Er det helt normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2009

Valle81

Hejsa:0)

Som tidligere dagplejer, vil jeg sige, at det lyder ikke lige som en dag efter bogen.

Det med at komme ud vil jeg også sige, det er faktisk at krav, at man kommer ud og får frisk luft hver dag(selvfølgelig ikke hvis det stormer, kæmpe sner eller regner for vildt), og som dagplejer, der skal man kunne klare det. Har selv passet 5 børn i over et halvt år pga sygdom i dagpleje gruppen, og vi var ude hver dag.

Mht frokost, så kunne det jo være hun lige havde synes de skulle hygge lidt, synes ikke det lyder sådan helt vildt usundt, det kunne jo have været fuldkornspasta, og mon ikke de har fået lidt grønt til. Jeg tror ikke jeg selv kunne have serveret pølser, men mine dagplejebørn, har tit fået varm mad, som lasagne, spaghetti og kødsovs, frikadeller og kartofler og sådan.

Det med bleen, lyder lidt underligt. Nu ved jeg ikke hvad tid i er kommet for at hente ham, men måske alle børnene lige var stået op, havde fået eftermiddagsmad og så skulle have tør ble på og så havde hun kun nået to af dem da i kom???

Det er ikke for at tage hende i forsvar som sådan, for det der er vigtigst er dine følelser omkring det hele, og som du skriver, så er der ingen problemer med jeres normale dagplejer;0) Men det bedste råd, som du skriver din mand vil gøre, er at tale med hende.

Jeg håber virkelig at dagene fremover bliver anderledes, så du kan have ro i dit sind:0)

De kærligste tanker fra Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

Vingummien

Mormilla skriver:

Han var ikke den eneste der ikke havde fået skiftet ble...

Hun havde en der kun kravlede ellers gik de andre. Men kan da godt forstå at hun har svært ved at finde tid med 5 børn. Men synes ikke at det er noget godt mad.

De har en aftale at når de skal passe andres børn så skal de ta dem når de plejer at komme. Tror at hun plejer at åbne senere.

Ja det med at sove synes jeg bare ikke er okay! Har har jo brug for han`s lur ikke kun 2 timer...

Det er bare ikke sådan han normal plejer at ha det. Hende vi har har bare styr på alt! Jeg er bare så glad for hende!!!

Nu skriver du at hende i har har styr på det hele, tror du ikke også det er fordi hun kender din søn?

Hende han er ved lige nu, skal jo først til at lære hans tegn på træthed osv, tror jeg godt kan være svært.

En alm dagpleje har jo en indkøring inden de starter helt, det har en gæstedagpleje jo ikke.

Men nævn det da lige når det er, at han altså skal have den søvn, eller er han træls. Døjer selv med at Emil får den han skal have og det er i hans faste vuggestue.

Anmeld

18. august 2009

Vinker

Jeg ved ikke hvordan det er generelt hos dp'er, men jeg nægter alligevel at tro at det er normalt sådan som jeres gæste dp gør/ikke gør...... Det er i hvert fald langt fra sådan hos vores nabo som er dp'er. Der er der styr på tingene OGSÅ selvom hun har 5 børn!

Jeg ville ikke accepterer det hvis det var min søn der var der!!!!

Er glad for at hans almindelige dp'er IKKE er sådan!

Anmeld

18. august 2009

Nanna1985

Jeg ville flytte mit barn omgående..!!

Anmeld

18. august 2009

RikkeR

Jeg kan godt blive lidt overrasket over reaktionerne. Jeg synes I taler om denne dagplejer som om hun er syg i hovedet og ikke ved hvad hun laver eller har med at gøre.

Kan det måske være at hun har haft en dårlig dag? - kan godt se problemet, hvis det er sådan det foregår hver dag, men slå koldt vand i blodet og se om dagen idag har været på samme måde. Der er ingen grund til bål og brand.
Eller er jeg for eftergivende????

Anmeld

18. august 2009

Valle81

RikkeR skriver:

Jeg kan godt blive lidt overrasket over reaktionerne. Jeg synes I taler om denne dagplejer som om hun er syg i hovedet og ikke ved hvad hun laver eller har med at gøre.

Kan det måske være at hun har haft en dårlig dag? - kan godt se problemet, hvis det er sådan det foregår hver dag, men slå koldt vand i blodet og se om dagen idag har været på samme måde. Der er ingen grund til bål og brand.

Godt sagt:0)

Jeg går bestemt også ind for at lige tage en snak med dagpleje moderden.

