Det må man ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

Zelania

Tjuhl skriver:

uha..jeg er jo i den lede proces at prøve at få et barn og når man sådan har været igang i 27 måneder, så har man jo læst nærmest alt hvad der findes i pjecer og på nettet, og jeg syntes da også det er svært. eller...det jeg syntes er svært er nok, at indse HVOR mange ting i vores dagligdag der er skadelige.
jeg ryger ikke og har aldrig gjordt det og drikker ikke alkohol når jeg er i behandling (og jeg gør heller ikke nu hvor jeg ikke er i behandling og jeg er efter ægløsning - har prøvet og endte med at have så dårlig samvittighed, at jeg græd). jeg bruger neutral produkter i badeværelset, ingen parfume og hårspray og jeg bruger neutral vaskemiddel. min man ryger udenfor. men så kommer man til næste fase og det er fx de stoffer der er i plastic, så den er blød, blød som fx sodavandsflasker og vandflasker. så er der teflon på stegepanden, som også kan have en indvirkning på vores barnløshed. og så begynder jeg at blive paranoid fordi jeg ikke helt kan se hvordan jeg skal leve HELT rent - og det er naturligvis det jeg allerhelst vil. Der er farlige stoffer i sofaerne fx.
jeg har mange gange siddet og dunket mig selv i hovedet og givet mig selv skylden for vores barnløshed fordi vi ikke overholder ALLE regler - samtidig med, at jeg ikke helt kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre.
på den anden side er det netop, som karina siger, vejledning og ikke regler og det ville være skidt hvis vi som borgere ikke i det mindste blev oplyst om faren ved diverse ting. men det er da helt sikkert svært at overholde og man kan da godt nå ud på et hysterisk plan (hvis man nu ikke vil have pandestegt mad eller sofaer indenfor dørene fx )

Uh det var et fedt indlæg og en helt anden synsvinkel

Jeg syntes man kan gøre det som man har det bedst med.

Syntes blot ikke man skal pege fingre af de andre fordi de ikke gør tingene som en selv, det var det jeg mente før =)

Man skal sådan passe på hvordan man formulerer sig, for man giver jo ikke sin mening til kende for at pege efter nogle bestemte eller støde nogle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

mette moren

jeg tror man skal ta den med ro og gør stor set det samme som før man blev gravid. hvis man passer for meget på sit barn får det sguda ingen modstands fraft og kan lettere blive syg. naturlig vis skal man heller ikke være ligeglad skær lidt ned for forbrug hvis du er ryger fx. og god dag fra mig.

Anmeld

17. august 2009

Lærke90

Caroline86 skriver:

jeg synes måden du beskriver det, er rigtig god!
Nemlig at det kan være svært at overholde alle de "regler" der bliver sat for os gravide, men at det da ikke er grund nok til at lade være
Ja, det er svært at undgå forurening, når man går på gaden, men måske behøver man ikke blive stående et sted hvor de lægger ny vej (bare et eksempel)..
Jeg gør hvad jeg kan for at passe på mit ufødte barn, men nogle ting kan man bare ikke være 100% herre over.. Det er vel en vanesag.. kan man leve med at være økologisk og neutral eller kan man ikke!?
knus Caroline 12+2

Dejligt at du er enig

Anmeld

17. august 2009

Tulle28

Jeg var for et par måneder siden til foredrag med Andrea Elisabeth Rudolph, hvor hun fortalte om baggrunden for at lave hendes (meget dyre) hudplejeserie - meget interessant og VIRKELIG stof til eftertanke!! 

https://www.rudolphcare.dk/content/Greenpeace_rapport.pdf 

Jeg synes selv ikke man kan gøre nok for at give sit barn en god start på livet og økologiske produkter er jo ikke nødvendigvis dyrere (tag f.eks. Urtekram). 

Anmeld

17. august 2009

Nanna1985

Zelania skriver:

Jeg kan ikke lade være med at hidse mig en lille smule op over den masse hysteri jeg ser rundt omkring og skal ligge ører til.

I bund og grund syntes jeg ikke man skal gøre graviditet til en sygdom og afskære alt fordi man er gravid.

Så må man ikke ditten og så må man ikke datten.

Så skal alt pludselig være økologisk og neutralt.

Det er også lige før man ikke må (sorry) slå en prut uden det forurener barnet!!
Eller for den sags skyld gå ud på vejene, der er jo også forurening i luften!

Er det kun mig der syntes nogle er liidt overdrevne fanatiske?

Jeg kunne ikk ha skrevet bedre selv.. Du har taget ordene ud af mund

KANON SKREVET

Nanna (37+6)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.