Når far's handlinger rammer mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
22 svar
6 synes godt om
9. august 2014

Anonym trådstarter

Ja sådan følelse det

En stor problem herhjemme, er at far er meget eftergivende og ofte lokker knægten med slik, is  & ting mm hvis de skal noget. Har en dreng som ofte gerne vil være hjemme, og hvis far f.eks gerne vil have børnene med på tur , ja så lokker han den mindste med ting.

hvilket giver bagslag bagefter, hvor jeg står med en skrigende, hysterisk , plagende dreng som tigger hver gang vi skal noget. Vi har i forvejen mange kampe, da han både er sensitiv og signalstærk med kraftige reaktioner. 

Hvor er det bare frusterende men kan jo intet stille op. Hvad far gør er hans valg, men aghh hvor er det trælst.

Far er lige kørt, det resulterede i en kæmpe reaktion , med skrig og skrål osv fordi knægten ville have noget for at køre med. Vi bliver uvenner fordi jeg påpeger det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Mami

Irriterende 

men der er vel ikke så meget andet for end barnet til sidst må lærer at der er forskel på mor og far  

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Irriterende 

men der er vel ikke så meget andet for end barnet til sidst må lærer at der er forskel på mor og far  

Problemet er bare at vi har en sensitiv dreng, der har svært ved forandringer, og desværre er det ofte sådan , at er tingene sket 1 gang , ja så tror han det er sådan altid, og det er utrolig svært om ikke umuligt at forklare, at sådan er tingene altså ikke. Hvilket udløser de meget voldsomme reaktioner

Anmeld

9. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Problemet er bare at vi har en sensitiv dreng, der har svært ved forandringer, og desværre er det ofte sådan , at er tingene sket 1 gang , ja så tror han det er sådan altid, og det er utrolig svært om ikke umuligt at forklare, at sådan er tingene altså ikke. Hvilket udløser de meget voldsomme reaktioner

Har du prøvet og ignorerer ham ? Det gør jeg når min søn skaber sig. Lige pludselig opdager han at far er gået og mor er " ligeglad " også bliver han god igen.

Anmeld

9. august 2014

stjernehimmel

Du bliver nød til at tag en GRUNDIG snak med far om hvor ødelæggende det er det han har gang i...

at være forældre er at man gør det i fællesskab og ønsker barnet det bedste... det ser jeg desværre ikke ske her..

Tværtigmod.. det er unfair han stiller dig i sådan situationer.. men tænk hvordan barnet reagere om et blot et 1 år med den udvikling.....

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Har du prøvet og ignorerer ham ? Det gør jeg når min søn skaber sig. Lige pludselig opdager han at far er gået og mor er " ligeglad " også bliver han god igen.

Det hjælper ikke, han bliver ved og ved. 

Anmeld

9. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Så har jeg ikke nogen gode råd... Mig og min mand er også uenige om opdragelse og gør egentlig hver sit. Men vores unger kan godt finde ud af det. De ved når far er på arbejde er det mores regler og omvendt.

Anmeld

9. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Så må du inddrage en sundhedsplejerske, en børnepsykolog eller lignende som vil komme og tage en samtale med jer begge to.

Forældre skal stå last og brast og må ikke trække i hver sin retning, især ikke hvis man har et barn, der har brug for rammer og regler.

Du må ganske enkelt slå i bordet og for dit barns skyld få nogle fællesregler på bordet.
Det er jo ikke fordi din mand vil skade ham...han gør det uden tvivl af stædig stolthed og...uvidenhed.
Er der nogen i familien, som kan hjælpe med at få ham til at indse at hans kurs er gal??
Farmor, bror, søster, faster, en eller flere som kan forstå problematikken og som vil støtte dig???

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Du bliver nød til at tag en GRUNDIG snak med far om hvor ødelæggende det er det han har gang i...

at være forældre er at man gør det i fællesskab og ønsker barnet det bedste... det ser jeg desværre ikke ske her..

Tværtigmod.. det er unfair han stiller dig i sådan situationer.. men tænk hvordan barnet reagere om et blot et 1 år med den udvikling.....

Tak fordi du forstår  Det var netop det jeg ville frem til, men ikke kan få formuleret. Vi er lige gået fra hinanden . Fordi vi slet ikke kan blive enig, og far ikke forstår . 

Anmeld

9. august 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Ja sådan følelse det

En stor problem herhjemme, er at far er meget eftergivende og ofte lokker knægten med slik, is  & ting mm hvis de skal noget. Har en dreng som ofte gerne vil være hjemme, og hvis far f.eks gerne vil have børnene med på tur , ja så lokker han den mindste med ting.

hvilket giver bagslag bagefter, hvor jeg står med en skrigende, hysterisk , plagende dreng som tigger hver gang vi skal noget. Vi har i forvejen mange kampe, da han både er sensitiv og signalstærk med kraftige reaktioner. 

Hvor er det bare frusterende men kan jo intet stille op. Hvad far gør er hans valg, men aghh hvor er det trælst.

Far er lige kørt, det resulterede i en kæmpe reaktion , med skrig og skrål osv fordi knægten ville have noget for at køre med. Vi bliver uvenner fordi jeg påpeger det. 

Det kunne være mig der havde skrevet det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.