Personlig hygiejne hos små dreng....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Har du en fornemmelse af om det gør ondt på ham eller om det er fordi han kan huske at det har gjort ondt?

Hvis det gør ondt, kan det godt være at det ikke rigtig nytter noget med fx at vise at det ikke gør ondt på far, eller at købe dig til det. Pointen her skal jo være at han skal give det et forsøg og så finde ud af at det faktisk ikke gør ondt. Men hvis det gør ondt, har I jo "løjet", så han ikke længere kan stole på jer (på dette punkt)... Børn gør generelt ikke noget der gør ondt - heller ikke selvom de får slik for det ...

Hvordan er hans sprog og forståelse?

Har du prøvet at sætte dig ned med ham og forklare ham (i simple vendinger) hvorfor det er nødvendigt? Altså uden at der er noget pres på ham imens.

Jeg tænker at en vej kunne være at tage det i museskridt. Måske starte med at spørge om du må kigge UDEN AT RØRE. Dagen efter, spørge om du må kigge og så måske lige skulle dreje tissemanden med fingeren "for at kunne se". Hvis det ikke går, kunne han måske dreje den for dig i første omgang. Efter et par gange kunne han eller du måske trække forhuden lidt tilbage (bare fordi du lige skal se). Måske sad der lige lidt, der lige skulle tørres af med en klud. Et lille bitte skridt af gangen. Jeg tror det ville være måden jeg ville skulle gribe det an med min søn, men børn er jo forskellige ... Og det kommer jo også an på om I har travlt pga infektionsfaren ...

Min mavefornemmelse siger mig at det er frygt.
Men jeg er ikke 100% sikker.

Hans sprog og forståelse er rigtig god og vi har snakket meget om det, han er med på den lige indtil det skal ske så går han i panik.

Det vil jeg prøve.

Han er meget OBS på alt der omhandler hans tissemand og fortæller mig når den begynder at klø( betyder det er ved at blive slemt med det der "snask" og spørger bekymret til om den er blevet rød igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

Mami

Kan desværre ikke skrive pb til dig, så du får en kort version her  

min søn har spaltet forhud, og ofte forhudsbetændelse, han skal omskæres om 3 mdr 

Han ville absolut ikke have man rør den! Han blev rigtig ulykkelig, men hos lægen fik vi en cd ROM og en lille bog, som en børne læge har lavet. 

Cd romen er sådan en animeret film, men en  sjovt udsende læge der forklarer og viser på sådan en animeret dreng, den er sjov og lærig og foklarer det rigtig godt til de små. 

Min søn grinte helt vildt! Smed bleen og sagde se 

Kan du ikke spørge din læge om den kan bestilles hjem? Eller om du selv kan købe den? 

Min er desværre afgået ved døden, den kom i kambolage med et stks wanna be mini Panther 

Anmeld

30. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg kan ikke holde ham.

Jeg har bestukket ham med alverdens ting og efter første forsøg med at skylle den går han helt i selvsving

Forhuden kan sagtens komme tilbage. Ham vil bare ikke have den bliver rørt. Han ser helt angst ud

Det må I se at komme igennem.
Det er ligesom med andre ting, medicin, masker, indsprøjtninger, blodprøver og den slags.
Så må du få en til at holde ham.
Det er hårdt men det skal gøres.
Du må fortælle ham at store drenge SKAL vaskes under forhuden.

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Det må I se at komme igennem.
Det er ligesom med andre ting, medicin, masker, indsprøjtninger, blodprøver og den slags.
Så må du få en til at holde ham.
Det er hårdt men det skal gøres.
Du må fortælle ham at store drenge SKAL vaskes under forhuden.

Jeg synes egentlig jeg er ret hardcore og holder streng på astmamedicinen, cremerne og hans vitamin tilskud osv som han også får dagligt ofte mod hans vilje og jeg kan holde når han skal have taget blodprøver, men i denne situation der kan jeg fysisk ikke holde ham, ofte er alene i Alle hans vågne timer, er det ikke så let at få hjælp.Plus hans reaktion virker så voldsom, ikke som trods men oprigtig frygt, vil så gerne at det ikke skal føles som et overgreb

Og jeg har indtrykket af at det kræver at det nærmest bliver gjort dagligt.

Er det er behov alle børn har og hvordan griber andre det an?

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Kan desværre ikke skrive pb til dig, så du får en kort version her  

min søn har spaltet forhud, og ofte forhudsbetændelse, han skal omskæres om 3 mdr 

Han ville absolut ikke have man rør den! Han blev rigtig ulykkelig, men hos lægen fik vi en cd ROM og en lille bog, som en børne læge har lavet. 

Cd romen er sådan en animeret film, men en  sjovt udsende læge der forklarer og viser på sådan en animeret dreng, den er sjov og lærig og foklarer det rigtig godt til de små. 

Min søn grinte helt vildt! Smed bleen og sagde se 

Kan du ikke spørge din læge om den kan bestilles hjem? Eller om du selv kan købe den? 

Min er desværre afgået ved døden, den kom i kambolage med et stks wanna be mini Panther 

Tak forsvar.

Kan du huske hvad filmen hedder?

Har indtrykket af at min læge blot mener jeg skal "gøre" det.

