Jeg er uansvarlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2014

MorDk

Jeg har læst din anden tråd, men jeg ville så aldrig have gået med til det alligevel. Så måtte jeg være den dumme mor.

Og hele det cirkus med at børnene kan en masse fordi de får lov. Så hvad er de kan fordi de får lov at gå alene i så tidlig en alder? Klare sig selv? Men skal man kunne det i en alder af 4 år? Og det handler ikke om at pakke ind i vat, men om barnets alder.

Det er ærgerligt at høre at de ikke har tid til en snak i børnehaven når i kommer.

De har skam tid til en snak. Men det er om barnet og hvis det har været noget specielt. Hvis pædagogerne skal bruge tid på hver forældre og fortælle de samme ting (som hvad de har lavet) så går tiden jo fra ungerne. Jeg synes det er fint man kan læse i dagbogen og på opslagene hvad ungerne har lavet. Pædagogerne er rigtig gode og nærværende og ikke kun for ungerne. Så der må du have misforstået noget.

Cirkus? Hvad med mener du? Jeg siger bare at mine børn kan en masse som mange af deres jævnaldrene ikke kan. Noget så simpelt som at tage alt sit tøj på. f.eks. Det ved jeg godt der er mange på 4 år der kan MEN der er lige så mange der ikke kan fordi forældrene ALTID tager over. 

Min datter fylder 2 til sept. Hun går selv op af alle trapper og selv ned uden at holde i hånd fordi jeg stoler på hun kan og fordi jeg ikke har hængt på nakken af hende (for tænk nu hun snublede) Hun kravler selv op at klatrestativer m.m og det er der sgu ikke mange på hendes alder der gør i vuggestuen. De får ikke lov. Hun gynger selv på den alm. gynge og holder fast. Hun får lov. Der står ikke en mor og propper hende i "sikkerhedsgynge" til hun er 3 år og holder krampagtigt fast i hende i frygt for hun "måske" falder af gyngen. 

Det var bare eksempler på hvad jeg mente. 

Nej, der er meget man ikke SKAL kunne i en alder af 4 år. MEN hvis man kan hvorfor så ikke? IGEN IGEN IGEN er enig i at man er for lille til at gå "alene" hjem når man 4 år. Men det har jeg skrevet 1000 gange! Det var et valg vi tog. Bum færdig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

Dorthe1986

MorDk skriver:

De har skam tid til en snak. Men det er om barnet og hvis det har været noget specielt. Hvis pædagogerne skal bruge tid på hver forældre og fortælle de samme ting (som hvad de har lavet) så går tiden jo fra ungerne. Jeg synes det er fint man kan læse i dagbogen og på opslagene hvad ungerne har lavet. Pædagogerne er rigtig gode og nærværende og ikke kun for ungerne. Så der må du have misforstået noget.

Cirkus? Hvad med mener du? Jeg siger bare at mine børn kan en masse som mange af deres jævnaldrene ikke kan. Noget så simpelt som at tage alt sit tøj på. f.eks. Det ved jeg godt der er mange på 4 år der kan MEN der er lige så mange der ikke kan fordi forældrene ALTID tager over. 

Min datter fylder 2 til sept. Hun går selv op af alle trapper og selv ned uden at holde i hånd fordi jeg stoler på hun kan og fordi jeg ikke har hængt på nakken af hende (for tænk nu hun snublede) Hun kravler selv op at klatrestativer m.m og det er der sgu ikke mange på hendes alder der gør i vuggestuen. De får ikke lov. Hun gynger selv på den alm. gynge og holder fast. Hun får lov. Der står ikke en mor og propper hende i "sikkerhedsgynge" til hun er 3 år og holder krampagtigt fast i hende i frygt for hun "måske" falder af gyngen. 

Det var bare eksempler på hvad jeg mente. 

Nej, der er meget man ikke SKAL kunne i en alder af 4 år. MEN hvis man kan hvorfor så ikke? IGEN IGEN IGEN er enig i at man er for lille til at gå "alene" hjem når man 4 år. Men det har jeg skrevet 1000 gange! Det var et valg vi tog. Bum færdig. 

Jeg foretrækker bare en personlig samtale frem for at læse det i en dagbog eller på et intranet.

