Er dette virkelig normal procedure på skadestuen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2014

Troldemommi

Frederikke80 skriver:

Min søn faldt og slog sig den anden dag, og måtte på skadestuen. Kan havde slået skulderen og kunne ikke bevæge den ene arm. Efter over 4 timers ventetid kom han til undersøgelse og fik taget røntgen fotografi. Vi fik derefter at vide at vi skulle komme ind igen næste formiddag og få svar på om noget var brækket. De ville gerne have en ortopædkirurg til at kigge på billedet. Da vi kom ind næste dag fik vi at vide at kravebenet var brækket, og han fik en slynge på.

Så er det jeg tænker... er det virkelig normalt de ikke kigger på det billede med det samme, så vi kan finde ud af hvad der er galt med ham?

Er det virkelig ikke muligt, på et stort sygehus som Aalborg, at finde en der kan tyde det røntgen billede, en helt almindelig hverdags-eftermiddag, så vi ikke skal køre 100 km frem og tilbage dagen efter?

Og er det virkelig normalt, at en dreng på 7 år der har så ondt skal sendes hjem uden behandling, især efter han har siddet og ventet i over 4 timer på at komme til?

For jeg må indrømme, jeg synes faktisk ikke det er i orden! Og tænker på om det er normal behandling.

Vores datter faldt og brækkede sit kraveben i sommers og vi kom til efter 6 minutters ventetid, hun blev røntgenfotograferet og fik slynge på, fik en gave og blev sendt hjem, det hele tog en time, det var på Silkeborg sygehus

Så jeg syntes det er meget dårlig behandling i har fået

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Troldemommi

Frederikke80 skriver:

Min søn faldt og slog sig den anden dag, og måtte på skadestuen. Kan havde slået skulderen og kunne ikke bevæge den ene arm. Efter over 4 timers ventetid kom han til undersøgelse og fik taget røntgen fotografi. Vi fik derefter at vide at vi skulle komme ind igen næste formiddag og få svar på om noget var brækket. De ville gerne have en ortopædkirurg til at kigge på billedet. Da vi kom ind næste dag fik vi at vide at kravebenet var brækket, og han fik en slynge på.

Så er det jeg tænker... er det virkelig normalt de ikke kigger på det billede med det samme, så vi kan finde ud af hvad der er galt med ham?

Er det virkelig ikke muligt, på et stort sygehus som Aalborg, at finde en der kan tyde det røntgen billede, en helt almindelig hverdags-eftermiddag, så vi ikke skal køre 100 km frem og tilbage dagen efter?

Og er det virkelig normalt, at en dreng på 7 år der har så ondt skal sendes hjem uden behandling, især efter han har siddet og ventet i over 4 timer på at komme til?

For jeg må indrømme, jeg synes faktisk ikke det er i orden! Og tænker på om det er normal behandling.

Vores datter faldt og brækkede sit kraveben i sommers og vi kom til efter 6 minutters ventetid, hun blev røntgenfotograferet og fik slynge på, fik en gave og blev sendt hjem, det hele tog en time, det var på Silkeborg sygehus

Så jeg syntes det er meget dårlig behandling i har fået

Monica

Anmeld

25. juli 2014

Isabella_mor

Frederikke80 skriver:

når der er mistanke om at noget er brækket, så kan det sagtens vente, hvorimod at hvis der er vævsskade i for af forbrænding eller sår osv, så skal det helst tilses med det samme, for at undgå infektion. '

det lyder måske meget barskt, men når man har brækket noget, så kan man godt risikere at komme til at vente lidt, da det ikke er så akut igen, med mindre det f.eks. er fatale brud eller brud der kan medføre mere skade, f.eks. et brækket ribben eller et brud der er ved at bore sig ud gennem huden osv.. 

kraveben sætter man på plads ved at give slynge på, de skal sjældent opereres, så i princippet gør det ikke så meget at man bliver sendt hjem og bliver bedt om at komme igen dagen efter.

så gælder det bare om at dække smerterne med smertestillende. 

der er lægerne jo nødt til at prioritere deres patienter, selvom det er skide trælst for patienten og de pårørende. men et brækket kravebe er bare ikke noget der kommer til først. 

Anmeld

25. juli 2014

mch

Frederikke80 skriver:

Min erfaring er at de ser på billedet samme dag og så hvis de er usikre så ser en læge med det spicale på billedet dagen efter, så jeg tænker at det lyder normalt. I er nok bare ikke informeret om at de var i tvivl

Anmeld

25. juli 2014

SussieThyssen

Frederikke80 skriver:

Jeg synes I skal klage til patientklagenævnet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. juli 2014

Rockertand

SussieThyssen skriver:

Jeg synes I skal klage til patientklagenævnet.

Kærligst
Sussie

Nej, stop nu, det er simpelthen at skyde gråspurve med kanoner, det er ren uvidenhed om procedurer (eller mangel på information), der gør sig gældende her.
I denne situation har man valgt at dobbeltsikre sig, at der ikke var et næsten usynligt brud, det er altså gjort i bedste mening, så den lille dreng ikke skulle risikere men på længere sigt - for at lave denne helgardering har det været nødvendigt at vente på ressourcer, og det har man så valgt, i mine øjne en god prioritering, men uheldet kunne lige så godt være sket dagen efter, så havde man konfereret samme dag og patient og forældre var gået hjem i forvisning om, at de havde fået, hvad de havde betalt for.......men man snakker ikke så højt om alle de gode oplevelser i sundhedsvæsenet!

