wc No go.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe mig, jeg ved godt det er lidt privat, men håber alligevel. 

Hvergang jeg skal på toilettet og lave Nr. 2 så skriger jeg(ærligtalt skriger),  jeg har så hård mave, så i ikke fatter det Hvad pokker kan jeg Gøre? Jeg spiser mine jern piller, og det er ikke dem som Gør noget. Jeg har ikke kunne komme på wc i 2 dage nu.jeg har det virkelig dårligt. Efter jeg har spist, så rumler min mave helt vildt, og det er dårlig tegn for mig  

Har i nogle gode råd??  

Ok.. Her er hvad jeg gjorde.. Det er gammeldags naturligt lavament.. Du får fat i et gammeldags stykke sæbe.. Der er to muligheder, rive det og piske det i vand der er varmt efter at være kogende.. Og det meget tykke skum der kommer tages fra og køles ned.. En pippette el. Sprøjte og op i nummeren med det.. Nemmere kan gøres.. Skær små stykker af, ca 1/2x1/2 cm tern og op i nummeren med 1-3 stk og lig ned.. Så kommer det af sig selv og gør ikke nær så ondt..

som forebyggende kan du bruge HUSK.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2014

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Ok.. Her er hvad jeg gjorde.. Det er gammeldags naturligt lavament.. Du får fat i et gammeldags stykke sæbe.. Der er to muligheder, rive det og piske det i vand der er varmt efter at være kogende.. Og det meget tykke skum der kommer tages fra og køles ned.. En pippette el. Sprøjte og op i nummeren med det.. Nemmere kan gøres.. Skær små stykker af, ca 1/2x1/2 cm tern og op i nummeren med 1-3 stk og lig ned.. Så kommer det af sig selv og gør ikke nær så ondt..

Jeg prøver det lige en gang. Tak  

Anmeld

19. august 2014

ønskebørn74

Anonym skriver:

Jeg prøver det lige en gang. Tak  

Var da så lidt.. Og ellers hiv fat i mig igen.. Laver en mos til mine børn der har samme problem. 

Anmeld

19. august 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg gik fra gravijern til aminojern netop på grund af forstoppelse. Har taget dem i over en måned nu, og det startede for Ca. En uge siden. Det er en modbydelig smerte.

Dem bruger jeg også, jeg oplever dog ikke problemer. 

Men du skal i hvert fald få gjort noget ved det inden det bliver værre. Det er nemlig IKKE sjovt.

så drik sveskejuice, deik vand, drik en kop kaffe om morgenen, spis husk (loppefrøskaller som kan spises på yoghurten om morgenen), bevæg dig, spis rugbrød og masser af fibre. 

Undgå hvidt brød og for meget sukker. 

Og hvis der ikke sker noget så vil jeg anbefale dig at gå på apoteket og købe movicol. Det fåes med cacaosmag nu, og det skulle være den bedste smag. Det virker. 

Anmeld

19. august 2014

Isabella_mor

ønskebørn74 skriver:

Sæbe OP i numsen? Hvor har du det råd fra.? Det kan da umuligt være sundt.?? (Jeg aner det ikke, men jeg har bare aldrig hørt om at man kan sprøjte sæbevand op i numsen) 

Anmeld

20. august 2014

ønskebørn74

Isabella_mor skriver:

Sæbe OP i numsen? Hvor har du det råd fra.? Det kan da umuligt være sundt.?? (Jeg aner det ikke, men jeg har bare aldrig hørt om at man kan sprøjte sæbevand op i numsen) 

Google det, det var sådan man gjorde i gamle dage.. 

Og det var min gamle læge der kom med det.. 

Anmeld

20. august 2014

BinaMor

jeg havde svær forstoppelse efter en operation pga alt den morfin... drak en helt sveske juice... og spiste en halv pose svesker.. addr.. men jeg sir dig det hjalp så meget at jeg næsten fortrød jeg havde spist og drukket det... 1 helt døgn næsten på wc

Anmeld

20. august 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Hvor sidder forstoppelsen?

Hvis det er i maven kan du bruge Magnesia, Husk eller Movicol.

Hvis det mere er i tarmen det "har sat sig fast" ville jeg bruge et klyx, der hedder Microlax.
Du kan også bruge "sæbeopskriften". Det her er selvfølgelig bare lidt lettere. 

Anmeld

20. august 2014

Frk. Petersen

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe mig, jeg ved godt det er lidt privat, men håber alligevel. 

Hvergang jeg skal på toilettet og lave Nr. 2 så skriger jeg(ærligtalt skriger),  jeg har så hård mave, så i ikke fatter det Hvad pokker kan jeg Gøre? Jeg spiser mine jern piller, og det er ikke dem som Gør noget. Jeg har ikke kunne komme på wc i 2 dage nu.jeg har det virkelig dårligt. Efter jeg har spist, så rumler min mave helt vildt, og det er dårlig tegn for mig  

Har i nogle gode råd??  

Jeg fik lov at tage afføringspiller af min æge for jeg havde også slem forstoppelse, ellers kan du købe en tube (som virker efter 5 min) Det gjorde jeg inden jeg skulle på ferie, ellers havde jeg nok ikke klaret turen til/fra lufthavnen og flyveturen..

Anmeld

20. august 2014

Isabella_mor

ønskebørn74 skriver:

Google det, det var sådan man gjorde i gamle dage.. 

Og det var min gamle læge der kom med det.. 

Hmm. Det er virkelig skørt. Men det er nok også bare mig der synes det virker helt vildt underligt at sprøjte sæbevand op i endetarmen.! Det har jeg ligegodt aldrig hørt før..

Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke om det kan være helt sundt.!! Jeg tænker, at man da kan ødelægge hele tarmfloraen på den måde. Jeg bliver nødt til at finde noget om det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.