wc No go.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
28 svar
6 synes godt om
19. august 2014

Anonym trådstarter

Håber i kan hjælpe mig, jeg ved godt det er lidt privat, men håber alligevel. 

Hvergang jeg skal på toilettet og lave Nr. 2 så skriger jeg(ærligtalt skriger),  jeg har så hård mave, så i ikke fatter det Hvad pokker kan jeg Gøre? Jeg spiser mine jern piller, og det er ikke dem som Gør noget. Jeg har ikke kunne komme på wc i 2 dage nu.jeg har det virkelig dårligt. Efter jeg har spist, så rumler min mave helt vildt, og det er dårlig tegn for mig  

Har i nogle gode råd??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2014

Isabella_mor

Google forstoppelse. Der er MASSER af gode råd at hente. 

Det er typisk grundet jernpillerne. Hvilket mærke bruger du?

Anmeld

19. august 2014

Masig

Anonym skriver:

Håber i kan hjælpe mig, jeg ved godt det er lidt privat, men håber alligevel. 

Hvergang jeg skal på toilettet og lave Nr. 2 så skriger jeg(ærligtalt skriger),  jeg har så hård mave, så i ikke fatter det Hvad pokker kan jeg Gøre? Jeg spiser mine jern piller, og det er ikke dem som Gør noget. Jeg har ikke kunne komme på wc i 2 dage nu.jeg har det virkelig dårligt. Efter jeg har spist, så rumler min mave helt vildt, og det er dårlig tegn for mig  

Har i nogle gode råd??  

Skift til nogle jernpiller, der er mere nænsomme mod maven og så tag evt magnesia også, det hjælper på forstoppelse og hård mave...

Og ellers prøv med de gode gamle husråd: svesker, abrikos og kiwi kan også nogle gange hjælpe...

Anmeld

19. august 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Google forstoppelse. Der er MASSER af gode råd at hente. 

Det er typisk grundet jernpillerne. Hvilket mærke bruger du?

Jeg gik fra gravijern til aminojern netop på grund af forstoppelse. Har taget dem i over en måned nu, og det startede for Ca. En uge siden. Det er en modbydelig smerte.

Anmeld

19. august 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Skift til nogle jernpiller, der er mere nænsomme mod maven og så tag evt magnesia også, det hjælper på forstoppelse og hård mave...

Og ellers prøv med de gode gamle husråd: svesker, abrikos og kiwi kan også nogle gange hjælpe...

Jeg tog 3 piller magnesia i går, og der skete intet.  

Jeg må bede min søde kæreste om at tag alt det med hjem, håber sådan det virker. 

Anmeld

19. august 2014

Tip!

Hvis du skal akut af med noget skidt, så prøv lactulose... 

Ellers kunne det være en mulighed af få movicol... Blandes med vand, og smager ikke af noget... 

Anmeld

19. august 2014

birthee

Jeg tager de jerntabletter der hedder ferroduretter fra apoteket... Det er en depottablet, dvs. jern-mængden frigives over længere tid... Til trods for det, tåler jeg ikke jern-tilskud særlig godt, og må tage magnesia ved Aiden af.... Du skal dog tage magnesia mere end én dag, for at få effekt af dem... Og så få målt din blodprocent ved lægen - jeg kan nøjes med at tage jern y gange om ugen - men det er også et valg jeg har truffet - vil ikke gå og have det dårligt, pga. nogle piller... Jeg sørger for at spise godt med bønner, broccoli og anden mad med højt jernindhold, for at få lidt jern den vej også.... Og til sidst, sørg for at få rigtig godt med væske, det er meget vigtigt ved forstoppelse... Knus 

Anmeld

19. august 2014

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Hvis du skal akut af med noget skidt, så prøv lactulose... 

Ellers kunne det være en mulighed af få movicol... Blandes med vand, og smager ikke af noget... 

Det vil jeg helt klart prøve. Kan jeg først Gøre i morgen desværre. 

Mange tak  

Anmeld

19. august 2014

Tip!

Anonym skriver:

Det vil jeg helt klart prøve. Kan jeg først Gøre i morgen desværre. 

Mange tak  

Begge dele kan fåes på apoteket....  

Anmeld

19. august 2014

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Jeg tager de jerntabletter der hedder ferroduretter fra apoteket... Det er en depottablet, dvs. jern-mængden frigives over længere tid... Til trods for det, tåler jeg ikke jern-tilskud særlig godt, og må tage magnesia ved Aiden af.... Du skal dog tage magnesia mere end én dag, for at få effekt af dem... Og så få målt din blodprocent ved lægen - jeg kan nøjes med at tage jern y gange om ugen - men det er også et valg jeg har truffet - vil ikke gå og have det dårligt, pga. nogle piller... Jeg sørger for at spise godt med bønner, broccoli og anden mad med højt jernindhold, for at få lidt jern den vej også.... Og til sidst, sørg for at få rigtig godt med væske, det er meget vigtigt ved forstoppelse... Knus 

Jeg vil lige kigge på de jern piller du taler om, og så bestille en tid hos lægen i morgen. 

Super god hjælp man får herinde  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.