Anmeld

25. juli 2014

Dafnies

I mine øjne er der ikke noget at klage over her. På en meget travl dag, er det helt normalt, at patienter med mindre skader (fx et brækket kraveben) bliver nedprioriteret! Jeg har selv oplevet at blive sendt hjem fra skadestuen og bedt om at ringe senere og forhøre mig om der er tid. Jeg har også oplevet, at en læge der var ved at sy mig i hånden, måtte løbe fra mig, stadig med nål og tråd i hånden, fordi der pludseligt kom tre ambulancer ind fra et trafikuheld.

Det kan virke rigtig uretfærdigt, at et barn bliver sendt hjem med et brud - men I ser jo ikke hvad der foregår ude bagved. Det kan være, at det vælter ind med svært tilskadekomne - eller andre grunde til, at personalet bare har mega travlt..

At de er nødt til at vende røntgenbilledet med en ortopæd og dermed vente til dagen efter er også helt normalt. Når man får et svar med det samme, er det gerne fordi det er et ukompliceret brud - eller et brud der kræver akut behandling.. Når de vælger at tage det op på konference dagen efter, er det nok fordi der har været tvivl om behandlingen af dit barns skade. En ortopædkirurg har mange arbejdsopgaver og står sjældent til rådighed for skadestuens mange patienter hele dagen...

Jeg synes alt i alt det lyder som det der er sket er i orden. Dog synes jeg ikke det er ok, hvis de ikke har sørget for, at informere og evt hjælpe jer til smertelindring.

Jeg ved godt at det nok kan lyde hårdt - det er egentlig ikke sådan ment. Jeg forstår rigtig godt, at man (måske især som forældre til et smerteforpint barn) kan føle sig uretfærdigt/dårligt behandlet
Rigtig god bedring med ham

Anmeld

25. juli 2014

sne190810

Rockertand skriver:

Nej, stop nu, det er simpelthen at skyde gråspurve med kanoner, det er ren uvidenhed om procedurer (eller mangel på information), der gør sig gældende her.
I denne situation har man valgt at dobbeltsikre sig, at der ikke var et næsten usynligt brud, det er altså gjort i bedste mening, så den lille dreng ikke skulle risikere men på længere sigt - for at lave denne helgardering har det været nødvendigt at vente på ressourcer, og det har man så valgt, i mine øjne en god prioritering, men uheldet kunne lige så godt være sket dagen efter, så havde man konfereret samme dag og patient og forældre var gået hjem i forvisning om, at de havde fået, hvad de havde betalt for.......men man snakker ikke så højt om alle de gode oplevelser i sundhedsvæsenet!

Helt enig!

Anmeld

25. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Tak for jeres svar

Jeg synes det er helt okay at dem der har de værste skader kommer ind først, og bebrejder ikke personalet på sygehuset at vi skulle vente så længe på at få ham tilset. Jeg har selv været en af dem der røg foran i køen fordi det var akut... og selvfølgelig er det i orden.

Det jeg nok stadig, selvom jeg har læst jeres svar, undrer mig over er at de ikke kunne kigge på de billeder med det samme, så vi ikke skulle til at komme igen dagen efter. Jeg er selvfølgelig klar over at lægerne kan have haft travlt, og at meget er langt mere akut end et brækket kraveben... tænker bare, hvor lang tid kan det lige tage at kigge på et røntgen billede og se om noget er brækket? Skulle man da tro at det kunne gøres på under 2 minutter  Og på et stort sygehus må det da være muligt at finde en der har forstand på det, en ganske almindelig tirsdag eftermiddag. Det har bare undret mig, og derfor ville jeg høre om det var normal behandling.

Igen, mange tak for jeres svar

Anmeld

25. juli 2014

Rockertand

Frederikke80 skriver:

Tak for jeres svar

Jeg synes det er helt okay at dem der har de værste skader kommer ind først, og bebrejder ikke personalet på sygehuset at vi skulle vente så længe på at få ham tilset. Jeg har selv været en af dem der røg foran i køen fordi det var akut... og selvfølgelig er det i orden.

Det jeg nok stadig, selvom jeg har læst jeres svar, undrer mig over er at de ikke kunne kigge på de billeder med det samme, så vi ikke skulle til at komme igen dagen efter. Jeg er selvfølgelig klar over at lægerne kan have haft travlt, og at meget er langt mere akut end et brækket kraveben... tænker bare, hvor lang tid kan det lige tage at kigge på et røntgen billede og se om noget er brækket? Skulle man da tro at det kunne gøres på under 2 minutter  Og på et stort sygehus må det da være muligt at finde en der har forstand på det, en ganske almindelig tirsdag eftermiddag. Det har bare undret mig, og derfor ville jeg høre om det var normal behandling.

Igen, mange tak for jeres svar

Er du sikker på, at du har læst mit svar (og et par af de andres)???
Synes sådan set, at vi har svaret på dine spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.