Det må man ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
24 svar
0 synes godt om
16. august 2009

Zelania

Jeg kan ikke lade være med at hidse mig en lille smule op over den masse hysteri jeg ser rundt omkring og skal ligge ører til.

I bund og grund syntes jeg ikke man skal gøre graviditet til en sygdom og afskære alt fordi man er gravid.

Så må man ikke ditten og så må man ikke datten.

Så skal alt pludselig være økologisk og neutralt.

Det er også lige før man ikke må (sorry) slå en prut uden det forurener barnet!!
Eller for den sags skyld gå ud på vejene, der er jo også forurening i luften!

Er det kun mig der syntes nogle er liidt overdrevne fanatiske?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Honningblomst

Hvor og hvad er det hysteriske i at passe på barnet.??..ja, det er nyt i forhold til for 20 år siden, men det kaldes jo udvikling og viden...vi er heldigvis blevet klogere og det kommer(eller skulle gerne komme) vores børn til gode.
Jeg synes måske det er hys at hidse sig op over at vi er blevet klogere og nu kan passe på vores ufødte børn endnu bedre end før...og nej, graviditet er ingen sygdom, men børn skal helst ikke blive syge af at mor ikke passer på som gravid.
Så jeg er meget uenig i det du skriver...hysteri, er ikke noget jeg kan sætte i forbindelse med det du skriver..
Hysteri er for mig en gruppe kvinder der stormer ind i et varehus når der er tilbud og nærmest træder på hinanden...eller forboldfans der går amok...men at leve sundt for sit barn skyld, det er vel bare sund fornuft..
Knus Eva..

Anmeld

16. august 2009

A.

Zelania skriver:

Jeg kan ikke lade være med at hidse mig en lille smule op over den masse hysteri jeg ser rundt omkring og skal ligge ører til.

I bund og grund syntes jeg ikke man skal gøre graviditet til en sygdom og afskære alt fordi man er gravid.

Det er også lige før man ikke må (sorry) slå en prut uden det forurener barnet!!

jeg er nok mere end enig med dig

Anmeld

16. august 2009

Mira0911

Man gør vel egentlig hvad man føler er bedst for en selv og det ufødte barn...
Man tager tingene til sig, som man synes men skal passe på...

Anmeld

16. august 2009

Lone Jakobsen

Zelania skriver:

joo er vildt enig med dig.
der er så mange regler at man faktisk ingenting må foretage sig. man må ikke bruge parfume, man må ikke spise en bøf....jamen jeg synes det er massehysteri.

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvor og hvad er det hysteriske i at passe på barnet.??..ja, det er nyt i forhold til for 20 år siden, men det kaldes jo udvikling og viden...vi er heldigvis blevet klogere og det kommer(eller skulle gerne komme) vores børn til gode.
Jeg synes måske det er hys at hidse sig op over at vi er blevet klogere og nu kan passe på vores ufødte børn endnu bedre end før...og nej, graviditet er ingen sygdom, men børn skal helst ikke blive syge af at mor ikke passer på som gravid.
Så jeg er meget uenig i det du skriver...hysteri, er ikke noget jeg kan sætte i forbindelse med det du skriver..
Hysteri er for mig en gruppe kvinder der stormer ind i et varehus når der er tilbud og nærmest træder på hinanden...eller forboldfans der går amok...men at leve sundt for sit barn skyld, det er vel bare sund fornuft..
Knus Eva..

Enig med Eva. Og jeg kan ikke se at det forringer livskvaliteten at leve det sunde liv, gravid eller ej. Til gengæld har jeg læst at parabene-alarmen er vildt overskruet i Danmark (som det eneste land) og at hvis parabenerne i f.eks en Clinique creme skulle påvirke fosteret skulle man smøre mindst 50ml i ansigtet DAGLIGT....

Rosa - nyligt ikkeryger med neutral-produkter på badeværelset, men som altså stadig bruger blush og mascara når hun engang bliver gravid...

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

Dutte84 skriver:

Man gør vel egentlig hvad man føler er bedst for en selv og det ufødte barn...
Man tager tingene til sig, som man synes men skal passe på...

Lige præcis..det er op til ens egen samvittighed hvad man ønsker eller ikke ønsker at udsætte sit ufødte barn for...jeg ville synes det var forfærdeligt og meget skræmmende hvis samfundet vidste at der var stoffer der skadede vore børn og vi ikke blev gjort opmærksom på det...det er jo ikke noget man skal, men en viden der bliver videre givet og så kan den enkelte gravide jo gøre som hun vil...kan slet ikke forstå at det tages som noget negativt...havde man bare vidst hvad man ved nu, så havde min søn måske ikke endt som allergiker, feks..
Knus Eva...

Anmeld

16. august 2009

RumlesMor

Hmm....jeg synes man bør være økologisk og neutral uanset graviditet eller ej.

Jeg tror der er mange flere der ser fornuften i det, når deres valg pludselig har direkte følger på et foster eller barn. Og hører det under hysteri, synes jeg vi har brug for mere af slagsen.

Lad os passe på miljøet og os selv...og vores børn. Og husk at forsætte når graviditeten er overstået .

Der findes mange der i dag kæmper med at blive gravide, fordi de er vokset op med kemikaler der er usunde for os, så synes bestemt det er værd at tænke over og måske betale lidt ekstra for at undgå dette.

Jeg er ikke selv 100% økologisk, men arbejder i den retning.

-Rumle.

Anmeld

16. august 2009

Honningblomst

Rumle skriver:

Hmm....jeg synes man bør være økologisk og neutral uanset graviditet eller ej.

Jeg tror der er mange flere der ser fornuften i det, når deres valg pludselig har direkte følger på et foster eller barn. Og hører det under hysteri, synes jeg vi har brug for mere af slagsen.

Lad os passe på miljøet og os selv...og vores børn. Og husk at forsætte når graviditeten er overstået .

Der findes mange der i dag kæmper med at blive gravide, fordi de er vokset op med kemikaler der er usunde for os, så synes bestemt det er værd at tænke over og måske betale lidt ekstra for at undgå dette.

Jeg er ikke selv 100% økologisk, men arbejder i den retning.

-Rumle.

Anmeld

16. august 2009

Mira0911

Eva skriver:

Lige præcis..det er op til ens egen samvittighed hvad man ønsker eller ikke ønsker at udsætte sit ufødte barn for...jeg ville synes det var forfærdeligt og meget skræmmende hvis samfundet vidste at der var stoffer der skadede vore børn og vi ikke blev gjort opmærksom på det...det er jo ikke noget man skal, men en viden der bliver videre givet og så kan den enkelte gravide jo gøre som hun vil...kan slet ikke forstå at det tages som noget negativt...havde man bare vidst hvad man ved nu, så havde min søn måske ikke endt som allergiker, feks..
Knus Eva...

Ja det er helt korrekt...
Mange tager det så alvorligt... Men det er igen op til den person selv... :O)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.