Jeg er blevet sart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2014

Marts<3

SussieThyssen skriver:

Du må da have pengepungen og tiden i orden, siden du går op i al den slags

Drop ned på jorden igen..og tag tingene lidt med ro.
Og der er da ikke noget bedre end en god 3-stjernet salamimad.
Økologisk er pjattet..der findes intet økologisk i Danmark.
Tror du der står på de græsstrå koen spiser at der er sprøjtegifte på eller ej..eller på den blomst bien flyver hen til om den er sprøjtet eller ej???
For at en mark skal kunne være økologisk så skal der være mindst 500 m til den nærmeste ikke-sprøjtede mark eller vej..og det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre i vores lille land.
Og så tænker jeg..hvad med vinden??
Når der kunne flyve radioaktivt støv helt herop efter Tjernobyl, hvor langt væk skal sprøjegiftene, udstødningsblyen fra bilerne og fabriksgiftene fra storindistrien lige ligge væk for at noget overhovedet kan kaldes økologisk.
Så træk vejret og bliv normal igen...selvfølgelig er det ok at tænke over hvad man putter i sin mund..men skulle der smutte et enkelt Newzealandsk får eller et stykke ost fra Frankrig, eller en bøtte købekartoffelsalat med i ny og næ...så tager du ingen skade af det

Kærligst
Sussie

Mega nedladende kommentar... Ved ikke hvad du skal have ud af og skrive sådan... Penge og tiden er der... Og jo der er økologi i Danmark, masser faktisk...

Vi elsker fransk mad, og spiste en lækker lammekølle fra New Zealand i påsken...

Idag købte jeg en ikke øko pizza og panini, spiste den på Hellerup havn med en San Pellegrino. Det var fedtet og usundt. Men vi elskede det. Vi hyggede og nød udsigten... Jeg er skam helt normal...

Du skal nok tænke lidt over hvordan du skriver til folk. Vi er alle forskellige, og det skal der være plads til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2014

Marts<3

Mor og meget mere skriver:

Så forstår jeg ikke dit første indlæg - der skriver du, at du bliver helt stresset, at du godt ved, du er fucked, at du er flov over dig selv og finder det latterligt. Nu giver du udtryk for, at der bare er tale om fornuft og fravalg (som i min verden er ret almindelige). 

Jeg synes ikke, der er noget vildt eller usædvanligt over jeres levevis og mener bestemt ikke, du lider af noget behandlingskrævende. Jeg er så ikke helt med på, hvordan de trendy spisesteder kommer ind i billedet, eftersom de fancy restauranter også jævnligt har problemer med fødevarestyrelsen, når der gives smileys, og i det hele taget kan jeg ikke se den røde tråd fra økologi til hygiejne, men overvejelser om, hvad man putter i munden, er da et ret udbredt fænomen. 

Det, der vel får de fleste til at reagere, er din måde at beskrive det som et voldsomt stort problem på. Jeg kan ikke helt greje, om startindlægget var humoristisk ment, eller hvad der ligger bag din afdramatisering nu. 

Der var nok mere humor i mit startindlæg, end der var drama... Forstår godt hvad du mener, og ser forvirringen...

Sov godt...

Anmeld

18. juli 2014

Marts<3

Mor11 skriver:

Hehehe, jeg ville få streeeeess af at tænke sådan    

Jeg er langt fra stresset

Anmeld

18. juli 2014

Marts<3

Jeg kan slet ikke se det snobbede - så skulle de mest ekstreme øko-hippie-veganere (og al respekt for dem!) være ultrasnobber? 

Jeg bor ude på ydre Østerbro... Så tro mig, jeg er laaaangt fra ekstreme... Så ja, hvad skal man så kalde dem

Anmeld

18. juli 2014

fo82

Mega nedladende kommentar... Ved ikke hvad du skal have ud af og skrive sådan... Penge og tiden er der... Og jo der er økologi i Danmark, masser faktisk...

Vi elsker fransk mad, og spiste en lækker lammekølle fra New Zealand i påsken...

Idag købte jeg en ikke øko pizza og panini, spiste den på Hellerup havn med en San Pellegrino. Det var fedtet og usundt. Men vi elskede det. Vi hyggede og nød udsigten... Jeg er skam helt normal...

Du skal nok tænke lidt over hvordan du skriver til folk. Vi er alle forskellige, og det skal der være plads til...

Hehe jeg kom lige til at smågrine her - i stedet for "bare" at skrive kildevand bliver der skrevet San pellegrino - skyd mig bare: men her tænker jeg mere: at der tænkes over mærker mere end selve produktet - creating an image? Det skal se rigtigt og trendy ud?!?! 

Der er ikke noget fejl i at gå op i sine madvaner - men at postulere med trendy restauranter fordi det skulle være bedre og sætte decideret mærke på sin vand giver mig bare en forestilling om show off - sorry. For lur mig om ikke de trendy restauranter ikke ligefrem går op i økologi?!?! 

