hvad mener i om abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
26 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Anonym trådstarter

jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning til dette emne. det er jo blevet diskuteret endeløst masser af gange, men giver altid nogle gode diskussioner og holdninger. hvad mener i om abort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

mariamiss6

Jeg mener at hvis man har alle almindelige forudsætninger for at tage vare på et barn, så må man tage konsekvensen af sine handlinger.... det er da også skide svært at lade være at elske den lille lort.... og de fleste der har fået abort, fortryder det i mere eller mindre grad bagefter.....

til gengæld synes jeg også at hvis man selv synes man er alt for ung, uerfaren, eller hvad ved jeg, så skal man heller ikke rvinges til at have det her barn..... det ske man går hen og bliver gravid, og det kan være noget lort, og så skal man også have lov at kunne ændre på det.....

når blot det er inden for de 12 uger, derefter kan jeg godt blive lidt hysterisk, hvis man får en abort, over grænsen....... med mindre den er forfærdeligt syg....

Anmeld

16. august 2009

SHERO

Hvis personen der vælger en abort mener det er det rigtige, så er det det rigtige... Så længe det ikke benyttes som en prævention synes jeg det er op til den enkle...

Anmeld

16. august 2009

MaleneG

Personligt, ville jeg ikke selv benytte mig af det, medmindre barnet var alvorligt syg, eller jeg var blevet voldtaget.

Jeg synes det er helt fint folk vælger at få en abort, hvis de ikke føler sig klar til at få et barn mm.
Men jeg synes det er dybt forkasteligt, at folk bruger det som prævention, og når jeg siger dette mener, jeg at folk der har fået foretaget aborter fordi de ikke kunne finde ud af passe på, når de vidste der var en chance for at blive gravide, dem har jeg efterhånden mødt en del af efterhånden

Anmeld

16. august 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Altså provokeret abort fordi man ikke vil have barn alligevel?
Jeg er 100% for den fri abort. Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at tvinge kvinder til at få et barn de ikke ønsker. Det tror jeg ville skabe en masse problemer, og alle børn fortjener at være 100% ønskede.
Jeg tvivler på at der er nogen der bruger abort som prævention. Jeg har selv været igennem en abort, og synes det var aldeles rædselsfuldt Men selvom det var hårdt og jeg havde det dårligt i lang tid efter, er jeg den dag i dag sikker på at jeg gjorde det rigtige... for barnets skyld.
Man hører ofte den  "man skal tage ansvar for sine handlinger", som i at når man er blevet gravid så skal man også tage det ansvar og få barnet. Og det mener jeg er SÅ forkert. Somme tider kan det mest ansvarlige nemlig være IKKE at få barnet.

Anmeld

16. august 2009

oo

Rikke skriver:

Jeg er 100% for den fri abort. Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at tvinge kvinder til at få et barn de ikke ønsker. Det tror jeg ville skabe en masse problemer, og alle børn fortjener at være 100% ønskede.
Jeg tvivler på at der er nogen der bruger abort som prævention. Jeg har selv været igennem en abort, og synes det var aldeles rædselsfuldt Men selvom det var hårdt og jeg havde det dårligt i lang tid efter, er jeg den dag i dag sikker på at jeg gjorde det rigtige... for barnets skyld.
Man hører ofte den  "man skal tage ansvar for sine handlinger", som i at når man er blevet gravid så skal man også tage det ansvar og få barnet. Og det mener jeg er SÅ forkert. Somme tider kan det mest ansvarlige nemlig være IKKE at få barnet.

Anmeld

16. august 2009

4xGreve

Jeg er 100% imod...

Jeg er af den holdning at hvis man kan dyrke sex må man også kende til risikoen ved det og hvis man stadig vælger at mna er gammel nok til det så må man også være gammel nok til de følger det evt. kan have...

Og i det danske samfund kan de fleste mennsker vartag et barn økonomisk og man kan få så meget hjælp af de forskellige kommuner på alle mulige punkter at jeg ikke kan se hvad der er til at forhindre udover at man er et mennsker der ikke kan finde ud af at træffe beslutning som man ikke kommer til at bøde for eller som andre ikke kommer til at bøde for...

Det er jo for dælen et lille menneske man slår ihjel, en del af en selv...
Det er da noget så skrækkelig at gøre det, ikke kun imod sig selv men også imod det lille væsen...

Self. hvis barnet ikke er rask eller forældrne overhovedet ikke er egnet så kan det evt. være en go idé, men for egen egostiske vending (staves) syntes jeg ikke det er okay, så kan man da i værste tilfælde gi det vider til nogen som ikke selv kan få børn og som så brændende ønsker sig et (stakkels de mennsker)...

Blev lidt roedet, men kan bare slet ikke forstå abort uden at der er en virklig go grund, og det her er bare min helt egen personlig og meget følseladet mening...

Kan udemærkt godt forstå hvis ikke alle er enige og det er jo det der er så dejligt ved danmark, det at vi har lov til at komme med hver vores mening...

Ønsker jer alle en rigtig god uge...

Knus Stina

Anmeld

16. august 2009

LineD

Lad mig sige det sådan her:

Jeg er FOR at man har valget

Anmeld

16. august 2009

4xGreve

Rikke skriver:

Er på sin vis enig men alligevel også så uenig men nok fordi det smerter mig at det er et lille væsen man slår ihjel og jeg ser en masse grimme billeder for mig... Det gør ondt langt inde i mit hjerte...

Men det er rigtig alle børn fortjener aat være 100% ønskede, og man skal self. tænke på barnets bedste i sidte ende... Der kan jeg kun mene det samme som dig...

Men alligevel kan ikke slippe de grimme billeder og den smerte der dukker op i mit hjerte ved tanken på abort...

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tullen85 skriver:

Hvis personen der vælger en abort mener det er det rigtige, så er det det rigtige... Så længe det ikke benyttes som en prævention synes jeg det er op til den enkle...

Enig. Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Tror dog ikke der findes mange kvinder derude som tænker "nåh skidt med p-pillerne, jeg kan altid bare få en abort", men jeg tror der er mange som er unødvendigt uforsigtige i deres sexliv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.