Barn nr. 2 kort efter den første

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

Anonym trådstarter

Anbefalinger fra diverse sindhedsfaglige anbefaler også min 2 år før næste graviditet, før at hverken barn eller mors krop klar.. 

Men derfor fungere mindre aldersforskel jo ok for mange.. 

Jeg var selv total skruk da vires var 3-4 mdr, men hold nu op jeg er glad for vi ventede 

Jeg har læst, at det anbefales at vente 18 måneder fra fødsel til ny graviditet. Det er sikkert også i den bedste interesse, at du skriver det her

Nu har vi så valgt at gå imod anbefalingerne og følge hjertet 

Hvorfor er du glad for, at I ventede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Anonym trådstarter

k&k&k&k skriver:

Vi har 13 mdr og 2 dage mellem vores og har ikke fortrudt et sekundt!

Det er ikke for at gøre det hele lyserødt og gøre det bedre eller nemmere end det er, men vi har på intet tidspunkt fortrudt vores valg!

Den store er 2,5 og den lille er 1,5 og de nyder hinanden - og vi nyder dem!

Selvfølgelig er der dage hvor de er trætte, vi er trætte og hvor alt går i hårknude men de dage er så få!

Der har ingen jalousi været, der har ingen skænderier været, vi har haft et skød til dem hver!

Jeg tror det er vigtigt at have en god rutine og struktur! Og så at være forberedt på det værste! Så er det en positiv oplevelse - for nogen!

Jeg tror også det er fordi vi har så nemme børn at det har været så nemt for os?

Men skriv endelig, hjælper gerne!

Hvor er det dejligt med et positivt indlæg

Vi er forberedt på, at det vil blive hårdt, men håber da også, at det bliver fantastisk med to børn, som forhåbentlig får stor glæde af hinanden

Lod I det bare ske efter fødslen af den første? Eller besluttede I at droppe prævention kort efter eller hvordan? Jeg er bare nysgerrig.

Anmeld

7. august 2014

Aggemusen

Profilbillede for Aggemusen
Husk på at storken af og til har et sæt tvillinger, den skal have afsat

Det skete for os, vores datter var halvandet, da vores tvillingedrenge kom til verden - og pyha det har været og er stadig hårdt.

Anmeld

7. august 2014

LJMNA

Nu er det ikk vores nr. 1 og 2 der er tætte, men mellem nr 2 og 3 er der præcis 11 mdr..

Self er det ikk lyserødt, men syns bestemt at der er meget mere positiv end negativt..
Og elsker den kærlighed de allerede viser hinanden, nu går jeg hjemme med dem begge, og hvis den "store" er blevet passet, jubler hun voldsomt når hun ser sin lillebror igen <3

Jeg fortryder at vi ikk ogs fik en tideligt efter nr. 1 så hun ogs havde haft en hele tiden.

Anmeld

7. august 2014

Hullabullabulla

Da vi var i behandling for at få den første, valgte vi også prævention fra, og begyndte at arbejde intensivt på næste bebs da sønnike var 4-5 mdr. De første par måneder bare hygge -hygge, og derefter både med æl- teste og det hele.. Der gik i alt 12 måneder, og vi stod overfor at skulle opstarte behandling igen her midt august, men sørme om jeg ikke er blevet gravid på 100% naturlig vis

Der kommer til at være 25 mdr imellem vores

Anmeld

7. august 2014

Valle81

Anonym skriver:

Ville det hele da have været så meget nemmere, hvis der fx var 2 år imellem dem?

Det tror jeg bestemt men jeg ville, hvis jeg skulle gøre det om, have 3-4 år imellem.

Min datter var 6 da den første af drengene kom. Så jeg har også prøvet at have et barn i en længere periode, og den tid i de 3-4 første år er så enestående at jegvville ønske at jeg havde kunnet nyde hvert barn mere samt have mere tid og mulighed for kommunikation med den ældste:-)

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Aggemusen skriver:

Husk på at storken af og til har et sæt tvillinger, den skal have afsat

Det skete for os, vores datter var halvandet, da vores tvillingedrenge kom til verden - og pyha det har været og er stadig hårdt.

Det er sandt. Selvom man ikke lige forventer det, må man jo medregne muligheden

Anmeld

7. august 2014

k&k&k&k

Anonym skriver:

Hvor er det dejligt med et positivt indlæg

Vi er forberedt på, at det vil blive hårdt, men håber da også, at det bliver fantastisk med to børn, som forhåbentlig får stor glæde af hinanden

Lod I det bare ske efter fødslen af den første? Eller besluttede I at droppe prævention kort efter eller hvordan? Jeg er bare nysgerrig.

Nr. 2 var til dels planlagt - vi beskyttede os ikke men havde heller ikke troet at det ville ske i første hug!

Det eneste der var hårdt var graviditeten, jeg har godt kunnet mærke at jeg ikke nåede og komme mig inden jeg blev gravid igen, og jeg har også bøvlet her bagefter, men det må man tage med

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

LJMNA skriver:

Nu er det ikk vores nr. 1 og 2 der er tætte, men mellem nr 2 og 3 er der præcis 11 mdr..

Self er det ikk lyserødt, men syns bestemt at der er meget mere positiv end negativt..
Og elsker den kærlighed de allerede viser hinanden, nu går jeg hjemme med dem begge, og hvis den "store" er blevet passet, jubler hun voldsomt når hun ser sin lillebror igen <3

Jeg fortryder at vi ikk ogs fik en tideligt efter nr. 1 så hun ogs havde haft en hele tiden.

Det er rart at høre noget positivt om det

Var det med vilje, at nr. 3 kom så kort efter? Jeg er bare nysgerrig.

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Da vi var i behandling for at få den første, valgte vi også prævention fra, og begyndte at arbejde intensivt på næste bebs da sønnike var 4-5 mdr. De første par måneder bare hygge -hygge, og derefter både med æl- teste og det hele.. Der gik i alt 12 måneder, og vi stod overfor at skulle opstarte behandling igen her midt august, men sørme om jeg ikke er blevet gravid på 100% naturlig vis

Der kommer til at være 25 mdr imellem vores

Hvor er det dejligt for jer, stort tillykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.