Og og herreste gud - 3 stjernet salami?!?! Er det fordi det ikke er fint nok? 

Anmeld

18. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Marts<3 skriver:

Jeg bor ude på ydre Østerbro... Så tro mig, jeg er laaaangt fra ekstreme... Så ja, hvad skal man så kalde dem

Jeg tænker bare, at snobber drikker dyr champagne, spiser Foie Gras - produceret på den værst tænkelige, dyrefjendske måde - blæser på bæredygtighed, når de køber importerede madvarer og så videre. 

Som modsætning har vi mange personer i vores omgangskreds, som er ekstremt bevidste om økologi og bæredygtighed, og de er alt andet end snobbede - de bor på landet, er i vidt omfang selvforsynende med grøntsager, holder høns og får og har fødderne solidt plantet i den jyske muld - sjovt nok er de to mest konsekvente par faktisk tilflyttere fra Kbh. De går i genbrugstøj og har oftere træsko på end stiletter. En af dem har viet resten af sit liv til affaldssortering, og hans datter, min søns veninde, "skralder" fra supermarkedernes containere. Altsammen noget, man får snavsede fingre af 

Derfor, jeg studsede over, at du brugte ordet snobbet. 

Anmeld

18. juli 2014

Marts<3

fo82 skriver:

Hehe jeg kom lige til at smågrine her - i stedet for "bare" at skrive kildevand bliver der skrevet San pellegrino - skyd mig bare: men her tænker jeg mere: at der tænkes over mærker mere end selve produktet - creating an image? Det skal se rigtigt og trendy ud?!?! 

Der er ikke noget fejl i at gå op i sine madvaner - men at postulere med trendy restauranter fordi det skulle være bedre og sætte decideret mærke på sin vand giver mig bare en forestilling om show off - sorry. For lur mig om ikke de trendy restauranter ikke ligefrem går op i økologi?!?! 

Ej seriøst! Haha! Det var så ikke lige det som var meningen... Vildt nok.

Anmeld

18. juli 2014

Marts<3

Jeg tænker bare, at snobber drikker dyr champagne, spiser Foie Gras - produceret på den værst tænkelige, dyrefjendske måde - blæser på bæredygtighed, når de køber importerede madvarer og så videre. 

Som modsætning har vi mange personer i vores omgangskreds, som er ekstremt bevidste om økologi og bæredygtighed, og de er alt andet end snobbede - de bor på landet, er i vidt omfang selvforsynende med grøntsager, holder høns og får og har fødderne solidt plantet i den jyske muld - sjovt nok er de to mest konsekvente par faktisk tilflyttere fra Kbh. De går i genbrugstøj og har oftere træsko på end stiletter. En af dem har viet resten af sit liv til affaldssortering, og hans datter, min søns veninde, "skralder" fra supermarkedernes containere. Altsammen noget, man får snavsede fingre af 

Derfor, jeg studsede over, at du brugte ordet snobbet. 

Den her tråd har taget endnu en drejning som jeg sleeeet ikke havde forstillet mig. Er træt af og være i forum med kvinder. Alt blir vendt til negative ting! Jesus altså...

Vi har naboer og bekendte som går mere om i den slags end vi gør, og de er "madsnobbet". Derfor jeg bruger ordet snobbet. Beklager....

Anmeld

18. juli 2014

Marts<3

fo82 skriver:

Det var KUN for at sætte detajler på at vi har spist og drukket noget som ikke var øko eller unormalt! Den blev købt på tilbud i fakta! Så der er ikke noget "trendy" over det. Hvem praler af en danskvand?

Nej!!! 3 -stjernet fordi den er lyserød? Den ser bare mega ulækker og unaturlig ud! Vi spiser skam spegepølse herhjemme. Den er bare ikke lyserød!

Ordet "trendy" restaurant, var kun for at forklare mig, at jeg foretrækker steder, hvor man måske gør en indsats på hygiejnen. Jeg er sgu da ligeglad om det er Noma eller McDonald's.

Det irriterer mig grænseløst, at tråden har taget denne vendning! Jeg er kun sippet med min mad!

Anmeld

18. juli 2014

SussieThyssen

Marts<3 skriver:

Jamen dog...du kender mig jo ikke..og har ikke set de store smil jeg skriver med.
Intet nedladende...så grin lidt i stedet.
Og jo...økologi og DK dur ikke..har rent faktisk
en tidligere landbrugsministers ord for det.

Så smil lidt i stedet....og bliv ikke sur..der er ikke ondt skabt i hende den tossede her

Læs dit eget oplæg..jeg opfattede det med blink i øjet og regnede med at jeg kunne returnere blinket, så det må du undskylde.
Somme tider er det svært for man kan jo ikke se folks ansigt når de skriver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.