Hvor meget Info er nødvendigt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.930 visninger
22 svar
9 synes godt om
11. august 2014

Anonym trådstarter

I et parforhold for at opretholde tilliden til hinanden.

her tænker jeg Info omkring, hvor den anden person er ?

Hvor meget deler i om hinandens planer i hverdagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2014

modesty

Anonym skriver:

I et parforhold for at opretholde tilliden til hinanden.

her tænker jeg Info omkring, hvor den anden person er ?

Hvor meget deler i om hinandens planer i hverdagen

Det kommer jo helt an på hvor lang tid man har været sammen, hvor ofte man ser hinanden, om man bor sammen, om man har børn sammen o.s.v.

Så det er nok nødvendigt med lidt flere detaljer på din situation.

Og derudover vil jeg sige at det jo også er meget individuelt hvor meget man har behov for at vide om den andens gøren og laden, og hvor meget man har lyst til at delagtiggøre sin partner i.

Anmeld

11. august 2014

Bshizzle

Min kæreste og Jeg er meget ærlig omkring hvor og hvad vi laver i hverdagen 

Eftersom vi har firma sammen og jeg arbejder ved siden af, så skal ha hverdagen til at hænge sammen hvis nu én af os har overarbejde og ik kan hente børn. 

Så vi ringer evt til hinanden og fortæller hvor vi er og hvad vi laver  Og liiiige for at høre hinandens stemmer 

Tilliden til hinanden har vi da.. Vi har bare mange fælles ting og deler glædeligt info om hvor og hvad vi laver. - intet at skjule 

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det kommer jo helt an på hvor lang tid man har været sammen, hvor ofte man ser hinanden, om man bor sammen, om man har børn sammen o.s.v.

Så det er nok nødvendigt med lidt flere detaljer på din situation.

Og derudover vil jeg sige at det jo også er meget individuelt hvor meget man har behov for at vide om den andens gøren og laden, og hvor meget man har lyst til at delagtiggøre sin partner i.

I mit tilfælle har vi boet sammen i 22 år med 3 børn.

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Min kæreste og Jeg er meget ærlig omkring hvor og hvad vi laver i hverdagen 

Eftersom vi har firma sammen og jeg arbejder ved siden af, så skal ha hverdagen til at hænge sammen hvis nu én af os har overarbejde og ik kan hente børn. 

Så vi ringer evt til hinanden og fortæller hvor vi er og hvad vi laver 

Tilliden til hinanden har vi da.. Vi har bare mange fælles ting og deler glædeligt info om hvor og hvad vi laver. - intet at skjule 

Tak for svar.  Tænker at lidt Info er vigtig i forhold til planlægning når der f.eks er børn indblandet. 

Anmeld

11. august 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Tak for svar.  Tænker at lidt Info er vigtig i forhold til planlægning når der f.eks er børn indblandet. 

Netop..

Som min kæreste netop har sagt til mig, så er det nemlig rart at vide hvor den anden er.. 

Eftersom der er børn mellem os, men osse hvis der skulle ske den ene eller anden noget 

Så vi kan da sagtens skrive en SMS eller ringe til hinanden for at tjekke op på hvor vi er. 

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Netop..

Som min kæreste netop har sagt til mig, så er det nemlig rart at vide hvor den anden er.. 

Eftersom der er børn mellem os, men osse hvis der skulle ske den ene eller anden noget 

Så vi kan da sagtens skrive en SMS eller ringe til hinanden for at tjekke op på hvor vi er. 

Sådan har jeg det også . Ikke fordi ,at anden part skal stå skoleret til kryds forhør men de mest basale ting er rart at dele . Som du nævner , hvis der skulle ske noget mm . 

Anmeld

11. august 2014

lille-fisen

Vi har ikke børn endnu - men når vi får det forestiller jeg mig at det bliver mere nødvendigt med mere planlægning aka at vide hvor den anden er hvornår. Men pt ved vi da ca hvor den anden er til hverdag. Når en af os så er på weekend hos familien eller i byen med vennerne/sommerhus med venner osv der ved vi ikke så meget om hvor den anden er hvornår - da det ikke rigtigt er så nødvendigt. Selvfølgelig hører man om hvor den anden har været/ lavet i løbet af weekenden når vi er sammen igen  Men altså jeg kan sagtens tage på cafe med mine veninder og kæresten kan tage ud og drikke øl og se fodbold med vennerne uden vi helt konkret ved hvor den anden befinder sig. Kan ikke rigtigt se det er nødvendigt

Anmeld

11. august 2014

stjernehimmel

her er det alfa omega hvor og hvornår vi er nogle steder...

Vi har hver vores kalender OG en fælles, så vi har styr på div ting... det bliver vi ganske enkelt nød til så vi kan planlægge vores hverdag, mht børn, skole, arbejde, fødselsdage og fodbold(gemalen)

Vi sender sms hvis vi bliver forsinket eller ringer til hinanden inden vi lægger planer for at høre om vi skal noget..

Her er det ikke et must at man går i detaljer om hvad man har lavet osv, men et must er hvor man er og hvornår man regner med at være hjemme.. både pga planlægning men også pga HVIS der gud forbyde skulle ske noget...

Lyver folk om hvor de skal hen, så er jeg af den skuffe der mener at så er der ugler i mosen.... (medmindre man har gang i en eller anden form for overraskelse)

Anmeld

11. august 2014

modesty

I mit tilfælle har vi boet sammen i 22 år med 3 børn.

Jamen så er det jo afgørende at planlægge i forhold til logistik. Hvem afleverer og henter, hvem køber ind og laver mad, hvem er hjemme hvornår o.s.v.

Det er en helt naturlig del af vores forhold at vi fortæller hinanden hvad vi skal, ellers ville der jo gå helt koks i planlægningen. Vi deler faktisk kalender så vi kan se når den anden har aftaler. Selvfølgelig skal der være plads til impulsivitet i kraft af "hey, er det ok at jeg smutter i biffen med x i aften?" o.s.v.

Men hverdagen skal jo hænge sammen og det kan den kun hvis vi ved hvem der er hjemme hvornår.

Jeg har intet behov for at vide konkret hvor han er, altså hvilken café eller lejlighed eller lignende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.