Jeg er uansvarlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2014

MorDk

Stumpen skriver:

Han kan også bliver kørt ned selvom du cykler lige bagved, så det er ligemeget hvor langt du er fra ham.. Og mon ikke alle forældre laver det "nummer" der med at gå bagved og lade deres barn cykle i forvejen, så der er intet specielt i det..

Mine børn bliver heller ikke pakket ind i vat, men i MIN VERDEN skal børn ikke selv gå hjem fra børnehave... 

Jeg siger heller ikke der er noget specielt idet. Men det jeg synes er lidt "sjovt" er at den aktivitet der er MINDST farlig... er den folk folk flyver op af stolene over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2014

Mettefpigen

MorDk skriver:

Jeg er ikke ved mit barn når han cykler 25 meter foran mig (jeg går på fortovet - han cykler på cykelstien) så for mig er der en større fare for ham ved at cykle end at gå det lille smut hjem fra børnehaven. Men til gengæld så hænger jeg mig i det "psykologiske apspekt" Når han går alene hjem fra BH (tror han at ingen ser ham og han er über sej) Når han så er 10 år og 12 år hvad skal han så have lov til. Det ER et stort ansvar at give en dreng på under 4 år. Enig. Derfor kommer det heller ikke til at ske igen. Primært pga. det psykologiske men også pga. børnehavens regler. 

Men cykle? Det fortsætter han med. Han skal jo lærer at færdes i trafikken. Og nu hvor han kan cykle på 2 hjul så tænker jeg det er det eneste rigtige.

Som sagt så er vi forskellige, jeg kunne så heller ikke finde på at lade ham cykle 25 meter foran mig....

Anmeld

17. august 2014

SHERO

Det synes jeg bestemt ikke du er... Vi bor i et stort område med rækkehuse og her må Elias gerne gå ud og lege uden vi er med. Han ved hvor han må gå og cykle til og har aldrig overtrådt vores aftaler, tjekker jævnlig til ham, og han hygger sig med det. Han er 4,5 år. Det kommer rigtig meget an på barnet synes jeg. Nogle er mere nysgerrige og impulsive og andre er som min dreng forsigtige og velovervejet...

jeg har ingen skrupler over at han render selv ude, for pokker min mormor gav min moster en lang snor på og bandt hende til legepladsen i gården få hun var yngre endnu. Selvfølgelig er tiden en anden, men man kan heller ikke være der altid, de skal også klare sig selv i nogle situationer..

Anmeld

17. august 2014

Dorthe1986

Man gør jo tingene forskelligt, men vil ikke dømme dig som uansvarlig.

Jeg ville dog aldrig lade et så lille barn gå alene hjem fra børnehave. Uanset hvor sej han så føler sig. At børnehaven er gået med til det fatter jeg intet af. I vores børnehave og i min optik har børnehaven ansvaret for mit barn fra det sekund jeg er gået om morgenen til jeg står der igen. Det vil sige lige så snart jeg går ind i børnehaven er det mit ansvar at sørge for at min dreng kommer godt hjem. Det er muligt man kan holde øje, men man har stadig med så lille et barn at gøre, at det er et voldsomt ansvar at lægge på hans skuldre at gå alene hjem.
Tænker også hvad med de beskeder der kunne være i børnehaven, eller generelt den gode snak man lige får med pædagogen om hvordan dagen har været. Han er jo for lille til selv at kunne overbringe sådanne beskeder.

Anmeld

17. august 2014

Thalia

Jeg kender hverken dig eller dit barn, så jeg vil ikke kalde dig uansvarlig.

Men min 5 årige fik ikke lov at gå alene de 100m hjem fra børnehave selvom jeg kan se derned fra mit hus, og selvom vi bor på en blind vej i en lille landsby.

Og han fik heller ikke lov at cykle så langt væk fra mig.

Anmeld

17. august 2014

Lady Marion <3

Min 5 årige søn får heller ikke lov til nogen af delene , han får lov at køre fra mig når vi er i trafik frit miljø , jeg pakker ham ikke ind i vat , men det er min forbandet pligt at passe på ham og vudere , det er man ikke altid stor nok til som 5 årig , så kan han få styrket selvtilliden og føle sig stolt over andre ting der er mere alderssvarende

Anmeld

17. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Jeg siger heller ikke der er noget specielt idet. Men det jeg synes er lidt "sjovt" er at den aktivitet der er MINDST farlig... er den folk folk flyver op af stolene over.

