Er dette virkelig normal procedure på skadestuen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.729 visninger
20 svar
44 synes godt om
25. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Min søn faldt og slog sig den anden dag, og måtte på skadestuen. Kan havde slået skulderen og kunne ikke bevæge den ene arm. Efter over 4 timers ventetid kom han til undersøgelse og fik taget røntgen fotografi. Vi fik derefter at vide at vi skulle komme ind igen næste formiddag og få svar på om noget var brækket. De ville gerne have en ortopædkirurg til at kigge på billedet. Da vi kom ind næste dag fik vi at vide at kravebenet var brækket, og han fik en slynge på.

Så er det jeg tænker... er det virkelig normalt de ikke kigger på det billede med det samme, så vi kan finde ud af hvad der er galt med ham?

Er det virkelig ikke muligt, på et stort sygehus som Aalborg, at finde en der kan tyde det røntgen billede, en helt almindelig hverdags-eftermiddag, så vi ikke skal køre 100 km frem og tilbage dagen efter?

Og er det virkelig normalt, at en dreng på 7 år der har så ondt skal sendes hjem uden behandling, især efter han har siddet og ventet i over 4 timer på at komme til?

For jeg må indrømme, jeg synes faktisk ikke det er i orden! Og tænker på om det er normal behandling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

bøllen

Vi har været på skadestuen med vores dreng også Aalborg med forbrænding , vi kom til med det samme.

skal ikke kunne sige om det er normalt procedure , det lyder godt nok urimeligt. God bedring

Anmeld

25. juli 2014

SandraXOXO

Da min datter brækkede benet var der også lang ventetid på at komme til, tilgengæld fik hun taget billeder og gips på og smertestillende med det samme da vi kom til. Det er da næsten umenneskeligt at be et barn om at vente?!

Anmeld

25. juli 2014

serinasmor

At i skulle komme tilbage dagen efter for at få svar på røngten lyder vildt underligt ..

Men at vente 4 timer på skadestuen med en måske brækket arm lyder helt almindeligt - om man er 7 år eller 77 år er der andre ting (fx forbrænding) der er mere akut behandlingskrævende end en brækket arm - mindes selv at have siddet i 5-6 timer

Anmeld

25. juli 2014

tweety2060

Gætter mig frem så har intet at have det i. ...
Men hvis det skal være en speciel rgt læge der skal se billedet lan det muligvis passe.... og momn ikke der er set på sdet i rgt som vurderer at det formentlig er brækket krave ben som de jo ikke kan behandle syndigt andet end slynge?
At de så kunne sige til jer at det formentlig er brækket og i skal komme ind til videre info... samt info jer om smertestillende
Selvom panpdil og lignende ilke batter det vilde kunne det muligvis tage toppen af smerter.
God bedring med ham

Anmeld

25. juli 2014

Bak

Frederikke80 skriver:

Min søn faldt og slog sig den anden dag, og måtte på skadestuen. Kan havde slået skulderen og kunne ikke bevæge den ene arm. Efter over 4 timers ventetid kom han til undersøgelse og fik taget røntgen fotografi. Vi fik derefter at vide at vi skulle komme ind igen næste formiddag og få svar på om noget var brækket. De ville gerne have en ortopædkirurg til at kigge på billedet. Da vi kom ind næste dag fik vi at vide at kravebenet var brækket, og han fik en slynge på.

Så er det jeg tænker... er det virkelig normalt de ikke kigger på det billede med det samme, så vi kan finde ud af hvad der er galt med ham?

Er det virkelig ikke muligt, på et stort sygehus som Aalborg, at finde en der kan tyde det røntgen billede, en helt almindelig hverdags-eftermiddag, så vi ikke skal køre 100 km frem og tilbage dagen efter?

Og er det virkelig normalt, at en dreng på 7 år der har så ondt skal sendes hjem uden behandling, især efter han har siddet og ventet i over 4 timer på at komme til?

For jeg må indrømme, jeg synes faktisk ikke det er i orden! Og tænker på om det er normal behandling.

Det lyder altså bare overhovedet ikke i orden! Jeg har hørt en lignende historie, godt nok om en voksen mand, der havde slået sin hånd ret slemt. Han kunne ikke bruge den og han er murer, så det var ret vigtigt for ham, at vide, om den var brækket. Der blev taget røntgen, men så ellers gå hjem og tak... Han kunne ringe for svar til sin egen læge flere dage efter. Kirurgen, der skulle kigge på billedet var taget hjem (kl. var vel 15-16-stykker).
Det her var på Amager hospital.
Synes din historie er en tand værre, fordi det er et barn med smerter. Og 100 km er da godt nok også langt at skulle køre og så dobbelt op, fordi de ikke kan tyde billedet lige efter det er taget.
Prøv at snakke med Patientklagenævnet/patientforeningen, om der er grund til klage eller opmærksomhed på sådan nogle forløb.

Anmeld

25. juli 2014

Rockertand

Frederikke80 skriver:

Hvis det skal konfereres med et andet speciale, er det meget normalt, idet der er booket tid til konference med andre afdelinger.
Tidsrammerne er efterhånden presset så meget, at man ikke bare lige kan hive tid ud til at se en enkelt patient - du tænker : han skal jo bare se på billederne og sige, hvad der skal ske.....virkeligheden er en helt anden: lægen skal nedprioritere en anden patient, han skal vurdere billederne, i tvivlstilfælde skal han bruge tid på at vurdere patienten fysisk (han skal på skadestuen, eller han skal vente på, at I kommer til ham), han skal give besked til sygeplejerske/sekretær/portør, han skal diktere og sørge for korrekt registrering. Herudover kan der være tale om indberetning til database og/eller besked til fysioterapeut eller viderehenvisning.
Alt ialt kan en relativt ukompliceret patient hurtigt tage 30 minutter ud af et presset program - og det ganger du så med måske 6-10 tilfælde på en arbejdsdag, det er bare ikke en mulighed mange steder.
Jeg arbejder på et mellemstort sygehus, og i jeres tilfælde ville vi forsøge at presse det ind, men det ville sandsynligt koste jer en meget lang dag på sygehuset.

Anmeld

25. juli 2014

2721

Jeg har prøvet det samme, fik dog da det var hånden lagt en midlertidig gips.
Som rocketand skriver er det bare mere omstændigt end som
Så.
Men forstår udemærket jeres frustration.
God bedring med ham

Anmeld

25. juli 2014

2721

Dobbelt

Anmeld

25. juli 2014

modesty

Jeg synes at svaret står i dit indlæg; De ville gerne have en ortopædkirurg til at kigge på billedet. Og selvfølgelig vil de det, for det er ortopædkirurgen der tager sig af sådanne brud. Han skal diagnosticere, og han skal også vurdere om der er brug for operation eller ej.

Jeg tror ikke at det handler om at der ikke er en ortopædkirurg på vagt - men at han har andre vigtigere ting at tage sig til. Forstå mig ret - det er vildt synd for din søn, men et brækket kraveben/arm er ikke akut på samme måde som andre mere truende brud.

De burde dog helt klart have smertedækket ham i det omfang det er muligt med et lille barn. Gjorde de ikke det?

4 timer på skadestuen er (desværre) helt normalt. Også her vil akut-tilfældene (biluheld, hjertestop o.s.v.) komme før i køen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.