Anmeld

30. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg synes egentlig jeg er ret hardcore og holder streng på astmamedicinen, cremerne og hans vitamin tilskud osv som han også får dagligt ofte mod hans vilje og jeg kan holde når han skal have taget blodprøver, men i denne situation der kan jeg fysisk ikke holde ham, ofte er alene i Alle hans vågne timer, er det ikke så let at få hjælp.Plus hans reaktion virker så voldsom, ikke som trods men oprigtig frygt, vil så gerne at det ikke skal føles som et overgreb

Og jeg har indtrykket af at det kræver at det nærmest bliver gjort dagligt.

Er det er behov alle børn har og hvordan griber andre det an?

Jeg har selv gået det igennem med min søn.

Nej det er ikke et behov alle små dreng har.
I al almindelighed klarer penis selv at holde sig ren, og efterhånden som de selv leger og piller med penis, så får de løsnet forhuden lidt efter lidt, især fordi den giver sig og bliver løsere.
Men hos enkelte er den altså for snæver, så der ophober sig urenheder under forhuden, som så giver betændelse, og så får de det snit der skal til.

I det fleste tilfælde falder tingene så til ro, og der burde ikke være flere problemer.
Med tiden lærer man så sin søn, som man lærer sine andre sønner, at det er vigtigt at vaske sig bag forhuden.

Men det lyder som om, din lille dreng vitterligt har store problemer, og måske skulle du overveje at få fjernet resten.
Det er ikke jordens undergang.
Masser af mænd og drenge er omskåret i vore dages samfund, 80 af alle mænd er det i USA.
Min mand er det, og det er faktisk en befrielse mht hygiejnen.

Men jeg synes du skal snakke med din læge om det, og fortælle ham om kampen du har og problemerne med at holde penis ren.
Husk at du ALDRIG må bruge sæbe....kun lunkent vand, evt en mild saltvandsopløsning.
Hvis forhuden kan trækkes helt tilbage..så er der jo ikke noget problem, og så skal du ikke bruge sprøjter eller andet.

Anmeld

30. juli 2014

Mami

Anonym skriver:

Tak forsvar.

Kan du huske hvad filmen hedder?

Har indtrykket af at min læge blot mener jeg skal "gøre" det.

Øh må lige kigge igennem her om et par dage (står midt i flytning) 

Anmeld

31. juli 2014

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej !

Det lyder som om hans stadig husker meget smerte.

En måde kan være at lade ham lege med sin penis,så der kommer lidt erektion put lidt olie på så glider forhuden bedre.Hvis han oplever han selv kan klare det, kan det være den rigtige løsning.

Anmeld

31. juli 2014

lineog4

Først vil jeg sige det er vigtig at finde ud af om det er smerter, og hvis det er om det er fra betændelsen eller han stadig er for snæver.

Hvis det et fra betændelsen er det jo skruen uden ende, for når du ikke får vasket kommer det igen til at gøre ondt.  Og ja der er jeg nok sådan man er god mor også selvom man holder fast - og kan du ikke må I være 2 om det.... fortælle ham hvad I gør, hvorfor I gør det og hjælpe ham også bagefter. Ja det virker som et overgreb, men det er bedre end konstant smerte. 

Min søn har vi haft kampen med - dog ikke med samme forhistorie, og jo det var enormt hårdt men det hjalp på lang sigt

Anmeld

31. juli 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Min mavefornemmelse siger mig at det er frygt.
Men jeg er ikke 100% sikker.

Hans sprog og forståelse er rigtig god og vi har snakket meget om det, han er med på den lige indtil det skal ske så går han i panik.

Det vil jeg prøve.

Han er meget OBS på alt der omhandler hans tissemand og fortæller mig når den begynder at klø( betyder det er ved at blive slemt med det der "snask" og spørger bekymret til om den er blevet rød igen.

Hos os har det ikke handlet om tissemanden, men min søn fik forstoppelse og nægtede at lave lort fordi han kunne huske at det havde gjort rigtig ondt, og så var det jo skruen uden ende - lige som hos jer ...

Hos os var løsningen at sikre at det ikke gjorde ondt, og så give ham så meget afføringsmiddel at han simpelthen ikke havde et valg. Det skulle vi så gøre så længe at han ikke længere associerede smerte og afføring. Det virkede rigtig godt.

Men hvordan I griber det an, ved jeg simpelthen ikke. Kunne man opfinde en tryllecreme som på magisk vis gjorde at det ikke gjorde ondt? Men så er det jo mega vigtigt at det faktisk ikke gør ondt ...

Jeg kan huske at jeg syntes det var helt vildt grænseoverskridende at skulle ind og deltage i noget der er meget privat. Fik tanker om at han for evigt ville forbinde mig med det at gå på toilet, og det på en eller enden måde ville kunne komme til at hæmme ham resten af hans liv. Måske du har de samme tanker?

Til den med at tvinge: Vi tvang ham til at have afføring med smerter et par gange fordi det simpelthen bare var nødvendigt i situationen. Det hjalp overhovedet ikke. Han blev bare endnu mere angst. Men igen, der var der smerter inde over, så hvis du har en fornemmelse af at han ikke har smerter, kan det godt være at det er løsningen ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.