Det kan være fordi det er et stort ansvar for en lille dreng. Han kan jo blive distraheret af alt muligt og I er der ikke til at have styr på at det ikke sker. 

Det kan godt være cykelstien også er potentiel farlig, men I er med og har styr på hvad Jeres dreng 

Det er mit bud. Men uanset forstår jeg ikke damens træng til at blande sig. 

Anmeld

18. august 2014

MorDk

Dorthe1986 skriver:

Man gør jo tingene forskelligt, men vil ikke dømme dig som uansvarlig.

Jeg ville dog aldrig lade et så lille barn gå alene hjem fra børnehave. Uanset hvor sej han så føler sig. At børnehaven er gået med til det fatter jeg intet af. I vores børnehave og i min optik har børnehaven ansvaret for mit barn fra det sekund jeg er gået om morgenen til jeg står der igen. Det vil sige lige så snart jeg går ind i børnehaven er det mit ansvar at sørge for at min dreng kommer godt hjem. Det er muligt man kan holde øje, men man har stadig med så lille et barn at gøre, at det er et voldsomt ansvar at lægge på hans skuldre at gå alene hjem.
Tænker også hvad med de beskeder der kunne være i børnehaven, eller generelt den gode snak man lige får med pædagogen om hvordan dagen har været. Han er jo for lille til selv at kunne overbringe sådanne beskeder.

Jeg håber du har læst min anden tråd og det jeg har skrevet tidligere i denne.  Jeg er ENIG med dig. så intet der. Det var noget min kæreste havde lovet vores dreng og jeg måtte æde den! Det kommer ikke til at ske igen foreløbig. At han godt kan klarer at gå det stykke hjem og at jeg kender ham nok til at han går direkte er en ting. Noget andet er princippet og det psykologiske aspekt.

Mht. beskeder fra børnehaven... dem læser vi på INTRANETTET og den gode snak har man ikke hver dag i BH'en da der ikke er tid til de kan tage den snak med hver af forældrene. De siger hvis der er noget usædvanligt. Resten af info, billeder af dagen osv er på Børnelynet som det så fint hedder. 

Anmeld

18. august 2014

BinaMor

Skid hul i hvad andre sys og gå efter DIN mavefornemmelse!

nej, jeg ville ikke gøre som dig.. men ja jeg misunder du kan.. jeg kæmper med at være overbeskyttende og holder stadig ved min 6 årige ned af trapper.. jeg tror ikke på det er sundere, tværtimod.

så... hold på det du føler for. også selvom kvindfolk herinde eller derude hidser sig op... hvis mavefornemmelsen ikke er rigtig så føl efter om du har trukket den for langt.

sådan er det jo generelt med børneopdragelse.. vi ER jo ikke født gode og perfekte mødre. men vi øver os alle i at være det og vi lærer også kun af erfaringer ligesom børnene

Anmeld

19. august 2014

Dorthe1986

MorDk skriver:

Jeg håber du har læst min anden tråd og det jeg har skrevet tidligere i denne.  Jeg er ENIG med dig. så intet der. Det var noget min kæreste havde lovet vores dreng og jeg måtte æde den! Det kommer ikke til at ske igen foreløbig. At han godt kan klarer at gå det stykke hjem og at jeg kender ham nok til at han går direkte er en ting. Noget andet er princippet og det psykologiske aspekt.

Mht. beskeder fra børnehaven... dem læser vi på INTRANETTET og den gode snak har man ikke hver dag i BH'en da der ikke er tid til de kan tage den snak med hver af forældrene. De siger hvis der er noget usædvanligt. Resten af info, billeder af dagen osv er på Børnelynet som det så fint hedder. 

Jeg har læst din anden tråd, men jeg ville så aldrig have gået med til det alligevel. Så måtte jeg være den dumme mor.

Og hele det cirkus med at børnene kan en masse fordi de får lov. Så hvad er de kan fordi de får lov at gå alene i så tidlig en alder? Klare sig selv? Men skal man kunne det i en alder af 4 år? Og det handler ikke om at pakke ind i vat, men om barnets alder.

Det er ærgerligt at høre at de ikke har tid til en snak i børnehaven når i kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.