Jeg har læst din anden tråd, men jeg ville så aldrig have gået med til det alligevel. Så måtte jeg være den dumme mor.
Og hele det cirkus med at børnene kan en masse fordi de får lov. Så hvad er de kan fordi de får lov at gå alene i så tidlig en alder? Klare sig selv? Men skal man kunne det i en alder af 4 år? Og det handler ikke om at pakke ind i vat, men om barnets alder.
Det er ærgerligt at høre at de ikke har tid til en snak i børnehaven når i kommer.
De har skam tid til en snak. Men det er om barnet og hvis det har været noget specielt. Hvis pædagogerne skal bruge tid på hver forældre og fortælle de samme ting (som hvad de har lavet) så går tiden jo fra ungerne. Jeg synes det er fint man kan læse i dagbogen og på opslagene hvad ungerne har lavet. Pædagogerne er rigtig gode og nærværende og ikke kun for ungerne. Så der må du have misforstået noget.
Cirkus? Hvad med mener du? Jeg siger bare at mine børn kan en masse som mange af deres jævnaldrene ikke kan. Noget så simpelt som at tage alt sit tøj på. f.eks. Det ved jeg godt der er mange på 4 år der kan MEN der er lige så mange der ikke kan fordi forældrene ALTID tager over.
Min datter fylder 2 til sept. Hun går selv op af alle trapper og selv ned uden at holde i hånd fordi jeg stoler på hun kan og fordi jeg ikke har hængt på nakken af hende (for tænk nu hun snublede) Hun kravler selv op at klatrestativer m.m og det er der sgu ikke mange på hendes alder der gør i vuggestuen. De får ikke lov. Hun gynger selv på den alm. gynge og holder fast. Hun får lov. Der står ikke en mor og propper hende i "sikkerhedsgynge" til hun er 3 år og holder krampagtigt fast i hende i frygt for hun "måske" falder af gyngen.
Det var bare eksempler på hvad jeg mente.
Nej, der er meget man ikke SKAL kunne i en alder af 4 år. MEN hvis man kan hvorfor så ikke? IGEN IGEN IGEN er enig i at man er for lille til at gå "alene" hjem når man 4 år. Men det har jeg skrevet 1000 gange! Det var et valg vi tog. Bum færdig.
Anmeld