hvad mener i om abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

anna-jonas

Er 100 % for den enkelte kvindes ret, til at bestemme over hvorvidt hun ønsker moderskab eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

oo

Anna-jonas skriver:

Er 100 % for den enkelte kvindes ret, til at bestemme over hvorvidt hun ønsker moderskab eller ej.

lige mine ord må jeg stjæle dem fra dig

Anmeld

16. august 2009

anna-jonas

Tjuhl skriver:

lige mine ord må jeg stjæle dem fra dig

Det er da lige det du må, din dejlige rapand.................

Anmeld

16. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
WiitrioeN skriver:

Er på sin vis enig men alligevel også så uenig men nok fordi det smerter mig at det er et lille væsen man slår ihjel og jeg ser en masse grimme billeder for mig... Det gør ondt langt inde i mit hjerte...

Men det er rigtig alle børn fortjener aat være 100% ønskede, og man skal self. tænke på barnets bedste i sidte ende... Der kan jeg kun mene det samme som dig...

Men alligevel kan ikke slippe de grimme billeder og den smerte der dukker op i mit hjerte ved tanken på abort...

Det er rigtigt, man skal nok ikke tænke for meget over hvordan barnet ser ud når det bliver fjernet Men som skrevet så tror jeg kun det bliver brugt som en absolut nødløsning og ikke bare "for sjov". Og jeg synes stadig det er bedre at fjerne et lille bitte foster end at tvinge uønskede børn til verden, der måske bliver født af forældre der ikke kan tage vare på dem og børnene derfor ender men at blive kastet rundt i systemet. De børn er der alt for mange af i forvejen

Anmeld

16. august 2009

NaFe

100% FOR...vi mennesker, der kan ske og begås fejl...

Anmeld

16. august 2009

Becks

Rikke skriver:

Altså provokeret abort fordi man ikke vil have barn alligevel?
Jeg er 100% for den fri abort. Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at tvinge kvinder til at få et barn de ikke ønsker. Det tror jeg ville skabe en masse problemer, og alle børn fortjener at være 100% ønskede.
Jeg tvivler på at der er nogen der bruger abort som prævention. Jeg har selv været igennem en abort, og synes det var aldeles rædselsfuldt Men selvom det var hårdt og jeg havde det dårligt i lang tid efter, er jeg den dag i dag sikker på at jeg gjorde det rigtige... for barnets skyld.
Man hører ofte den  "man skal tage ansvar for sine handlinger", som i at når man er blevet gravid så skal man også tage det ansvar og få barnet. Og det mener jeg er SÅ forkert. Somme tider kan det mest ansvarlige nemlig være IKKE at få barnet.

Ligger lige en kopi ind af et gammelt indlaeg jeg har skrevet:

online Beck | 21. juli 2008, kl. 15:57

Jeg er enig i, at alle skulle have ret til abort, jeg er selv imod den i mange tilfælde, for man skal ikke bruge den som en anden slags fortrydelsespille.
Jeg har 2 eksempler:

1) Min veninde er datter af en voldtægtsmand, hendes mor er fra udlandet hvor abort ikke accepteres, derfor valgte hendes mors forældre at hun skulle beholde hende, men det er med det resultat idag, at hun ingen mor eller far har, eller anden familie som vil kendes ved hende, fordi de kalder hende for en hore unge. Så hun sidder som 23 årig og er alene uden familie i Danmark.

2) Har en anden veninde der har fået 16 aborter, fordi hun er for dum til at passe på. Jeg kunne forstå hende de 2 første gange, men nu er jeg bare gal på hende, fordi hun render rundt og bruger aborten som en fortrydelses pille, og så sidder jeg en 24 årig pige, som har meget svært ved og blive gravid pga cyster og pco

Det var bare 2 historier, som jeg villle dele.
Fri abort er en god ting vi har her i Danmark, men der skal være grænser og regler.

mange knus herfra

Anmeld

16. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Beck skriver:

Ligger lige en kopi ind af et gammelt indlaeg jeg har skrevet:

online Beck | 21. juli 2008, kl. 15:57

Jeg er enig i, at alle skulle have ret til abort, jeg er selv imod den i mange tilfælde, for man skal ikke bruge den som en anden slags fortrydelsespille.
Jeg har 2 eksempler:

1) Min veninde er datter af en voldtægtsmand, hendes mor er fra udlandet hvor abort ikke accepteres, derfor valgte hendes mors forældre at hun skulle beholde hende, men det er med det resultat idag, at hun ingen mor eller far har, eller anden familie som vil kendes ved hende, fordi de kalder hende for en hore unge. Så hun sidder som 23 årig og er alene uden familie i Danmark.

