Jeg er blevet sart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kan slet ikke se det snobbede - så skulle de mest ekstreme øko-hippie-veganere (og al respekt for dem!) være ultrasnobber? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2014

Tip!

Jeg har en snert af det... 

Jeg kunne aldrig finde på at købe bur æg, eller bur mælk 

Jeg køber kun øko æg og mælk, og mere af vores kød og grønt er øko... 

Vi handler tit på en lille økologisk gård, og nogle af tingene er da dyre, men jeg vil bare ikke gå på kompromis med de ting jeg fylder i mig selv og min søn.. 

Vi spiser kød, men de skal sgu have haft det godt, så længe de levede... 

Vi bor tæt på kiwi og jeg synes det er godt princip at man får 10 % rabat på økologiske varer med deres eget kort.. 

Anmeld

17. juli 2014

BinaMor

hmm.. alt med måde... jeg sys du er meeega sart... også fornuftig. men alt for fornuftig...

jeg var ligesom dig en overgang... ikke mere.. jeg fik stress... og i dag kan jeg feks godt spise en pizza. jeg skal bare ikke selv hente den så jeg kigger efter hygienen osv.. jså selv snert af det. men jeg vuderede at nogle gange skal man passe på at det ikke tager overhånd. at det bliver en ideologi, fordi vigtigheden i det du snakker om.. jo det er vigtigt. men er det noget der bør bekymre én SÅ MEGET når man tænker på hvor mange problemer eller grimme ting der findes i verdenen.. buræg er skidt ja og køber dem ikke selv.. men dobbeltmorale for er du sikker på dine læderstøvler er fra en glad ko? din fakepelskant ikke er fra en kat i kina? det jeg mener er at man kan ikke eksisterer tilsidst hvis man går for meget op i tingene... og iogmed du skriver dette indlæg med bekymret tone er vel så at det begynder blive et problem for dig i hverdagen.

jeg tror på...

hvis det fungere for dig, hvis du er glad, din familie osv alt er happiness og du ødelægger ikke noget for jer eller andre. alt i alt hvis det fungerer.. så bliv ved.

hvis der er ting der genere dig/andre så overvej om det er blevet for meget en ideologi end en alm lisvform.. arhh stress i baggrunden. men håber du forstår mig(:

og jeg begyndte sku dengang at føle mig bedre end andre og se en smule ned på folk der ikke gjorde som jeg. tror det var mit vendepunkt. at det havde taget overhånd for mig... så nu er det 3stjernet på bordet og nu og da McDonalds mad.. for jeg magter ikke krigen mere. jeg prøver bruge min fornuft nu.. og sige alt med måde...

Anmeld

17. juli 2014

Bshizzle

Havde en gammel skole-veninde der var som dig (sart ja) og det blev for meget lige pludselig, at hun faktisk gik til lægen og kom i behandling. 

Jeg er så fløjtende ligeglad med Øko produkter, bur æg og E-numre! 

Jeg rør selvfølgelig ikke mad jeg kan se er blevet lavet på et klamt / uhygiejniske sted!. 

Og mine børn må med glæde drikke Sun-saft eller spise hvad de har lyst til. 

Så jeg er stil modsat..  Og heldigvis er alle ikke ens. 

Anmeld

17. juli 2014

Marts<3

BinaMor skriver:

hmm.. alt med måde... jeg sys du er meeega sart... også fornuftig. men alt for fornuftig...

jeg var ligesom dig en overgang... ikke mere.. jeg fik stress... og i dag kan jeg feks godt spise en pizza. jeg skal bare ikke selv hente den så jeg kigger efter hygienen osv.. jså selv snert af det. men jeg vuderede at nogle gange skal man passe på at det ikke tager overhånd. at det bliver en ideologi, fordi vigtigheden i det du snakker om.. jo det er vigtigt. men er det noget der bør bekymre én SÅ MEGET når man tænker på hvor mange problemer eller grimme ting der findes i verdenen.. buræg er skidt ja og køber dem ikke selv.. men dobbeltmorale for er du sikker på dine læderstøvler er fra en glad ko? din fakepelskant ikke er fra en kat i kina? det jeg mener er at man kan ikke eksisterer tilsidst hvis man går for meget op i tingene... og iogmed du skriver dette indlæg med bekymret tone er vel så at det begynder blive et problem for dig i hverdagen.

jeg tror på...

hvis det fungere for dig, hvis du er glad, din familie osv alt er happiness og du ødelægger ikke noget for jer eller andre. alt i alt hvis det fungerer.. så bliv ved.

hvis der er ting der genere dig/andre så overvej om det er blevet for meget en ideologi end en alm lisvform.. arhh stress i baggrunden. men håber du forstår mig(:

og jeg begyndte sku dengang at føle mig bedre end andre og se en smule ned på folk der ikke gjorde som jeg. tror det var mit vendepunkt. at det havde taget overhånd for mig... så nu er det 3stjernet på bordet og nu og da McDonalds mad.. for jeg magter ikke krigen mere. jeg prøver bruge min fornuft nu.. og sige alt med måde...

Forstår godt din pointe, men det nu ikke så overdrevet... Jeg er ikke ligeglad hvor og hvordan min mad blir tilberedt.

Min støtte og moral ligger i ikke at forpeste madvarer med kemikaler.

Anmeld

17. juli 2014

AnthonsMor

Marts<3 skriver:

Jeg er blevet sart, på grænsen til det snobbede...

Jeg kommer ikke fra en fin familie eller en familie med mange penge. Har altid spist og været taknemlig over alt slags mad.

MEN nu kan jeg pludselig ikke finde noget som helst der behager mig!

Min kæreste er mega sart, så tror det kommer fra ham.

