Når far's handlinger rammer mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Så har jeg ikke nogen gode råd... Mig og min mand er også uenige om opdragelse og gør egentlig hver sit. Men vores unger kan godt finde ud af det. De ved når far er på arbejde er det mores regler og omvendt.

Det giver så meget bagslag her netop fordi han er sensitiv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak fordi du forstår  Det var netop det jeg ville frem til, men ikke kan få formuleret. Vi er lige gået fra hinanden . Fordi vi slet ikke kan blive enig, og far ikke forstår . 

Åhhrrr..det gør mig ondt at høre

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Det kunne være mig der havde skrevet det! 

Hvordan løser i / du det ?? Ved du også har et sensitivt barn. Har hun også svært ved at finde ud af det ??

Anmeld

9. august 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Hvordan løser i / du det ?? Ved du også har et sensitivt barn. Har hun også svært ved at finde ud af det ??

Jamen det er helt klart kilde til meget diskussion, men vi går i parterapi, og det er en stor hjælp. Jeg synes ikke det har været  slemt endnu, med at hun forventer at få noget for at gøre noget, men det kan jo ændre sig. Jeg tror det taler til vores fordel, at det er mig der har børnene mest, fordi Ls studie kræver, at han er mere ude af huset, har ekstraopgaver ude osv. Så derfor så får hun mest af "min del af opdragelsen". Altså ikke fordi jeg er gud der har alle de rigtige svar, men du ved hvad jeg mener (Håber jeg )

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jamen det er helt klart kilde til meget diskussion, men vi går i parterapi, og det er en stor hjælp. Jeg synes ikke det har været  slemt endnu, med at hun forventer at få noget for at gøre noget, men det kan jo ændre sig. Jeg tror det taler til vores fordel, at det er mig der har børnene mest, fordi Ls studie kræver, at han er mere ude af huset, har ekstraopgaver ude osv. Så derfor så får hun mest af "min del af opdragelsen". Altså ikke fordi jeg er gud der har alle de rigtige svar, men du ved hvad jeg mener (Håber jeg )

Her har jeg også børnene mest,så ved hvad du mener. Vi er desværre lige gået fra hinanden, da tingene er gået helt i hårdknude, vi er dog lige startet op i forløb hos en familieterapeut måske jeg skal bringe dette op. Det er et stort problem her, og det skaber rigtig mange konflikter. Og far er ramt af stres, så han har slet ikke overskuddet til at få stoppet konflikten på en konstruktiv måde. 

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så må du inddrage en sundhedsplejerske, en børnepsykolog eller lignende som vil komme og tage en samtale med jer begge to.

Forældre skal stå last og brast og må ikke trække i hver sin retning, især ikke hvis man har et barn, der har brug for rammer og regler.

Du må ganske enkelt slå i bordet og for dit barns skyld få nogle fællesregler på bordet.
Det er jo ikke fordi din mand vil skade ham...han gør det uden tvivl af stædig stolthed og...uvidenhed.
Er der nogen i familien, som kan hjælpe med at få ham til at indse at hans kurs er gal??
Farmor, bror, søster, faster, en eller flere som kan forstå problematikken og som vil støtte dig???

Kærligst
Sussie

Ja det har du nok ret i, vi har dog ingen kontakt med sundhedsplejersken. 

Jeg har slået i bordet mange gange, men det hjælper lige lidt. Det skal siges vi lige er gået fra hinanden, fordi alt er kørt i hårdknude. Far er ramt af stres, så det er som om han ikke rigtig kan se logik i nogen ting. Og nej kan ikke trænge igennem og ingen der kan hjælpe. 

Anmeld

9. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja det har du nok ret i, vi har dog ingen kontakt med sundhedsplejersken. 

Jeg har slået i bordet mange gange, men det hjælper lige lidt. Det skal siges vi lige er gået fra hinanden, fordi alt er kørt i hårdknude. Far er ramt af stres, så det er som om han ikke rigtig kan se logik i nogen ting. Og nej kan ikke trænge igennem og ingen der kan hjælpe. 

Hmmmm.
Nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er..mener det DP eller BH-barn så må du tage fat i stedet og bede om at få en snak med stedets tilknyttede psykolog, og få en vurdering på tingene.
Og så må du gå via statsamtet og få dem inddraget, sådan at far kan få officiel kontakt omkring sin manglende forståelse og viden for jeres barns behov.

Sundhedsplejerske kan du til enhver tid få kontakt med..du går blot ind på jeres kommunes hjemmeside og finder telefonnummeret til børne-unge afdelingen der.

Alle har ret til samtaler med sundhedsplejersker indtil barnets 18. år

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hmmmm.
Nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er..mener det DP eller BH-barn så må du tage fat i stedet og bede om at få en snak med stedets tilknyttede psykolog, og få en vurdering på tingene.
Og så må du gå via statsamtet og få dem inddraget, sådan at far kan få officiel kontakt omkring sin manglende forståelse og viden for jeres barns behov.

Sundhedsplejerske kan du til enhver tid få kontakt med..du går blot ind på jeres kommunes hjemmeside og finder telefonnummeret til børne-unge afdelingen der.

Alle har ret til samtaler med sundhedsplejersker indtil barnets 18. år

Han bliver 5 om 2 mdr.  Ved ikke rigtig, hvad jeg stiller op. Syntes det er hårdt , at stå tilbage med et barn der reagere, fordi far ikke forstår , at hans handlinger får konsekvenser for mig og vores barn.  Viste ikke man kunne kontakte sundhedsplejersken , vi har ikke haft kontakt med hende siden 9 mdr. Vil tage en snak med psykolog hende har vi kontakt med i forvejen.

Anmeld

9. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Han bliver 5 om 2 mdr.  Ved ikke rigtig, hvad jeg stiller op. Syntes det er hårdt , at stå tilbage med et barn der reagere, fordi far ikke forstår , at hans handlinger får konsekvenser for mig og vores barn.  Viste ikke man kunne kontakte sundhedsplejersken , vi har ikke haft kontakt med hende siden 9 mdr. Vil tage en snak med psykolog hende har vi kontakt med i forvejen.

Jo det kan du tro..man kan snakke med sundhedsplejersken når som helst man har brug for det gennem barnets opvækst.
Det kan være om kost, motion, trivsel, gode råd om fritid, ja endda helt almindelig opdragelse i fx puberteten.

Sundhedsplejersken er familiens gode ven i mange ting, og de vil hellere end gerne støtte en, hvis man er i en lidt svær tid.

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jo det kan du tro..man kan snakke med sundhedsplejersken når som helst man har brug for det gennem barnets opvækst.
Det kan være om kost, motion, trivsel, gode råd om fritid, ja endda helt almindelig opdragelse i fx puberteten.

Sundhedsplejersken er familiens gode ven i mange ting, og de vil hellere end gerne støtte en, hvis man er i en lidt svær tid.

Okay det var jeg slet ikke klar over. Havde et klart indtryk af det var et overstået kapitel. Vi har en samtale i familiehuset om en uge, tænker at bringe det op der. Se om hun kan komme med gode råd, for det skaber konflikter både for mig og knægten, knægten og far. Og os voksne imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.