2) Har en anden veninde der har fået 16 aborter, fordi hun er for dum til at passe på. Jeg kunne forstå hende de 2 første gange, men nu er jeg bare gal på hende, fordi hun render rundt og bruger aborten som en fortrydelses pille, og så sidder jeg en 24 årig pige, som har meget svært ved og blive gravid pga cyster og pco

Det var bare 2 historier, som jeg villle dele.
Fri abort er en god ting vi har her i Danmark, men der skal være grænser og regler.

mange knus herfra

SAY WHAT?? 16 aborter?? Hold da kæft, hun må da have en eller anden alvorlig brist et eller andet sted!! (sorry) Det er jo helt vanvittigt, kan slet ikke forstå hvordan hun kan få sig til det... hun må da også få nogle kommentarer med fra lægen og hospitalet når hun dukker op igen og igen.

Men jeg vil stadig mene at din veninde er et enkelt stående tilfælde... eller at det i hvert fald er meget meget sjældent at abort bliver brugt på den måde. Jeg ville egentlig mene at har man fået en abort en gang ved man hvor skrækkeligt det er og gør sig virkelig umage for at det ikke skal ske igen... men det er så åbenbart ikke alle der har det sådan 
Anyway...  er  stadig 100% for den fri abort.

Anmeld

16. august 2009

Sujan

Jeg fik abort for 4 år siden. Selvom jeg gerne ville have børn mente jeg ikke det var det rigtige for mig. Var på p-piller men blev gravid, var midt i en uddannelse og faren mente ikke han kunne være der for barnet. Så vi tog en beslutning om at det skulle være en abort. Jeg har det skidt med der jeg gjorde, men jeg har ikke fortrudt. Det var rigtig hårdt og havde en grim følelse længe efter.

Nu 4 år efter er jeg stadig sammen med min kæreste og nu er vi enige om at det skal være nu, så nu prøver vi at blive gravide.

Jeg tror ikke vi havde været sammen i dag hvis jeg havde valgt at få barnet. men hvem ved.

Anmeld

16. august 2009

Becks

SAY WHAT?? 16 aborter?? Hold da kæft, hun må da have en eller anden alvorlig brist et eller andet sted!! (sorry) Det er jo helt vanvittigt, kan slet ikke forstå hvordan hun kan få sig til det... hun må da også få nogle kommentarer med fra lægen og hospitalet når hun dukker op igen og igen.

Men jeg vil stadig mene at din veninde er et enkelt stående tilfælde... eller at det i hvert fald er meget meget sjældent at abort bliver brugt på den måde. Jeg ville egentlig mene at har man fået en abort en gang ved man hvor skrækkeligt det er og gør sig virkelig umage for at det ikke skal ske igen... men det er så åbenbart ikke alle der har det sådan 
Anyway...  er  stadig 100% for den fri abort.

Hun er saa heller ikke min veninde mere... Saadan en kan jeg ikke vaere i naerheden af

Hun er syg i hovedet, og var/er ligeglad... Hun knaldede bare loes og  var egentlig ligeglad med om der var et lille liv der skulle afbrydes...
Gjorde mig saa harm og ked...

Men nej giver dig ret i, at det heldigvis ikke er alle der er saadan, og de fleste heldigvis kun goer det en gang...

Kan sagtens saette mig ind i, at man faar en abort fordi man er blevet gravid paa gummi eller p-piller og man bare ikke har remiderne til det, men kan ikke forstaa det, naar man bare knalder loes, uden at passe paa 

Knus Beck, som ogsaa er 100% inde for den fri abort

Anmeld

16. august 2009

Zelania

Anna-jonas skriver:

Jeg stjæler lige også denne sætning da jeg syntens den beskriver min egen mening veldig godt.

Jeg syntes det er godt man har valget! Men syntes også man skal tænke sig meget om inden man gør det.

Jeg har selv fået én abort, som jeg fortryder rigtig meget den dag i dag og gerne villet havet været foruden, det er selfølgelig min egen skyld for jeg tog jo selv valget. (af flere alvorlige grunde) Men jeg vil aldrig udsætte mig selv for det nogensinde igen.

Jeg er enig i at mange bruger det som prævention hvilket jeg syntes er forkaseligt.
Men er det en nødsituation syntes jeg det er godt man har valget.

Dog vil jeg tilføje at jeg syntes det ville være en god ide at man fik en babylem i Danmark som de f.eks har i tyskland, så børnene ville få en chance i stedet for dem der blot sider dem som et stykke skrald i naturen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.