Feks så kan jeg ikke købe mad med mange E-numre, ikke øko mælkeprodukter, er forarget over buræg osv... Vi spiser primært økologisk og kun dansk kød og Ikke kød i lage.

Jeg kan ikke spise buffet eller feks en shawama. Steder der ikke er "fint" eller tydelige går op i hygiejne, er total No-go. Når jeg gør, så blir jeg helt stresset!

Når vi er hos vores forældre eller venner siger jeg INTET, fordi ved godt det er mig som er fucked. Men gik kold da min svigermor gav min søn 3-stjernet salami! Føj! Når vi er ude og spise, så spiser vi altid på gode "trendy" resturanter.

Min søn køre bare alt ned og har en fest. Men bryder mig ikke om tanken om, at gi ham mad fyldt med E-numre eller friture.

Jeg er faktisk flov over mig selv. Jeg er langt fra et snobbet menneske, og finder det her latterligt. Min vennekreds og familie er modsat mig(os)

Min bedste veninde er omvendt, og "driller" mig. Hun giver min søn fun saft(sødemiddel) og købe kartoflesalat, mens hun smiler til mig, fordi hun ved jeg er presset.

Andre end mig som er mad-sarte?

På den ene side forstår jeg dig totalt godt..

Men på den anden side er jeg totalt omvendt af dig

jeg ville få mega stress af, at skulle tænke over sådan noget hele tiden

Flot du kan, og fornuftigt, ikke mindst

Anmeld

17. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis du har det godt med det, så er det da bare sådan du vælger, at din kost skal være. Det bestemmer du da helt selv.

Jeg går ikke selv så meget op i det, men ser ikke noget galt i, at andre går op i det, så længe jeg ikke skal stå til regnskab for indholdet af mit køkken over for dem. Hvis ikke man er godt inde i tingene, kan det nu også være svært at undgå e-numre i mange fødevarer. Der er jo intet krav om, at producenterne skriver E-numre på produktet, hvis de bare skriver navnet på ingrediensen i ingredienslisten.

Anmeld

17. juli 2014

Marts<3

Tak for alle Jeres svar... I har helt ret, jeg skal ikke være "flov" over vores levestil.

Nogle af Jer har måske taget mit indlæg lidt for seriøst. Jeg har langt fra et problem, eller skal i behandling. Vi har bare valgt at spise lidt anderledes og fornuftigt. Men vi er stadig usunde og spiser også ofte mad udefra osv. Vi vælger bare stederne med omhu.

Er vi ude og besøge folk, stiller vi ALDRIG spørgsmålstegn ved maden eller andet. Vi har stor respekt for andres måde og leve på, ligeså vel som de har vores. Min søn har fået E-numre og overlevet, såvel som vi har.
Men vi fravælger bare og putte det ind i vores hverdag.

Anmeld

17. juli 2014

SussieThyssen

Du må da have pengepungen og tiden i orden, siden du går op i al den slags

Drop ned på jorden igen..og tag tingene lidt med ro.
Og der er da ikke noget bedre end en god 3-stjernet salamimad.
Økologisk er pjattet..der findes intet økologisk i Danmark.
Tror du der står på de græsstrå koen spiser at der er sprøjtegifte på eller ej..eller på den blomst bien flyver hen til om den er sprøjtet eller ej???
For at en mark skal kunne være økologisk så skal der være mindst 500 m til den nærmeste ikke-sprøjtede mark eller vej..og det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre i vores lille land.
Og så tænker jeg..hvad med vinden??
Når der kunne flyve radioaktivt støv helt herop efter Tjernobyl, hvor langt væk skal sprøjegiftene, udstødningsblyen fra bilerne og fabriksgiftene fra storindistrien lige ligge væk for at noget overhovedet kan kaldes økologisk.
Så træk vejret og bliv normal igen...selvfølgelig er det ok at tænke over hvad man putter i sin mund..men skulle der smutte et enkelt Newzealandsk får eller et stykke ost fra Frankrig, eller en bøtte købekartoffelsalat med i ny og næ...så tager du ingen skade af det

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Marts<3 skriver:

Tak for alle Jeres svar... I har helt ret, jeg skal ikke være "flov" over vores levestil.

Nogle af Jer har måske taget mit indlæg lidt for seriøst. Jeg har langt fra et problem, eller skal i behandling. Vi har bare valgt at spise lidt anderledes og fornuftigt. Men vi er stadig usunde og spiser også ofte mad udefra osv. Vi vælger bare stederne med omhu.

Er vi ude og besøge folk, stiller vi ALDRIG spørgsmålstegn ved maden eller andet. Vi har stor respekt for andres måde og leve på, ligeså vel som de har vores. Min søn har fået E-numre og overlevet, såvel som vi har.
Men vi fravælger bare og putte det ind i vores hverdag.

Så forstår jeg ikke dit første indlæg - der skriver du, at du bliver helt stresset, at du godt ved, du er fucked, at du er flov over dig selv og finder det latterligt. Nu giver du udtryk for, at der bare er tale om fornuft og fravalg (som i min verden er ret almindelige). 

Jeg synes ikke, der er noget vildt eller usædvanligt over jeres levevis og mener bestemt ikke, du lider af noget behandlingskrævende. Jeg er så ikke helt med på, hvordan de trendy spisesteder kommer ind i billedet, eftersom de fancy restauranter også jævnligt har problemer med fødevarestyrelsen, når der gives smileys, og i det hele taget kan jeg ikke se den røde tråd fra økologi til hygiejne, men overvejelser om, hvad man putter i munden, er da et ret udbredt fænomen. 

Det, der vel får de fleste til at reagere, er din måde at beskrive det som et voldsomt stort problem på. Jeg kan ikke helt greje, om startindlægget var humoristisk ment, eller hvad der ligger bag din afdramatisering nu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.