At sige at man skal flytte med det samme, synes jeg måske også er lige i overkanten.

Dialog kan løse mange ting, og det kan jo være det hele bare ender med at blive super super:0)

Anmeld

18. august 2009

finkedinke

RikkeR skriver:

100% enig. Jeg er dagplejer og jeg vil da sige at en normal dag ikke ser sådan ud. Men man kan jo ikke se hvad der er forgået bag kulisserne.  Kan det være at hun har et barn der har krævet ekstra opmærksomhed. Det må hun jo reelt ikke fortælle dig om. Jeg har prøvet at stå med en grædende forælder på mit dørtrin og så må man jo tage sig tiden, improvisere og få tingene til at hænge sammen på bedste vis.

Med hensyn til maden, mon ikke det bare har været en hyggedag. Jeg ville vente og se om forholdene var lige sådan dagen efter.
Normalt om eftermiddagen spiser børnene når alle er våget og derefter bliver de skiftet. Noglem skal have rent tøj på. I mellem det skal man også lige snakke med forældre, stoppe evt. konflikter mm så har er det da også sket at jeg ikke har kunne nå at skifte alle børn inden afhentningen. Jeg skifter gerne børnene i den rækkefølge jeg forventer at de bliver afhentet. Men kommer man meget tidligere end ventet kan det ske at jeg ikke har nået det.

Berith

Anmeld

18. august 2009

Mormilla

Lærke90 skriver:

Synes bestemt ikke at det lyder okay..
Hvis det er sådan at sende sine børn til dagpleje, ville jeg godt nok ikke have det særlig godt med det

Godt i får sagt noget til hende
Det kan da ikke være rigtigt at man skal overlade sit dyrebareste eje til nogen, hvor man føler at de ikke bliver behandlet som de skal..

Det skal lige siges at hende vi har normalt er meget sød og go ved ham!

Men manden snakkede med hende her til morgen og det er gået okay i dag. Han har sovet det han skal og fået noget godt og spise og han havde en ren ble da vi hentede ham  Men er glad for at han ikke skal være der altid!!!

Anmeld

18. august 2009

Mormilla

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Som tidligere dagplejer, vil jeg sige, at det lyder ikke lige som en dag efter bogen.

Det med at komme ud vil jeg også sige, det er faktisk at krav, at man kommer ud og får frisk luft hver dag(selvfølgelig ikke hvis det stormer, kæmpe sner eller regner for vildt), og som dagplejer, der skal man kunne klare det. Har selv passet 5 børn i over et halvt år pga sygdom i dagpleje gruppen, og vi var ude hver dag.

Mht frokost, så kunne det jo være hun lige havde synes de skulle hygge lidt, synes ikke det lyder sådan helt vildt usundt, det kunne jo have været fuldkornspasta, og mon ikke de har fået lidt grønt til. Jeg tror ikke jeg selv kunne have serveret pølser, men mine dagplejebørn, har tit fået varm mad, som lasagne, spaghetti og kødsovs, frikadeller og kartofler og sådan.

Det med bleen, lyder lidt underligt. Nu ved jeg ikke hvad tid i er kommet for at hente ham, men måske alle børnene lige var stået op, havde fået eftermiddagsmad og så skulle have tør ble på og så havde hun kun nået to af dem da i kom???

Det er ikke for at tage hende i forsvar som sådan, for det der er vigtigst er dine følelser omkring det hele, og som du skriver, så er der ingen problemer med jeres normale dagplejer;0) Men det bedste råd, som du skriver din mand vil gøre, er at tale med hende.

Jeg håber virkelig at dagene fremover bliver anderledes, så du kan have ro i dit sind:0)

De kærligste tanker fra Christina

Det er gået bedre i dag efter manden snakkede med hende. Men glæder mig til at han skal tilbage til han`s normale dagpleje mor

Anmeld

18. august 2009

Mormilla

Vinker skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er generelt hos dp'er, men jeg nægter alligevel at tro at det er normalt sådan som jeres gæste dp gør/ikke gør...... Det er i hvert fald langt fra sådan hos vores nabo som er dp'er. Der er der styr på tingene OGSÅ selvom hun har 5 børn!

Jeg ville ikke accepterer det hvis det var min søn der var der!!!!

Er glad for at hans almindelige dp'er IKKE er sådan!

Er glad for at høre at det ikke kun er mig der synes at det ikke er helt normalt!!!

Manden har snaklket med hende og det er gået en del bedre... Men hvis der kommer mere bliver han hjemme!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.