Tjuhl skriver:
uha..jeg er jo i den lede proces at prøve at få et barn og når man sådan har været igang i 27 måneder, så har man jo læst nærmest alt hvad der findes i pjecer og på nettet, og jeg syntes da også det er svært. eller...det jeg syntes er svært er nok, at indse HVOR mange ting i vores dagligdag der er skadelige.
jeg ryger ikke og har aldrig gjordt det og drikker ikke alkohol når jeg er i behandling (og jeg gør heller ikke nu hvor jeg ikke er i behandling og jeg er efter ægløsning - har prøvet og endte med at have så dårlig samvittighed, at jeg græd). jeg bruger neutral produkter i badeværelset, ingen parfume og hårspray og jeg bruger neutral vaskemiddel. min man ryger udenfor. men så kommer man til næste fase og det er fx de stoffer der er i plastic, så den er blød, blød som fx sodavandsflasker og vandflasker. så er der teflon på stegepanden, som også kan have en indvirkning på vores barnløshed. og så begynder jeg at blive paranoid fordi jeg ikke helt kan se hvordan jeg skal leve HELT rent - og det er naturligvis det jeg allerhelst vil. Der er farlige stoffer i sofaerne fx.
jeg har mange gange siddet og dunket mig selv i hovedet og givet mig selv skylden for vores barnløshed fordi vi ikke overholder ALLE regler - samtidig med, at jeg ikke helt kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre.
på den anden side er det netop, som karina siger, vejledning og ikke regler og det ville være skidt hvis vi som borgere ikke i det mindste blev oplyst om faren ved diverse ting. men det er da helt sikkert svært at overholde og man kan da godt nå ud på et hysterisk plan (hvis man nu ikke vil have pandestegt mad eller sofaer indenfor dørene fx
)
Uh det var et fedt indlæg og en helt anden synsvinkel

Jeg syntes man kan gøre det som man har det bedst med.
Syntes blot ikke man skal pege fingre af de andre fordi de ikke gør tingene som en selv, det var det jeg mente før =)
Man skal sådan passe på hvordan man formulerer sig, for man giver jo ikke sin mening til kende for at pege efter nogle bestemte eller støde nogle
Anmeld