Personlig hygiejne hos små dreng....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.691 visninger
23 svar
9 synes godt om
30. juli 2014

Anonym trådstarter

Hej piger.

Havde lidt svært ved at finde en passende overskrift, så vil prøve at uddybe.

Min søn blev fik skåret en del af sin forhud af grundet forhudsforsnævring for da han var 2 1/2 år.

Det var en meget traumatiserede oplevelse, da han i havde døjet med daglige smerter inden ved vandladning og flere omgange af betændelse i forhuden.
Efter operationen var såret længe om at hele og behandling føltes på ham som et overgreb. Lige siden har han nægtet at røre den eller lade andre gøre det.
Han er 4 år nu.

Jeg kan til nød få lov at hjælpe med at duppe når han har tisset.
Problemet er nu at den begynder at klø og der kommer sådan noget guligt snavs bag huden.

Han klager og kløen og lægen siger at jeg skal, mod hans vilje skylle den med en engangssprøjte. Men det er en kamp uden lige og han nægter og græder og bliver så ulykkelig. Har prøvet med karbade. Belønninger. At forklare osv osv.
Men intet hjælper.

Far må under ingen omstændigheder hjælpe eller nærme sig

Oftere bliver den helt rød lige som lige inden der kommer en slem omgang forhudsbetændelse.

Har prøvet at forklare ham han skal trække forhuden tilbage så den kan blive skylder men han nægter og græder og græder.

Nogen der hAr oplevet noget lign og ligger inde med nogle gode råd??

Knus en fortvivlet mor som så gerne vil hjælpe hendes søn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger.

Min søn blev fik skåret en del af sin forhud af grundet forhudsforsnævring for da han var 2 1/2 år.

Det var en meget traumatiserede oplevelse, da han i havde døjet med daglige smerter inden ved vandladning og flere omgange af betændelse i forhuden.
Efter operationen var såret længe om at hele og behandling føltes på ham som et overgreb. Lige siden har han nægtet at røre den eller lade andre gøre det.
Han er 4 år nu.

Problemet er nu at den begynder at klø og der kommer sådan noget guligt snavs bag huden.

Han klager og kløen og lægen siger at jeg skal, mod hans vilje skylle den med en engangssprøjte. Men det er en kamp uden lige og han nægter og græder og bliver så ulykkelig. Har prøvet med karbade. Belønninger. At forklare osv osv.
Men intet hjælper.

Oftere bliver den helt rød lige som lige inden der kommer en slem omgang forhudsbetændelse.

Har prøvet at forklare ham han skal trække forhuden tilbage så den kan blive skylder men han nægter og græder og græder.

Der er ikke andet at gøre end at tage ved og få det gjort.

Der er bare visse ting, som SKAL gøres.
Du er den voksne, og du bestemmer.
Og så må du bruge noget bolchepædagogik og love små præmier bagefter.
Bad er en rigtig god ide, og så må du se at få "trænet" den forhud, der er tilbage så den kan komme helt tilbage.
Ellers må han afsted igen og have fjernet resten.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. juli 2014

Valle81

Hvor er du synd for ham, og hvor er det synd for dig. Kender følelsen af bare at ville hjælpe sit barn, men at de ikke forstår:-(

Min dreng har lige haft betændelse dernede, og vi skulle behandle ham med at sidde i sæbevand - altså varmt vand med sæbespåner.

Vi gjorde det, at vi fylde en opvaskebalje med det og satte på et håndklæde foran tv'et og så sad han der i ti minutter.

Måske det var en løsning, og så skal børnehaven ind over:-) måske de bedre kan få trumfet tørring igennem osv. Så kan det være det bliver naturligt for ham hjemme også:-)

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Der er ikke andet at gøre end at tage ved og få det gjort.

Der er bare visse ting, som SKAL gøres.
Du er den voksne, og du bestemmer.
Og så må du bruge noget bolchepædagogik og love små præmier bagefter.
Bad er en rigtig god ide, og så må du se at få "trænet" den forhud, der er tilbage så den kan komme helt tilbage.
Ellers må han afsted igen og have fjernet resten.

Kærligst
Sussie

Jeg kan ikke holde ham.

