Barn nr. 2 kort efter den første

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
27 svar
17 synes godt om
7. august 2014

Anonym trådstarter

Vi er blevet enige om, at vi ikke har behov for prævention efter 8 ugers undersøgelsen. Så må den næste komme, når den har lyst

Andre der har stået i samme situation? Hvornår blev I gravide igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

Vi er blevet enige om, at vi ikke har behov for prævention efter 8 ugers undersøgelsen. Så må den næste komme, når den har lyst

Vi ønskede det, men min menstruation dukkede først op 9-10 mdr efter fødsel og derefter tog det os knap 2.5 år at blive gravide igen Vi er dog enige (eller kæresten har bestæluttet det) om at vi prøver på næste barn igen så hurtigt det kan lade sig gøre vi er lidt kede af at vores datter næsten bliver 4 år før hun skal være storesøster.

Håber for jer det kommer til st gå noget nemmere. Selvom det må være utrolig hårdt med to så små, så tror jeg også på at de virkelig vil få en masse ud af hinanden hele vejen igennem.

Anmeld

7. august 2014

Valle81

Ja, vi har et år og tre uger mellem de to sidste, og jeg vil aldrig anbefale.

Det er kæmpe hårdt - både for børn og voksne, parforholdet med mere.

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Vi ønskede det, men min menstruation dukkede først op 9-10 mdr efter fødsel og derefter tog det os knap 2.5 år at blive gravide igen Vi er dog enige (eller kæresten har bestæluttet det) om at vi prøver på næste barn igen så hurtigt det kan lade sig gøre vi er lidt kede af at vores datter næsten bliver 4 år før hun skal være storesøster.

Håber for jer det kommer til st gå noget nemmere. Selvom det må være utrolig hårdt med to så små, så tror jeg også på at de virkelig vil få en masse ud af hinanden hele vejen igennem.

Det forstår jeg godt, når nu I havde regnet med, at der skulle være kort imellem dem

Vi forventer heller ikke, at det sker omgående. Sidst tog det omkring et år, før testen viste positiv. Men skulle det ske med det samme denne gang, tager vi det bare som det er

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ja, vi har et år og tre uger mellem de to sidste, og jeg vil aldrig anbefale.

Det er kæmpe hårdt - både for børn og voksne, parforholdet med mere.

Der må vel også være noget positivt ved det? 

Anmeld

7. august 2014

Valle81

Der må vel også være noget positivt ved det? 

Ja, vi fik to sunde og raske børn, som jeg ikke ville undvære for noget.

Men det er benhårdt arbejde i mange år. De er nu 3 og fire og det trækker stadig mange tænder ud. Og det vil det gøre mange år endnu:-) og de har endda været nemme med mange ting såsom søvn med mere.

Anmeld

7. august 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Anbefalinger fra diverse sindhedsfaglige anbefaler også min 2 år før næste graviditet, før at hverken barn eller mors krop klar.. 

Men derfor fungere mindre aldersforskel jo ok for mange.. 

Jeg var selv total skruk da vires var 3-4 mdr, men hold nu op jeg er glad for vi ventede 

Anmeld

7. august 2014

stm2812

Anonym skriver:

Det forstår jeg godt, når nu I havde regnet med, at der skulle være kort imellem dem

Vi forventer heller ikke, at det sker omgående. Sidst tog det omkring et år, før testen viste positiv. Men skulle det ske med det samme denne gang, tager vi det bare som det er

Ja det er jo det og det skal man nu nok klare det er jo ikke til at vide hvor længe man skal bruge på det.

Anmeld

7. august 2014

k&k&k&k

Anonym skriver:

Vi har 13 mdr og 2 dage mellem vores og har ikke fortrudt et sekundt!

Det er ikke for at gøre det hele lyserødt og gøre det bedre eller nemmere end det er, men vi har på intet tidspunkt fortrudt vores valg!

Den store er 2,5 og den lille er 1,5 og de nyder hinanden - og vi nyder dem!

Selvfølgelig er der dage hvor de er trætte, vi er trætte og hvor alt går i hårknude men de dage er så få!

Der har ingen jalousi været, der har ingen skænderier været, vi har haft et skød til dem hver!

Jeg tror det er vigtigt at have en god rutine og struktur! Og så at være forberedt på det værste! Så er det en positiv oplevelse - for nogen!

Jeg tror også det er fordi vi har så nemme børn at det har været så nemt for os?

Men skriv endelig, hjælper gerne!

Anmeld

7. august 2014

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Ja, vi fik to sunde og raske børn, som jeg ikke ville undvære for noget.

Men det er benhårdt arbejde i mange år. De er nu 3 og fire og det trækker stadig mange tænder ud. Og det vil det gøre mange år endnu:-) og de har endda været nemme med mange ting såsom søvn med mere.

Ville det hele da have været så meget nemmere, hvis der fx var 2 år imellem dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.