Fostervandsprøve????? Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2014

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Hvad mener du?

Jo jeg tænker bare på om det er noget der har ramt andre i familien, og hvordan tingene sker under graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2014

esioul

FrkRaarup skriver:

Heeej piger

Ja, undskyld for dette virkelig dumme opslag!

MEN, er det dumt at få lavet en fostervandsprøve? Jeg tænker mht. abortrisiko osv.? Er der forhøjet risiko for at miste i fremtidige graviditeter?

Jeg mener ikke selv at det er dumt at få lavet, hvis man står i en situation, hvor der er behov for det. Altså, hvor barnets liv evt. kan redes hvis man kender sygdom osv... Men er jeg for naiv? Hvad har jeg glemt at overveje?

Men efter en besked jeg modtog er jeg blevet meget i tvivl.

Tænker meget på dig 

Anmeld

27. juli 2014

Tulle28

Jeg fik foretaget en fostervandsprøve, fordi jeg fik et halvskidt resultat til NF og vi kunne ikke overskue at skulle have et barn med handicap.
Det gik fint og det var lidt ubehageligt, men absolut ikke smertefuldt. Bare lad være med at kigge på nålen!

Krydse fingre for at alt er OK

Anmeld

27. juli 2014

FrkRaarup

SussieThyssen skriver:

Jo jeg tænker bare på om det er noget der har ramt andre i familien, og hvordan tingene sker under graviditeten

Altså ... Vi mistede vores datter sidste år. Hun havde en alvorlig hjertefejl vi ikke kendte til. Hun døde af komplikationer efter en svær hjerteoperation.

Man fandt så ud af at min mand har noget gen-halløj, som kan give hjertefejl. Ingen af os har dog noget !!

Vi blev tilbudt æg-sortering/fertilitetsbehandling, grundet en stor risiko for at næste barn kunne blive rart. Vi takkede ja, men blev gravid inden det overhovedet blev vores tur.. (lang ventetid). Vi havde forinden undersøgt ved flere læger og overlæger om det var uansvarligt at blive naturlig gravid, og det var det ikke.

Vi tog den med ro og brugte al vores tid på at komme igennem tabet af vores datter, og jeg måtte bekæmpe en depression, angst og stress.

Vi var til kønsscanning mandag i sidste uge, hvor hun kunne se lidt væske mellem hans mave og huden. Fik en tid dagen efter på Kolding sygehus til tjek. De fandt væske flere steder og hans hjerte var besværet.. Damen talte meget om abort, derfor mit meget negative oplæg tidligere.

Torsdag kom vi til Skejby. De fandt endnu engang væske flere steder i hans krop, som var/er alvorligt. Dog ingen hjerteproblemer .. På det tidspunkt..
De kunne ikke finde ud af hvor væsken kom fra. Jeg fik derfor tilbudt fostervandsprøve, så de kan undersøge kromosomer osv..
Deres håb er at de finder ud af hvor og hvorfor al den væske kommer, og dermed kan give os hans odds og behandlingsmuligheder!

Der er ingen andre i familien der har sådanne problemer. Hverken væske eller hjerteproblemer.

Anmeld

27. juli 2014

MoartilMarc

FrkRaarup skriver:

Altså ... Vi mistede vores datter sidste år. Hun havde en alvorlig hjertefejl vi ikke kendte til. Hun døde af komplikationer efter en svær hjerteoperation.

Man fandt så ud af at min mand har noget gen-halløj, som kan give hjertefejl. Ingen af os har dog noget !!

Vi blev tilbudt æg-sortering/fertilitetsbehandling, grundet en stor risiko for at næste barn kunne blive rart. Vi takkede ja, men blev gravid inden det overhovedet blev vores tur.. (lang ventetid). Vi havde forinden undersøgt ved flere læger og overlæger om det var uansvarligt at blive naturlig gravid, og det var det ikke.

Vi tog den med ro og brugte al vores tid på at komme igennem tabet af vores datter, og jeg måtte bekæmpe en depression, angst og stress.