Jeg har bestukket ham med alverdens ting og efter første forsøg med at skylle den går han helt i selvsving

Forhuden kan sagtens komme tilbage. Ham vil bare ikke have den bliver rørt. Han ser helt angst ud

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hvor er du synd for ham, og hvor er det synd for dig. Kender følelsen af bare at ville hjælpe sit barn, men at de ikke forstår:-(

Min dreng har lige haft betændelse dernede, og vi skulle behandle ham med at sidde i sæbevand - altså varmt vand med sæbespåner.

Vi gjorde det, at vi fylde en opvaskebalje med det og satte på et håndklæde foran tv'et og så sad han der i ti minutter.

Måske det var en løsning, og så skal børnehaven ind over:-) måske de bedre kan få trumfet tørring igennem osv. Så kan det være det bliver naturligt for ham hjemme også:-)

Vi plejede ofte at behandle ham med at have den i sæbevand, men det vil han heller ikke. Har dog ikke prøvet at sætte ham i et fad.

Det er som om at det hele har traumatiseret ham dybt.

Han går ikke i børnehave.

Anmeld

30. juli 2014

B&J

Lyder mærkeligt men kunne det hjælpe hvis far viser på ham selv det ikke gør ondt ?? Fordi lige meget hvad det skal jo gøres desværre også mod hans vilje 

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Lyder mærkeligt men kunne det hjælpe hvis far viser på ham selv det ikke gør ondt ?? Fordi lige meget hvad det skal jo gøres desværre også mod hans vilje 

Hvad lyder mærkeligt?

Hans far har prøvet at vise det.

Anmeld

30. juli 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Ai får helt ondt af ham ! Måske går det virkelig ondt på ham ! For det lyder som betændelse. Synes du skulle får lægen til at kigge på det igen.

Anmeld

30. juli 2014

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Ai får helt ondt af ham ! Måske går det virkelig ondt på ham ! For det lyder som betændelse. Synes du skulle får lægen til at kigge på det igen.

Det har stået på om and off siden han blev opereret.
Lægen siger jeg bare skal tvinge ham.
Min kæreste bakker mig desværre ikke op i at søge lægens råd om evt at få fjernet noget mere, hvis det kunne afhjælpe problemet. Han ville heller ikke gå med til operationen den gang da han er sikker på det vil volde ham problemer at mangle forhuden og jeg holder på at alt det her er værre.

Men hans mor skyllede hans hverdag fordi der blev ved med at komme betændelse fordi hun mente det ville være skidt at få forhuden fjernet

Anmeld

30. juli 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej piger.

Han er 4 år nu.

Men intet hjælper.

Har du en fornemmelse af om det gør ondt på ham eller om det er fordi han kan huske at det har gjort ondt?

Hvis det gør ondt, kan det godt være at det ikke rigtig nytter noget med fx at vise at det ikke gør ondt på far, eller at købe dig til det. Pointen her skal jo være at han skal give det et forsøg og så finde ud af at det faktisk ikke gør ondt. Men hvis det gør ondt, har I jo "løjet", så han ikke længere kan stole på jer (på dette punkt)... Børn gør generelt ikke noget der gør ondt - heller ikke selvom de får slik for det ...

Hvordan er hans sprog og forståelse?

Har du prøvet at sætte dig ned med ham og forklare ham (i simple vendinger) hvorfor det er nødvendigt? Altså uden at der er noget pres på ham imens.

Jeg tænker at en vej kunne være at tage det i museskridt. Måske starte med at spørge om du må kigge UDEN AT RØRE. Dagen efter, spørge om du må kigge og så måske lige skulle dreje tissemanden med fingeren "for at kunne se". Hvis det ikke går, kunne han måske dreje den for dig i første omgang. Efter et par gange kunne han eller du måske trække forhuden lidt tilbage (bare fordi du lige skal se). Måske sad der lige lidt, der lige skulle tørres af med en klud. Et lille bitte skridt af gangen. Jeg tror det ville være måden jeg ville skulle gribe det an med min søn, men børn er jo forskellige ... Og det kommer jo også an på om I har travlt pga infektionsfaren ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.