Hvor meget Info er nødvendigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Vi har ikke børn endnu - men når vi får det forestiller jeg mig at det bliver mere nødvendigt med mere planlægning aka at vide hvor den anden er hvornår. Men pt ved vi da ca hvor den anden er til hverdag. Når en af os så er på weekend hos familien eller i byen med vennerne/sommerhus med venner osv der ved vi ikke så meget om hvor den anden er hvornår - da det ikke rigtigt er så nødvendigt. Selvfølgelig hører man om hvor den anden har været/ lavet i løbet af weekenden når vi er sammen igen  Men altså jeg kan sagtens tage på cafe med mine veninder og kæresten kan tage ud og drikke øl og se fodbold med vennerne uden vi helt konkret ved hvor den anden befinder sig. Kan ikke rigtigt se det er nødvendigt

tak for svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

her er det alfa omega hvor og hvornår vi er nogle steder...

Vi har hver vores kalender OG en fælles, så vi har styr på div ting... det bliver vi ganske enkelt nød til så vi kan planlægge vores hverdag, mht børn, skole, arbejde, fødselsdage og fodbold(gemalen)

Vi sender sms hvis vi bliver forsinket eller ringer til hinanden inden vi lægger planer for at høre om vi skal noget..

Her er det ikke et must at man går i detaljer om hvad man har lavet osv, men et must er hvor man er og hvornår man regner med at være hjemme.. både pga planlægning men også pga HVIS der gud forbyde skulle ske noget...

Lyver folk om hvor de skal hen, så er jeg af den skuffe der mener at så er der ugler i mosen.... (medmindre man har gang i en eller anden form for overraskelse)

Tak for svar. Kan se mine tanker er meget som du har skrevet. Jeg har ikke  brug for detaljer, men at vide hvornår anden part er hjemme eller ej er for mig en vigtig info af hensyn til planlægning for os andre. At vide hvis partner er forsinket ( man kan vel blive begymret når megen tid tilbringes på landevejen )

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jamen så er det jo afgørende at planlægge i forhold til logistik. Hvem afleverer og henter, hvem køber ind og laver mad, hvem er hjemme hvornår o.s.v.

Det er en helt naturlig del af vores forhold at vi fortæller hinanden hvad vi skal, ellers ville der jo gå helt koks i planlægningen. Vi deler faktisk kalender så vi kan se når den anden har aftaler. Selvfølgelig skal der være plads til impulsivitet i kraft af "hey, er det ok at jeg smutter i biffen med x i aften?" o.s.v.

Men hverdagen skal jo hænge sammen og det kan den kun hvis vi ved hvem der er hjemme hvornår.

Jeg har intet behov for at vide konkret hvor han er, altså hvilken café eller lejlighed eller lignende.

Tak for svar  Jeg har ingen behov for at vide detaljer, men syntes at for at hverdagen fungere for alle, er en vigtig info at vide hvornår anden part er hjemme. At vide hvis der er forsinkelser i planerne, at partneren er kommet sikkert frem ved længere tids kørsel mm.

Anmeld

11. august 2014

modesty

Tak for svar  Jeg har ingen behov for at vide detaljer, men syntes at for at hverdagen fungere for alle, er en vigtig info at vide hvornår anden part er hjemme. At vide hvis der er forsinkelser i planerne, at partneren er kommet sikkert frem ved længere tids kørsel mm.

Enig.

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Enig.

Har en mand som ikke kan se nødvendigheden i dette, så tænkte jeg ville høre hvad normen er . Ved godt at det er forskelligt fra familie til familie, men blev nysgerrig om jeg er helt urimelig

Anmeld

11. august 2014

SandraXOXO

Min kæreste deler for meget indimellem. Små ting som at nu begynder de at gå fra børnehaven, eller at han lige sidder i skolen og har pause og spiser sin mad, eller, nu venter han på bussen hjem Der kommer om 2 min, nu er han ved rema1000 osv. OKAY haha, spændene :-P Men jeg har jo selv travlt og ikke rigtig tid til hyggesnak og får os sjældent selv ringet/skrevet hvor jeg er osv. Men han ved altid hvem jeg er sammen med og mit ca der kommer jeg hjem tidspunkt. Men ja, hvis han ikke var så meddelsom ville jeg nok savne det. Elsker jo at hører fra ham, selv om det bare er en Så har jeg fri skat sms. :-)

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Min kæreste deler for meget indimellem. Små ting som at nu begynder de at gå fra børnehaven, eller at han lige sidder i skolen og har pause og spiser sin mad, eller, nu venter han på bussen hjem Der kommer om 2 min, nu er han ved rema1000 osv. OKAY haha, spændene :-P Men jeg har jo selv travlt og ikke rigtig tid til hyggesnak og får os sjældent selv ringet/skrevet hvor jeg er osv. Men han ved altid hvem jeg er sammen med og mit ca der kommer jeg hjem tidspunkt. Men ja, hvis han ikke var så meddelsom ville jeg nok savne det. Elsker jo at hører fra ham, selv om det bare er en Så har jeg fri skat sms. :-)

Tak for svar. Ja det er selvfølgelig med at finde balancen.  Men ja vi er forskellige som personer og deraf vores behov. Min mand kan f.eks finde på at give Info om han skal arbejde i anden landsdel aften før ( trods besked selv i flere dage ) køre uden at give besked hvor han bor, hvor længe han er væk mm. 

Anmeld

11. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi ved altid hvor hinanden er, og hvornår vi regner med at være hjemme igen...

Og hvis der er ændringer i det så giver vi besked...

Men vi har også begge en baggrund med manglende omsorg fra forældre så vi har et stort tryghedsbehov...

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Vi ved altid hvor hinanden er, og hvornår vi regner med at være hjemme igen...

Og hvis der er ændringer i det så giver vi besked...

Men vi har også begge en baggrund med manglende omsorg fra forældre så vi har et stort tryghedsbehov...

Tak for svar . Har også haft svigt så har brug for trygheden . Plus jeg syntes det skylder man sin partner

Anmeld

11. august 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Tak for svar. Ja det er selvfølgelig med at finde balancen.  Men ja vi er forskellige som personer og deraf vores behov. Min mand kan f.eks finde på at give Info om han skal arbejde i anden landsdel aften før ( trods besked selv i flere dage ) køre uden at give besked hvor han bor, hvor længe han er væk mm. 

Det er måske også dig der er bindeledet i hjemmet. 

Tror der i nogle parforhold, hvor en af parterne sidder over når der gælder planlægning og struktur. Og er vant til den anden bare tager over for at tingene glider bedre. Men det bliver man også træt af i længden. 

Eller det ville jeg da. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.