Fostervandsprøve????? Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2014

FrkRaarup

SussieThyssen skriver:

Jeg har fået lavet fostervandsprøve på mine 3 fordi jeg lider af en arvelig form for allergi, der bekæmper fostre og især dem der ikke har min blodtype.
Jeg synes det var en stor befrielse at få taget de fostervandsprøver, så jeg havde bare en nogenlunde sikkerhed for at de udviklede sig som de skulle.
Så ja...det kan hjælpe meget på roen...men man skal også være klar over, at det indebar en vis risiko for fostertab, så man skal gøre op med sig selv om det er en risiko man vil løbe.

Kærligst
Sussie

Jeg ved der er en risiko.
Men der er i forvejen en risiko for at bettemanden går til i maven ..
Og får jeg ikke den prøve, kan de slet ikke finde ud af hvad han fejler og derfor ikke hjælpe ..
Så kan ikke rigtig se jeg har noget valg.. Vil bo gerne vide hvad der er galt med ham og hvad vi evt kan gøre .. Og hvad hans odds er ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Christine

FrkRaarup skriver:

Også mig ...
Skal afsted på mandag .. er lige ved at dø!

Det kan jeg godt forstå 

Men de ved jo at de skal være meget, meget forsigtige! Jeg skal nok krydse fingre.

Ved du hvor lang tid det tager at få svar på sådan en prøve?

Anmeld

27. juli 2014

FrkRaarup

Christine skriver:

Det kan jeg godt forstå 

Men de ved jo at de skal være meget, meget forsigtige! Jeg skal nok krydse fingre.

Ja. Og de scanner imens de føre nålen ind.

Efter 3-4 dage får man det første svar. Og efter 14 dage skulle resten gerne komme.

Anmeld

27. juli 2014

FrkRaarup

Christine skriver:

Det kan jeg godt forstå 

Og mange mange tak

Anmeld

27. juli 2014

Christine

FrkRaarup skriver:

Ja. Og de scanner imens de føre nålen ind.

Efter 3-4 dage får man det første svar. Og efter 14 dage skulle resten gerne komme.

Jeg ved ikke om du tilfældigvis skal have prøven lavet på Skejby? Men jeg stoler virkelig meget på dem hvad angår graviditet mv. - hvis det hjælper noget, så tror jeg altså du er i gode hænder.

Det lyder godt at de også scanner, det vidste jeg faktisk ikke, men det er meget fornuftigt selvfølgelig!

Det bliver nok nogle lange dage, men det ville da være skønt hvis de kan udelukke nogle grimme ting "allerede" efter 4 dage.

Håber rigtigt meget på det bedste 

Og på en update når du orker det bagefter 

Anmeld

27. juli 2014

FrkRaarup

Christine skriver:

Jeg ved ikke om du tilfældigvis skal have prøven lavet på Skejby? Men jeg stoler virkelig meget på dem hvad angår graviditet mv. - hvis det hjælper noget, så tror jeg altså du er i gode hænder.

Det lyder godt at de også scanner, det vidste jeg faktisk ikke, men det er meget fornuftigt selvfølgelig!

Det bliver nok nogle lange dage, men det ville da være skønt hvis de kan udelukke nogle grimme ting "allerede" efter 4 dage.

Håber rigtigt meget på det bedste 

Og på en update når du orker det bagefter 

Vi stoler KUN på Skejby.
Var så heldig at OUH ikke kunne tage mig, så vi kom HELDIGVIS til Skejby.

Der var vi også indlagt med Naja

Jeg skal nok opdatere på mandag ..

Ellers er du velkommen til at sende en besked

Anmeld

27. juli 2014

SussieThyssen

Jeg ved der er en risiko.
Men der er i forvejen en risiko for at bettemanden går til i maven ..
Og får jeg ikke den prøve, kan de slet ikke finde ud af hvad han fejler og derfor ikke hjælpe ..
Så kan ikke rigtig se jeg har noget valg.. Vil bo gerne vide hvad der er galt med ham og hvad vi evt kan gøre .. Og hvad hans odds er ..

Det kan jeg godt forstå.

Må jeg spørge hvordan tingene giver sig udslag og hvad der evt. er sket for sig før???
Du kan skrive til mig i en PB

hvis du har lyst

Anmeld

27. juli 2014

FrkRaarup

SussieThyssen skriver:

Det kan jeg godt forstå.

Må jeg spørge hvordan tingene giver sig udslag og hvad der evt. er sket for sig før???
Du kan skrive til mig i en PB

hvis du har lyst

Hvad mener du?

Anmeld

27. juli 2014

lineog4

Jeg ville i din situation ikke tvivle, men hvis det fx var for en "lille" defekt hvor jeg alligevel ville beholde barnet ville jeg nok ikke løbe risikoen. 

Men for din lille dreng er der måske en mulighed for at kende "sygdommen" og stå parat når han kommer til verden. 

Og det kan også være svaret bliver så I skal træffe et umenneskeligt valg - om det er godt eller skidt ved jeg ikke. Ved jeg er "glad" for jeg ikke stod med valget med Lia - at de ikke opdagede noget.  Men ved også jeg ikke ville igennem det samme igen...

Krydser fingre mandag og krydser endnu mere fingre for den lille skat ikke er fatalt syg

Anmeld

27. juli 2014

MoartilMarc

FrkRaarup skriver:

Heeej piger

Ja, undskyld for dette virkelig dumme opslag!

MEN, er det dumt at få lavet en fostervandsprøve? Jeg tænker mht. abortrisiko osv.? Er der forhøjet risiko for at miste i fremtidige graviditeter?

Jeg mener ikke selv at det er dumt at få lavet, hvis man står i en situation, hvor der er behov for det. Altså, hvor barnets liv evt. kan redes hvis man kender sygdom osv... Men er jeg for naiv? Hvad har jeg glemt at overveje?

Men efter en besked jeg modtog er jeg blevet meget i tvivl.

Jeg fik lavet moderkagebiopsi nok ikke helt det samme. Og der var også 1procent chance for at miste. Og har aldrig hørt om at det skulle påvirke andre graviditeter. Heller ikke med fostervandsprøver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.