hvad mener i om abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2009

4xGreve

Rikke skriver:

Det er rigtigt, man skal nok ikke tænke for meget over hvordan barnet ser ud når det bliver fjernet Men som skrevet så tror jeg kun det bliver brugt som en absolut nødløsning og ikke bare "for sjov". Og jeg synes stadig det er bedre at fjerne et lille bitte foster end at tvinge uønskede børn til verden, der måske bliver født af forældre der ikke kan tage vare på dem og børnene derfor ender men at blive kastet rundt i systemet. De børn er der alt for mange af i forvejen

Fuldstændig enig...

Mit 100% for indlæg var nok også lige lidt hurtigt skrevet for er enig i det du skriver men mit problem re nok bare at jeg ser det lille foster for mig...
Men er enig!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

Diana...

Rikke skriver:

SAY WHAT?? 16 aborter?? Hold da kæft, hun må da have en eller anden alvorlig brist et eller andet sted!! (sorry) Det er jo helt vanvittigt, kan slet ikke forstå hvordan hun kan få sig til det... hun må da også få nogle kommentarer med fra lægen og hospitalet når hun dukker op igen og igen.

Men jeg vil stadig mene at din veninde er et enkelt stående tilfælde... eller at det i hvert fald er meget meget sjældent at abort bliver brugt på den måde. Jeg ville egentlig mene at har man fået en abort en gang ved man hvor skrækkeligt det er og gør sig virkelig umage for at det ikke skal ske igen... men det er så åbenbart ikke alle der har det sådan 
Anyway...  er  stadig 100% for den fri abort.

Ja og at hun får lov til det...

Anmeld

17. august 2009

LotteGabriella

MaleneG skriver:

Personligt, ville jeg ikke selv benytte mig af det, medmindre barnet var alvorligt syg, eller jeg var blevet voldtaget.

Jeg synes det er helt fint folk vælger at få en abort, hvis de ikke føler sig klar til at få et barn mm.
Men jeg synes det er dybt forkasteligt, at folk bruger det som prævention, og når jeg siger dette mener, jeg at folk der har fået foretaget aborter fordi de ikke kunne finde ud af passe på, når de vidste der var en chance for at blive gravide, dem har jeg efterhånden mødt en del af efterhånden

Helt enig, hele vejen igennem

Anmeld

17. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning til dette emne. det er jo blevet diskuteret endeløst masser af gange, men giver altid nogle gode diskussioner og holdninger. hvad mener i om abort?

jeg mener ikke at abort er noget der skal forbydes!!!
men jeg mener virkelig at de piger som skal/vil ha foretaget en abort, skal ha' tænkt sig rigtig godt og grundig om inden...
på en måde heller jeg nok til at en abort kun må foretages hvis det virkelig er nødvendigt.- altså så det ikke bare er en slags præventation.
nogle piger/ kvinder for den jo foretaget pga det er den sidste udvej, eller i værste tilfælde at de bliver tvunget til den. det synes jeg er forkert, for det er noget a det værste at få gjort- personligt valgte jeg det selv fra, sad ellers inde på afdelingen og havde fået en tid.

men jeg vil så tilgengæld hellere have at en kvinde/pige som virkelig er ude i et dårligt miljø eller ikke har det godt med hverken sig selv eller nogen, og slet ikk kan tage vare for et barn får den foretaget.. derfor burde aborten formindskes ned til at kunne sådanne piger/kvinder får den..

Anmeld

17. august 2009

mor_sabina

Tullen85 skriver:

Hvis personen der vælger en abort mener det er det rigtige, så er det det rigtige... Så længe det ikke benyttes som en prævention synes jeg det er op til den enkle...

ENIG

Anmeld

17. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Astrids-mor skriver:

jeg mener ikke at abort er noget der skal forbydes!!!
men jeg mener virkelig at de piger som skal/vil ha foretaget en abort, skal ha' tænkt sig rigtig godt og grundig om inden...
på en måde heller jeg nok til at en abort kun må foretages hvis det virkelig er nødvendigt.- altså så det ikke bare er en slags præventation.
nogle piger/ kvinder for den jo foretaget pga det er den sidste udvej, eller i værste tilfælde at de bliver tvunget til den. det synes jeg er forkert, for det er noget a det værste at få gjort- personligt valgte jeg det selv fra, sad ellers inde på afdelingen og havde fået en tid.

men jeg vil så tilgengæld hellere have at en kvinde/pige som virkelig er ude i et dårligt miljø eller ikke har det godt med hverken sig selv eller nogen, og slet ikk kan tage vare for et barn får den foretaget.. derfor burde aborten formindskes ned til at kunne sådanne piger/kvinder får den..

skal lige siges til mit forsvar at jeg sad derinde til abort pga faren ikk ville have jeg skulle have barnet..
men takket værre min mor, har jeg verdens dejligste datter i dag, og er stort set evig lykkelig.
personligt tvivler jeg på jeg ville ha været det hvis jeg havde valgt hende fra!

Anmeld

17. august 2009

Kloster

Rikke skriver:

Altså provokeret abort fordi man ikke vil have barn alligevel?
Jeg er 100% for den fri abort. Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at tvinge kvinder til at få et barn de ikke ønsker. Det tror jeg ville skabe en masse problemer, og alle børn fortjener at være 100% ønskede.
Jeg tvivler på at der er nogen der bruger abort som prævention. Jeg har selv været igennem en abort, og synes det var aldeles rædselsfuldt Men selvom det var hårdt og jeg havde det dårligt i lang tid efter, er jeg den dag i dag sikker på at jeg gjorde det rigtige... for barnets skyld.
Man hører ofte den  "man skal tage ansvar for sine handlinger", som i at når man er blevet gravid så skal man også tage det ansvar og få barnet. Og det mener jeg er SÅ forkert. Somme tider kan det mest ansvarlige nemlig være IKKE at få barnet.

Såååå fuldstændig enig.
Kunne være mig, der havde skrevet hvert et ord.

Desuden kan jeg rynke næse over orderne "jeg er imod abort"!!
For er man også det, når man står i så skarpe situationer, at det bedste for ALLE parter er en abort?
Eller hvis man har en datter på 12 år som er blevet gravid ved voldtægt?
Eler hvis man som 55 årig bliver gravid??

Bare nogle tanker til de populære ord: "Jeg er imod abort"...

Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.