Vi var til kønsscanning mandag i sidste uge, hvor hun kunne se lidt væske mellem hans mave og huden. Fik en tid dagen efter på Kolding sygehus til tjek. De fandt væske flere steder og hans hjerte var besværet.. Damen talte meget om abort, derfor mit meget negative oplæg tidligere.

Torsdag kom vi til Skejby. De fandt endnu engang væske flere steder i hans krop, som var/er alvorligt. Dog ingen hjerteproblemer .. På det tidspunkt..
De kunne ikke finde ud af hvor væsken kom fra. Jeg fik derfor tilbudt fostervandsprøve, så de kan undersøge kromosomer osv..
Deres håb er at de finder ud af hvor og hvorfor al den væske kommer, og dermed kan give os hans odds og behandlingsmuligheder!

Der er ingen andre i familien der har sådanne problemer. Hverken væske eller hjerteproblemer.

Min søn havde også nogen væskeansamlinger i halsen. Fik taget moderkagebiopsi men alt var normalt. Og jo mere han voksede i maven jo mere forsvandt det. Og idag er han 10 måneder. Men vi fandt aldrig ud af hvad det var og hvor det kom fra

Anmeld

27. juli 2014

Christine

FrkRaarup skriver:

Vi stoler KUN på Skejby.
Var så heldig at OUH ikke kunne tage mig, så vi kom HELDIGVIS til Skejby.

Der var vi også indlagt med Naja

Jeg skal nok opdatere på mandag ..

Ellers er du velkommen til at sende en besked

Ja det er da heldigt at i er endt hos Skejby! Og godt at i stoler på dem, det betyder jo alverden.

Ok det vil jeg måske gøre så 

Og fingrene skal jeg nok krydse 

Anmeld

27. juli 2014

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Tak for det...så er det bedre til at forstå..jeg har jo fulgt dine sidste par tråde, men manglede lige et par opfølgninger på alt det fortidige.

Det er da noget møg...puhhhh!
Og så uretfærdigt.
Naturen er ikke altid lige sød..det kan jeg jo snakke med om.
Men...jeg synes det er en rigtig god ide, at du får den fostervandsprøve.
Det var også min måde at overleve på..jeg kunne/turde ikke glæde mig før jeg havde den.
Det er selvfølgelig 17 år siden jeg prøvede det sidste gang, men så meget har tingene ikke ændret sig. Jeg gik også til scanning 1 gang ugentligt med mine (dengang var der råd til det..eller også var det fordi jeg led af den der underlige arvelige ting, som de var i gang med at forske i)
Men rigtig rolig blev jeg først efter fostervandsprøverne.
Så vidste jeg om det var en der blev eller en jeg måtte sige farvel til.

I dag synes jeg det var hårdt at gennemleve..men dengang...der tror jeg bare jeg var helt lammet inden i, og parat til at tage tingene som de kom.

Alle mine tanker går til dig, og alle de bedste ønsker
Du er altid velkommen til at skrive, hvis du trænger til at læsse af

Anmeld

30. juli 2014

Leonora

Hvordan gik prøven søde dig?
Håber at jeres lille dreng klarer den fint.
Knus Louise

Anmeld

31. juli 2014

lenemor77

FrkRaarup skriver:

Heeej piger

Ja, undskyld for dette virkelig dumme opslag!

MEN, er det dumt at få lavet en fostervandsprøve? Jeg tænker mht. abortrisiko osv.? Er der forhøjet risiko for at miste i fremtidige graviditeter?

Jeg mener ikke selv at det er dumt at få lavet, hvis man står i en situation, hvor der er behov for det. Altså, hvor barnets liv evt. kan redes hvis man kender sygdom osv... Men er jeg for naiv? Hvad har jeg glemt at overveje?

Men efter en besked jeg modtog er jeg blevet meget i tvivl.

Uha - tør næsten ikke spørge. Har I fået svar??

Anmeld

1. august 2014

FrkRaarup

Leonora skriver:

Hvordan gik prøven søde dig?
Håber at jeres lille dreng klarer den fint.
Knus Louise

https://www.baby.dk/debat/246290pi1/syge-boern/lidt -nyt-om-vores-syge-lillemandfostervandsproeve-.asp x

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.