Jeg har en dreng der er lige som dine børn og han får ikke lov at cykle 25 meter foran mig ej heller gå selv hjem fra børnehave. Han kunne nok godt, men da han ikke er stor nok til at kunne håndtere eventuelle distraktioner ville det jo være et alt for stort ansvar.

Men min dreng tager de største rutsjebaner, rider på store ponyer og har også redet på en elefant, så nej her får han også lov - min vurdering af om han får lov til forskellige ting, afhænger af hvor ansvaret placeres og hvor stort det er. Om det er rimeligt at lægge ansvaret på min søn eller ej.

Men hvis du selv synes det var en dårlig idé at lade ham gå hjem selv, hvorfor sagde du så ikke nej?

Anmeld

22. august 2014

Kløver

Kommer vist an på hvilket udgangspunkt man ser det fra. Er jo så forskelligt hvad børn kan og ikke kan, hvilke områder de er gode på osv. Og må være den enkelte forældre at vurdere hvad deres barn kan og er jo også stor forskel på hvor man bor og hvordan trafik og forhold er i forhold til at cykle osv  

Anmeld

25. august 2014

MorDk

Dorthe1986 skriver:

Jeg foretrækker bare en personlig samtale frem for at læse det i en dagbog eller på et intranet.

Jeg har en dreng der er lige som dine børn og han får ikke lov at cykle 25 meter foran mig ej heller gå selv hjem fra børnehave. Han kunne nok godt, men da han ikke er stor nok til at kunne håndtere eventuelle distraktioner ville det jo være et alt for stort ansvar.

Men min dreng tager de største rutsjebaner, rider på store ponyer og har også redet på en elefant, så nej her får han også lov - min vurdering af om han får lov til forskellige ting, afhænger af hvor ansvaret placeres og hvor stort det er. Om det er rimeligt at lægge ansvaret på min søn eller ej.

Men hvis du selv synes det var en dårlig idé at lade ham gå hjem selv, hvorfor sagde du så ikke nej?

Fordi jeg er mor og han også har en far. Det er sgu ikke mor der bestemmer alt. Sådan hænger verden bare ikke sammen. 

Selvfølge er det rarest med personlig samtale. MEN tiden går fra børnene hvis 1 pædagog skal bruge tid på at tale personligt med hver enkelt forældre. Det er jo ikke børnehaven/vuggestuen der bestemmer det. Det er kommunen. Der ER samtaler men alt som hvad man skal huske, ture, oplysninger, dagbøger m.m kan hver forældre læse sig til. Alt det andet er selvfølgelig noget man snakker om hen af vejen. Kan ik se problemet.

Anmeld

25. august 2014

MyLove E

MorDk skriver:

Ja det er hvad jeg fik af vide her forleden...

Jeg henviser lige også til min 2 tidligere tråde:

Gik alene hjem fra børnehave

Kan cykle selv

En bekendt gik helt op i limningen over at vi havde ladet Bassen gå alene hjem fra børnehaven. Men at han da var über sej til det der med at cykle ALENE på cykelstien. 

Jeg er forvirret! 

Hvis det endelig er man skal vælge... hvad er så værst?

Jeg sagde selvfølgelig at det helt og alene var vores beslutning om hvorvidt vores dreng gik alene hjem fra BH i ny og næ eller cykler alene og meget andet. Men jeg bliver lidt øv over en udmelding som "DU er simpelthen for uansvarlig" når det jeg ved vi passer på vores børn! Dog uden at pakke dem ind i vat! 

Men hvad sker der lige for at man er ved at besvime over at han går under 200m. alene hjem fra BH UDEN nogen veje og vi står og holder øje... men at det er ganske fint at han cykler ALENE på cykelstien (med mor og far på fortovet) og kan ende som flad pandekage hvis han bliver ramt af billist eller cyklist? I don't get it.

Måtte lige ud med det!

Jeg synes du er meget ansvarlig

Du stoler på dit og viser ham det

Anmeld

25. august 2014

Mulle-Mom

Ved du hvad det skal du ikke tage dig af børn har godt af at være selvstændige (med måde) da jeg startede i skole 1klasse rejste jeg fra Rødovre og til Ishøj alene hver dag min store søster var lige med de første par gange men ellers tog jeg selv turen og det er jeg da glad for i dag jeg syndes det er fint det du har gjordt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.