Frederikke80 skriver:
Min søn faldt og slog sig den anden dag, og måtte på skadestuen. Kan havde slået skulderen og kunne ikke bevæge den ene arm. Efter over 4 timers ventetid kom han til undersøgelse og fik taget røntgen fotografi. Vi fik derefter at vide at vi skulle komme ind igen næste formiddag og få svar på om noget var brækket. De ville gerne have en ortopædkirurg til at kigge på billedet. Da vi kom ind næste dag fik vi at vide at kravebenet var brækket, og han fik en slynge på.
Så er det jeg tænker... er det virkelig normalt de ikke kigger på det billede med det samme, så vi kan finde ud af hvad der er galt med ham?
Er det virkelig ikke muligt, på et stort sygehus som Aalborg, at finde en der kan tyde det røntgen billede, en helt almindelig hverdags-eftermiddag, så vi ikke skal køre 100 km frem og tilbage dagen efter?
Og er det virkelig normalt, at en dreng på 7 år der har så ondt skal sendes hjem uden behandling, især efter han har siddet og ventet i over 4 timer på at komme til?
For jeg må indrømme, jeg synes faktisk ikke det er i orden! Og tænker på om det er normal behandling.
Hvis det skal konfereres med et andet speciale, er det meget normalt, idet der er booket tid til konference med andre afdelinger.
Tidsrammerne er efterhånden presset så meget, at man ikke bare lige kan hive tid ud til at se en enkelt patient - du tænker : han skal jo bare se på billederne og sige, hvad der skal ske.....virkeligheden er en helt anden: lægen skal nedprioritere en anden patient, han skal vurdere billederne, i tvivlstilfælde skal han bruge tid på at vurdere patienten fysisk (han skal på skadestuen, eller han skal vente på, at I kommer til ham), han skal give besked til sygeplejerske/sekretær/portør, han skal diktere og sørge for korrekt registrering. Herudover kan der være tale om indberetning til database og/eller besked til fysioterapeut eller viderehenvisning.
Alt ialt kan en relativt ukompliceret patient hurtigt tage 30 minutter ud af et presset program - og det ganger du så med måske 6-10 tilfælde på en arbejdsdag, det er bare ikke en mulighed mange steder.
Jeg arbejder på et mellemstort sygehus, og i jeres tilfælde ville vi forsøge at presse det ind, men det ville sandsynligt koste jer en meget lang dag på sygehuset.