Det må man ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2009

Lærke90

Jeg vil sige både og..

Nogle ting er nu svære at efterleve 100%, men jeg vil sige at jeg gør et ihærdigt forsøg. Blandt andet gået over til neutrale produkter, ingen make up, creme, hårsspray eller lignende - som jeg ved mange er store tilhængere af selvom de er gravide.
Jeg gør det for at sikre chancerne, selvom jeg godt ved at barnet kan være normalt alligevel.

synes det er vigtig at passe på det ufødte barn så godt man nu kan, inden for rimelighedens grænser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2009

Ni-ko-li-ne

der står jo ingen steder at man ikke MÅ de forskellige ting...... det er vejledning ud fra viden man har tilegnet sig i årenes løb.... hvordan man bruger den viden er op til een selv.... jeg har en forståelse for hvordan den viden er opstået og ved hvad der ligger til grund for de ting man anbefaler og jeg kan godt forstå de kvinder der har en samvittighed som ikke tillader at de potentielt skader deres børn :=)

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lærke90 skriver:

Jeg vil sige både og..

Nogle ting er nu svære at efterleve 100%, men jeg vil sige at jeg gør et ihærdigt forsøg. Blandt andet gået over til neutrale produkter, ingen make up, creme, hårsspray eller lignende - som jeg ved mange er store tilhængere af selvom de er gravide.
Jeg gør det for at sikre chancerne, selvom jeg godt ved at barnet kan være normalt alligevel.

synes det er vigtig at passe på det ufødte barn så godt man nu kan, inden for rimelighedens grænser.

jeg synes måden du beskriver det, er rigtig god!
Nemlig at det kan være svært at overholde alle de "regler" der bliver sat for os gravide, men at det da ikke er grund nok til at lade være
Ja, det er svært at undgå forurening, når man går på gaden, men måske behøver man ikke blive stående et sted hvor de lægger ny vej (bare et eksempel)..
Jeg gør hvad jeg kan for at passe på mit ufødte barn, men nogle ting kan man bare ikke være 100% herre over.. Det er vel en vanesag.. kan man leve med at være økologisk og neutral eller kan man ikke!?
knus Caroline 12+2

Anmeld

16. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ka-ri-na skriver:

der står jo ingen steder at man ikke MÅ de forskellige ting...... det er vejledning ud fra viden man har tilegnet sig i årenes løb.... hvordan man bruger den viden er op til een selv.... jeg har en forståelse for hvordan den viden er opstået og ved hvad der ligger til grund for de ting man anbefaler og jeg kan godt forstå de kvinder der har en samvittighed som ikke tillader at de potentielt skader deres børn :=)

Anmeld

16. august 2009

Diana...

Eva skriver:

Hvor og hvad er det hysteriske i at passe på barnet.??..ja, det er nyt i forhold til for 20 år siden, men det kaldes jo udvikling og viden...vi er heldigvis blevet klogere og det kommer(eller skulle gerne komme) vores børn til gode.
Jeg synes måske det er hys at hidse sig op over at vi er blevet klogere og nu kan passe på vores ufødte børn endnu bedre end før...og nej, graviditet er ingen sygdom, men børn skal helst ikke blive syge af at mor ikke passer på som gravid.
Så jeg er meget uenig i det du skriver...hysteri, er ikke noget jeg kan sætte i forbindelse med det du skriver..
Hysteri er for mig en gruppe kvinder der stormer ind i et varehus når der er tilbud og nærmest træder på hinanden...eller forboldfans der går amok...men at leve sundt for sit barn skyld, det er vel bare sund fornuft..
Knus Eva..

100% enig.

Anmeld

16. august 2009

mariamiss6

nej det er ikke kun dig....... jeg synes også at det tager overhånd for mange....

Jeg selv er ikke hysterisk med  noget som helst.... jeg e rholdt op med at sætte mig ind i alle de cremer og hvad ved jeg, vi bruger det alligevel meget lidt herhjemme, og uanset hvad man vælger så er der noget skidt i.....

så her er det alt med måde, og vi ryger i øvrigt begge 2 inden døre....

