finde noget lægevidenskabeligt over det, men det kunne jeg virkelig godt tænke mig at undersøge.. 

der står at det er et gammelt råd og det har en effekt ligesom saltvand, at det sætter gang i peristaltikken.

Dog læste jeg også at man skal bruge sterilt vand. så jeg ved altså ikke om det er sundt med lunkent vand direkte fra hanen. så hellere koge noget vand, lade det blive kropstemperatur og så bruge det.. 

Anmeld

20. august 2014

Anonym trådstarter

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN VENNER!! det er allerede blevet meget bedre  

Anmeld

20. august 2014

ønskebørn74

Isabella_mor skriver:

det jeg kunne finde ved en hurtig google søgning er at det er et lavement som du siger.. 

jeg har ikke kunnet finde noget lægevidenskabeligt over det, men det kunne jeg virkelig godt tænke mig at undersøge.. 

der står at det er et gammelt råd og det har en effekt ligesom saltvand, at det sætter gang i peristaltikken.

Dog læste jeg også at man skal bruge sterilt vand. så jeg ved altså ikke om det er sundt med lunkent vand direkte fra hanen. så hellere koge noget vand, lade det blive kropstemperatur og så bruge det.. 

Læs lige mit indlæg igen. Der står at det skal have været kogt. Min meget gamle læge fortalte at for 60-70 år siden var det det lavement var lavet af.. 

Anmeld

20. august 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN VENNER!! det er allerede blevet meget bedre  

Dejligt at høre. 

Anmeld

20. august 2014

Isabella_mor

ønskebørn74 skriver:

Læs lige mit indlæg igen. Der står at det skal have været kogt. Min meget gamle læge fortalte at for 60-70 år siden var det det lavement var lavet af.. 

Det havde jeg ikke set. Selektiv læsning  

jamen det må jo være rigtigt nok. Jeg tror nu ikke jeg havde turdet gøre det. 

Anmeld

20. august 2014

B&J

ønskebørn74 skriver:

Ok.. Her er hvad jeg gjorde.. Det er gammeldags naturligt lavament.. Du får fat i et gammeldags stykke sæbe.. Der er to muligheder, rive det og piske det i vand der er varmt efter at være kogende.. Og det meget tykke skum der kommer tages fra og køles ned.. En pippette el. Sprøjte og op i nummeren med det.. Nemmere kan gøres.. Skær små stykker af, ca 1/2x1/2 cm tern og op i nummeren med 1-3 stk og lig ned.. Så kommer det af sig selv og gør ikke nær så ondt..

som forebyggende kan du bruge HUSK.. 

Super godt råd det kendte jeg ikke og det er naturmiddel og ikke alt muligt...

Men ja HUSK er super godt for hårdt eller tynd mave så det bliver helt alm igen

Anmeld

21. august 2014

ønskebørn74

Isabella_mor skriver:

Det havde jeg ikke set. Selektiv læsning  

jamen det må jo være rigtigt nok. Jeg tror nu ikke jeg havde turdet gøre det. 

Når man bløder ud af numsen og vrider sig af smerte er man klar til hvad som helst der IKKE skader barnet.. 

Anmeld

21. august 2014

Isabella_mor

ønskebørn74 skriver:

Når man bløder ud af numsen og vrider sig af smerte er man klar til hvad som helst der IKKE skader barnet.. 

Det har faktisk et navn det du nævner. Det hedder klyster... (Det er nok dér klyx stammer fra ) det hedder det også hvis man gør det med saltvand osv.  

jeg blev indlagt med forstoppelse da jeg ventede villads, og faktisk fik jeg en klyx, der fik jeg så at vide af lægen bagefter, at jeg ikke skulle have haft det. Og det er fordi at det kan gøre at man får sat fødslen i gang for tidligt. Nu var jeg kun 14 uger henne, og der skete ikke noget. Så de beholdte mig faktisk i nogle timer efterfølgende for at sikre sig at der ikke skete noget med babyen. Det gjorde der heldigvis ikke så TS hvis du er gravid, så synes jeg du skal tage den med din læge inden du begynder at brygge klyster og sprøjter op  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.