Fostervandsprøve????? Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.072 visninger
31 svar
17 synes godt om
26. juli 2014

FrkRaarup

Heeej piger

Ja, undskyld for dette virkelig dumme opslag!

MEN, er det dumt at få lavet en fostervandsprøve? Jeg tænker mht. abortrisiko osv.? Er der forhøjet risiko for at miste i fremtidige graviditeter?

Jeg mener ikke selv at det er dumt at få lavet, hvis man står i en situation, hvor der er behov for det. Altså, hvor barnets liv evt. kan redes hvis man kender sygdom osv... Men er jeg for naiv? Hvad har jeg glemt at overveje?

Men efter en besked jeg modtog er jeg blevet meget i tvivl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

sandramor

FrkRaarup skriver:

Heeej piger

MEN, er det dumt at få lavet en fostervandsprøve? Jeg tænker mht. abortrisiko osv.? Er der forhøjet risiko for at miste i fremtidige graviditeter?

Jeg mener ikke selv at det er dumt at få lavet, hvis man står i en situation, hvor der er behov for det. Altså, hvor barnets liv evt. kan redes hvis man kender sygdom osv... Men er jeg for naiv? Hvad har jeg glemt at overveje?

Altså det sys jeg ikke det er.... Kender flere der har fået det og det er gået fint også i senere graviditeter.... 

Min mor fik det foretaget med mig (endda i 1979) pga de mistede en pige med rygmarvsbrok.... Og ja det gik jo fint 

Så vidt jeg ved er der 1 % chance for at abortere i den graviditet men mener bestemt ikke det påvirker evt fremtidige graviditeter... Så hvis det er det du føler for så er det det du gør 

Anmeld

26. juli 2014

tinemus79

Jeg syntes det er rigtigt svært at give råd på. 

I min situation valgte vi en fra.  Vi ved at der er 50% chance for at lillebror har arvet sin fars sygdom.  Og vi var indstillet på at lige meget hvad ville vi beholde baby,  da det ikke var et stort fysisk handicap.  Det var en beslutning vi var enige om inden vi prøvede at blive gravide.  

Så det kommer meget an på hvordan du har det . Der vil altid være en risiko ved sådan en prøve og vil du tage den ??

Pøj pøj 

Anmeld

26. juli 2014

De3Guldklumper

Min mor har fået fortaget 4 fostervandsprøver og har aldrig mistet

Pøj pøj

Anmeld

26. juli 2014

Christine

FrkRaarup skriver:

Heeej piger

Abortrisikoen er der jo.. men har aldrig hørt om nogen hvor det gik så galt. Så jeg synes ikke det er dumt. Jeg ville vælge fostervandsprøven, men jeg ville også være nervøs indtil det var veloverstået 

Anmeld

26. juli 2014

Kay

jeg tror jeg i din situation havde valgt en fostervandsprøve... eller forhørt mig om den "nye" blodprøve... er det nifty den hedder??

ved at man selv kan betale sig fra den... men der er også flere hospitaler der er beegyndt at bruge den... men det hjælper selvfølgelig kun hvis den kan give svar på lige netop den del i skal vide 

Anmeld

26. juli 2014

FrkRaarup

Kay skriver:

jeg tror jeg i din situation havde valgt en fostervandsprøve... eller forhørt mig om den "nye" blodprøve... er det nifty den hedder??

ved at man selv kan betale sig fra den... men der er også flere hospitaler der er beegyndt at bruge den... men det hjælper selvfølgelig kun hvis den kan give svar på lige netop den del i skal vide 

Jeg har også valgt at jeg gerne vil have den lavet ... Altså. Der er risiko for at han alligevel () dør i maven .. Vil hellere vide en masse, og så risikere abort, end gå med et meget sygt barn vi ikke aner en skid om, om vi kan hjælpe og i så fald hvordan.

Anmeld

26. juli 2014

Kay

FrkRaarup skriver:

Jeg har også valgt at jeg gerne vil have den lavet ... Altså. Der er risiko for at han alligevel () dør i maven .. Vil hellere vide en masse, og så risikere abort, end gå med et meget sygt barn vi ikke aner en skid om, om vi kan hjælpe og i så fald hvordan.

ja hvor hvis man først ved at der er noget... så kan man jo holde ekstre øje og måske nå at få ham ud?? 

men ja når ricikoen er så lille ville jeg 100% vælge det 

Anmeld

26. juli 2014

SussieThyssen

FrkRaarup skriver:

Heeej piger

Jeg har fået lavet fostervandsprøve på mine 3 fordi jeg lider af en arvelig form for allergi, der bekæmper fostre og især dem der ikke har min blodtype.
Jeg synes det var en stor befrielse at få taget de fostervandsprøver, så jeg havde bare en nogenlunde sikkerhed for at de udviklede sig som de skulle.
Så ja...det kan hjælpe meget på roen...men man skal også være klar over, at det indebar en vis risiko for fostertab, så man skal gøre op med sig selv om det er en risiko man vil løbe.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. juli 2014

FrkRaarup

Christine skriver:

Abortrisikoen er der jo.. men har aldrig hørt om nogen hvor det gik så galt. Så jeg synes ikke det er dumt. Jeg ville vælge fostervandsprøven, men jeg ville også være nervøs indtil det var veloverstået 

Også mig ...
Skal afsted på mandag .. er lige ved at dø!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.