Anmeld

16. august 2009

Zelania

Eva skriver:

Hvor og hvad er det hysteriske i at passe på barnet.??..ja, det er nyt i forhold til for 20 år siden, men det kaldes jo udvikling og viden...vi er heldigvis blevet klogere og det kommer(eller skulle gerne komme) vores børn til gode.
Jeg synes måske det er hys at hidse sig op over at vi er blevet klogere og nu kan passe på vores ufødte børn endnu bedre end før...og nej, graviditet er ingen sygdom, men børn skal helst ikke blive syge af at mor ikke passer på som gravid.
Så jeg er meget uenig i det du skriver...hysteri, er ikke noget jeg kan sætte i forbindelse med det du skriver..
Hysteri er for mig en gruppe kvinder der stormer ind i et varehus når der er tilbud og nærmest træder på hinanden...eller forboldfans der går amok...men at leve sundt for sit barn skyld, det er vel bare sund fornuft..
Knus Eva..

Nu må jeg nok hellere lige tilføje at jeg"ikke" sagde man ikke skal passe på barnet -alle vil vel hvad de syntes er bedst for barnet.

Heller ikke sagt økologi ikke er fint nok

Men overdreven brug og pludselig holde sig fra alt som ikke er økologisk og parfumefri syntes jeg personligt er svært!

Desuden kan man jo sagtens leve sundt og godt selvom man ikke køber økologiske ting.

Knus herfra

Anmeld

16. august 2009

3drenge

Zelania skriver:

Jeg kan ikke lade være med at hidse mig en lille smule op over den masse hysteri jeg ser rundt omkring og skal ligge ører til.

I bund og grund syntes jeg ikke man skal gøre graviditet til en sygdom og afskære alt fordi man er gravid.

Så må man ikke ditten og så må man ikke datten.

Så skal alt pludselig være økologisk og neutralt.

Det er også lige før man ikke må (sorry) slå en prut uden det forurener barnet!!
Eller for den sags skyld gå ud på vejene, der er jo også forurening i luften!

Er det kun mig der syntes nogle er liidt overdrevne fanatiske?

Jeg synes også det er lige i overkanten. Det eneste jeg ikke har gjort er at drikke alkohol ellers er jeg nok desværre skyldig i alt andet.

Anmeld

16. august 2009

Na-Wi

Zelania skriver:

Jeg kan ikke lade være med at hidse mig en lille smule op over den masse hysteri jeg ser rundt omkring og skal ligge ører til.

I bund og grund syntes jeg ikke man skal gøre graviditet til en sygdom og afskære alt fordi man er gravid.

Så må man ikke ditten og så må man ikke datten.

Så skal alt pludselig være økologisk og neutralt.

Det er også lige før man ikke må (sorry) slå en prut uden det forurener barnet!!
Eller for den sags skyld gå ud på vejene, der er jo også forurening i luften!

Er det kun mig der syntes nogle er liidt overdrevne fanatiske?

Hvor er jeg dog bare glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan..
Kunne ikke være mere enig .. 

Anmeld

16. august 2009

oo

uha..jeg er jo i den lede proces at prøve at få et barn og når man sådan har været igang i 27 måneder, så har man jo læst nærmest alt hvad der findes i pjecer og på nettet, og jeg syntes da også det er svært. eller...det jeg syntes er svært er nok, at indse HVOR mange ting i vores dagligdag der er skadelige.
jeg ryger ikke og har aldrig gjordt det og drikker ikke alkohol når jeg er i behandling (og jeg gør heller ikke nu hvor jeg ikke er i behandling og jeg er efter ægløsning - har prøvet og endte med at have så dårlig samvittighed, at jeg græd). jeg bruger neutral produkter i badeværelset, ingen parfume og hårspray og jeg bruger neutral vaskemiddel. min man ryger udenfor. men så kommer man til næste fase og det er fx de stoffer der er i plastic, så den er blød, blød som fx sodavandsflasker og vandflasker. så er der teflon på stegepanden, som også kan have en indvirkning på vores barnløshed. og så begynder jeg at blive paranoid fordi jeg ikke helt kan se hvordan jeg skal leve HELT rent - og det er naturligvis det jeg allerhelst vil. Der er farlige stoffer i sofaerne fx.
jeg har mange gange siddet og dunket mig selv i hovedet og givet mig selv skylden for vores barnløshed fordi vi ikke overholder ALLE regler - samtidig med, at jeg ikke helt kan se hvordan det skal kunne lade sig gøre.
på den anden side er det netop, som karina siger, vejledning og ikke regler og det ville være skidt hvis vi som borgere ikke i det mindste blev oplyst om faren ved diverse ting. men det er da helt sikkert svært at overholde og man kan da godt nå ud på et hysterisk plan (hvis man nu ikke vil have pandestegt mad eller sofaer indenfor dørene fx )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.