Jeg er blevet sart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.114 visninger
31 svar
59 synes godt om
17. juli 2014

Marts<3

Jeg er blevet sart, på grænsen til det snobbede...

Jeg kommer ikke fra en fin familie eller en familie med mange penge. Har altid spist og været taknemlig over alt slags mad.

MEN nu kan jeg pludselig ikke finde noget som helst der behager mig!

Min kæreste er mega sart, så tror det kommer fra ham.

Feks så kan jeg ikke købe mad med mange E-numre, ikke øko mælkeprodukter, er forarget over buræg osv... Vi spiser primært økologisk og kun dansk kød og Ikke kød i lage.

Jeg kan ikke spise buffet eller feks en shawama. Steder der ikke er "fint" eller tydelige går op i hygiejne, er total No-go. Når jeg gør, så blir jeg helt stresset!

Når vi er hos vores forældre eller venner siger jeg INTET, fordi ved godt det er mig som er fucked. Men gik kold da min svigermor gav min søn 3-stjernet salami! Føj! Når vi er ude og spise, så spiser vi altid på gode "trendy" resturanter.

Min søn køre bare alt ned og har en fest. Men bryder mig ikke om tanken om, at gi ham mad fyldt med E-numre eller friture.

Jeg er faktisk flov over mig selv. Jeg er langt fra et snobbet menneske, og finder det her latterligt. Min vennekreds og familie er modsat mig(os)

Min bedste veninde er omvendt, og "driller" mig. Hun giver min søn fun saft(sødemiddel) og købe kartoflesalat, mens hun smiler til mig, fordi hun ved jeg er presset.

Andre end mig som er mad-sarte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2014

Christine

Marts<3 skriver:

Jeg er blevet sart, på grænsen til det snobbede...

Jeg kommer ikke fra en fin familie eller en familie med mange penge. Har altid spist og været taknemlig over alt slags mad.

MEN nu kan jeg pludselig ikke finde noget som helst der behager mig!

Min kæreste er mega sart, så tror det kommer fra ham.

Feks så kan jeg ikke købe mad med mange E-numre, ikke øko mælkeprodukter, er forarget over buræg osv... Vi spiser primært økologisk og kun dansk kød og Ikke kød i lage.

Jeg kan ikke spise buffet eller feks en shawama. Steder der ikke er "fint" eller tydelige går op i hygiejne, er total No-go. Når jeg gør, så blir jeg helt stresset!

Når vi er hos vores forældre eller venner siger jeg INTET, fordi ved godt det er mig som er fucked. Men gik kold da min svigermor gav min søn 3-stjernet salami! Føj! Når vi er ude og spise, så spiser vi altid på gode "trendy" resturanter.

Min søn køre bare alt ned og har en fest. Men bryder mig ikke om tanken om, at gi ham mad fyldt med E-numre eller friture.

Jeg er faktisk flov over mig selv. Jeg er langt fra et snobbet menneske, og finder det her latterligt. Min vennekreds og familie er modsat mig(os)

Min bedste veninde er omvendt, og "driller" mig. Hun giver min søn fun saft(sødemiddel) og købe kartoflesalat, mens hun smiler til mig, fordi hun ved jeg er presset.

Andre end mig som er mad-sarte?

Jeg synes ikke du er sært! Og kunne aldrig drømme om at spise købekartoffelsalat både grundet ikke øko, e-numre osv. 

-er i det hele taget ret enig med dig. Bryder mig heller ikke om ikke-kæde grillbarer fordi det er mit indtryk at hygiejnen er bedre hos kæder som feks Sunset. 

Så jeg er alt i alt lige så snobbet - eller madbevidst, om man vil - som du er

Anmeld

17. juli 2014

Babybrain

Du er ikke den eneste. 

Jeg kender det godt. Jeg kan selv være ret sart med mad, især med mad som jeg ikke selv har købt/ tilberedt. Kunne aldrig selv finde på at spise 3-stjernet salami eller en færdigret og køber helst ikke grøntsager og kød der ikke er øko. Der er intet snobberi bag det, og min familie har bestemt ikke haft for mange penge til den slags, men jeg kan simpelthen ikke spise bestemte ting uden at få en dårlig smag i munden eller hvis jeg spiser steder med veninder så får jeg straks associationer til, at deres mad er rådden og dårlig kvalitet.

Det svinger lidt hvor slemt det er, nogen gange kan jeg godt ligge det lidt på hylen, andre gange er det, som om at det spinder helt ude af kontrol og jeg intet kan spise. Det ville være nemmere, hvis man kunne være mere ligeglad.

Min kæreste har været helt modsat, og det tror jeg har hjulpet lidt på det, men han er efterhånden begyndt at gå mere op i det, i takt med at han lære at smage forskel på kvaliteten af mad fordi jeg vil have det på en bestemt måde. 

Anmeld

17. juli 2014

Marts<3

Babybrain skriver:

Du er ikke den eneste. 

Jeg kender det godt. Jeg kan selv være ret sart med mad, især med mad som jeg ikke selv har købt/ tilberedt. Kunne aldrig selv finde på at spise 3-stjernet salami eller en færdigret og køber helst ikke grøntsager og kød der ikke er øko. Der er intet snobberi bag det, og min familie har bestemt ikke haft for mange penge til den slags, men jeg kan simpelthen ikke spise bestemte ting uden at få en dårlig smag i munden eller hvis jeg spiser steder med veninder så får jeg straks associationer til, at deres mad er rådden og dårlig kvalitet.

Det svinger lidt hvor slemt det er, nogen gange kan jeg godt ligge det lidt på hylen, andre gange er det, som om at det spinder helt ude af kontrol og jeg intet kan spise. Det ville være nemmere, hvis man kunne være mere ligeglad.

Min kæreste har været helt modsat, og det tror jeg har hjulpet lidt på det, men han er efterhånden begyndt at gå mere op i det, i takt med at han lære at smage forskel på kvaliteten af mad fordi jeg vil have det på en bestemt måde. 

Dejligt svar og få tilbage. Fedt jeg ikke er den eneste...

Savner at høre det fra folk jeg omgåes. Syntes det er vildt, at så få går op i ordenligt fødevare. Vi skal passe bedre på hinanden og vores natur...

Anmeld

17. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hehehe, jeg ville få streeeeess af at tænke sådan    

Anmeld

17. juli 2014

Marts<3

Mor11 skriver:

Hehehe, jeg ville få streeeeess af at tænke sådan    

Hehe, det er det også lidt... Men det føles tilgængæld også meget rigtig

Anmeld

17. juli 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Sart? Jeg vil nu mere kalde dig fornuftig

Anmeld

17. juli 2014

Troldemommi

Marts<3 skriver:

Hvorfor er du flov over din "sarthed" hvis du samtidig syntes at det er det helt rigtige? Pak den flovhed væk og stå ved dine principper

Monica

Anmeld

17. juli 2014

Dorthe1986

Jeg har det ikke helt som dig, men så alligevel. Fx går jeg egentlig meget op i at æg skal være øko, fritgående og alt det. Men den anden dag havde min kæreste købt en bakke buræg og det gjorde mig ærlig talt en smule stresset indeni

Anmeld

17. juli 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Marts<3 skriver:

Du tager da også klart de sundeste valg for både din krop og naturen. Ingen tvivl om det men når man når ud i at få det skidt over én skive salami,  Jaaaaer, det er nok ude på et overdrev  Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.