Hvor meget sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2014

Bertris

Puha, vi er nogle af de slemme på det punkt 

Ca en halv liter om dagen hver, det er så forfærdeligt!

nogen dage endda mere.

målet er at få skåret ned til 1,5-2 L om ugen (altså kun til weekenden)

lilli li får dog ikke cola!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2014

modesty

Hej piger
Hvor meget sodavand drikker jeres familie?
Er det meget, eller helt bandlyst hos jer?

Min mand drikker en del i perioder, i andre perioder ikke noget. Når jeg siger "en del" er det max. to dåser om dagen, ofte kun én. Men det kommer i stimer. Det er nok et par uger eller en måned siden han sidst har drukket.

Jeg selv drikker kun sodavand (cola) når jeg spiser sushi. Hvilket vil sige ca. en gang hver 14. dag. Jeg drikker dog en del saft i perioder. Et glas om dagen. Men der kan også være perioder hvor jeg slet ikke drikker det.

Sønnen (knap 3 år) får (lidt!) sodavand ved festlige lejligheder f.eks fødselsdage, så det er vel en gang om måneden/hver anden måned.

Anmeld

16. juli 2014

mortilsilke

Puha, jeg er opvokset i en familie hvor det er helt normal at tømme en 1.5 liter om dagen PER PERSON.. Og vil så gerne ud af det nu man skal have sin egen familie, og opdrage, jeg vil ikke give min kommende datter de vaner med nemlig, men synes det er svært !

Anmeld

16. juli 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mig og kærsten ( mest mig) drikker ca 1, 1 1/2 L cola tilsammen pr dag. Jeg elsker cola zero, men vi køber det så kun på tilbud osv. 

Elsker, elsker, elsker cola!! Vh stine

Anmeld

16. juli 2014

bøllen

VenterVanessa skriver:

Hej piger

Vi drikker kun sodavand i weekenden , når vi spiser. Ellers drikker vi mælk & vand. 

Når vi drikker sodavand deler vi 1,5 l ( 5 mennesker ) eller 1 dåsesodavand til hver.

er ikke sukker fanatiker men ønsker ikke ungerne fyldes med det men med måde kan vi nyde det.

Anmeld

16. juli 2014

lille-fisen

Vi køber ind i mellem en 1½ liter til hygge fredag eller lørdagsaften eller til hvis vi har gæster. Derudover bliver der ikke drukket sodavand her som sådan. Ikke fordi vi har strenge regler - andet end at man ikke drikker sodavand til hverdag, fordi sodavand er i samme kategori som slik. 

En overgang havde vi nogle rammer sodavand til at stå fra tysklandsture - det er vi stoppet med igen, for er der sodavand i huset (og i køleskabet) så drikker vi simpelthen så meget af det synes jeg - også selvom man egentlig ikke har sådan speciel lyst til lige den sodavand - man drikker det jo bare fordi det er der 

Anmeld

16. juli 2014

Karina84

VenterVanessa skriver:

Puha, jeg er opvokset i en familie hvor det er helt normal at tømme en 1.5 liter om dagen PER PERSON.. Og vil så gerne ud af det nu man skal have sin egen familie, og opdrage, jeg vil ikke give min kommende datter de vaner med nemlig, men synes det er svært !

Min erfaring er, at det faktisk er de færreste smaa børn der kan li' sodavand, og især nr.1 (hvis der kommer søskende til). Brusen er alt for voldsom for de fleste. 

Jeg tænker lidt at det maa blive som med slikket, at det bliver fundet frem naar de ikke er hjemme eller efter de er kommet i seng (selvfølgelig kan vores ogsaa faa lidt slik i løbet af dagen og de forstaar fint et nej).

Vi kan endnu godt drikke det til aftensmaden, da den store som sagt slet ikke kan li' det og end ikke vil smage paa det. Den lille kan vist godt li' det, men hun har ikke interesse i det endnu, saa ingen problemer der.

Naar de bliver større haaber jeg at vi kan begrænse det til en weekends ting, eller noget som de faar naar vi skal hygge lidt ekstra. 

Anmeld

16. juli 2014

SussieThyssen

VenterVanessa skriver:

Hej piger

Da børnene var små, så var det ikke ret tit, de fik sodavand.

De voksnes forbrug må de selv tage ansvaret for, og når børnebørnene er på besøg, så har jeg så sandelig også restriktioner på.
Somme tider får de kun vand, juice eller saft, andre gange får de et enkelt glas af bedstefars sodavand.

Her i huset drikkes der IKKE lightprodukter, da ingen skal fyldes med det giftige skidt...så hellere koldt vand fra hanen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. juli 2014

missehxx

Jeg drikker sjældent sodavand med min mand er afhængig af cola og driller cirka halvanden liter om dagen... ALT for meget hvis du spørger mig

Anmeld

16. juli 2014

mortilsilke

SussieThyssen skriver:

Da børnene var små, så var det ikke ret tit, de fik sodavand.

De voksnes forbrug må de selv tage ansvaret for, og når børnebørnene er på besøg, så har jeg så sandelig også restriktioner på.
Somme tider får de kun vand, juice eller saft, andre gange får de et enkelt glas af bedstefars sodavand.

Her i huset drikkes der IKKE lightprodukter, da ingen skal fyldes med det giftige skidt...så hellere koldt vand fra hanen.

Kærligst
Sussie

Det er selvfølgelig også okay. Jeg ønsker nemlig også at mine børn opvokser med vand og mælk i hverdagen.
Dog drikker jeg kun light produkter da jeg er diabetiker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.