mor:) skriver:
øv kedeligt at I føler sådan omkring pædagogerne.
Okay det er længe det har stået på så
jeg kan godt forstå du er frustreret.
Men det var da en god ide at kontakte jeres sundhedsplejerske.
Er der sket nogen nye ting hjemme hos jer, nogle store forandringer? Nogle gange har børn svært ved at fortælle, sådan helt konkret, hvad der går dem på, og det kan vise sig på andre måder f.eks. lave i bukserne? Er han glad for sin børnehave (selvom I ikke er glade for personalet, kan han jo godt være det)
Ja der sker jo en masse.. Der er nogle børn i børnehaven som han siger slår, og når jeg har været med på tur så har jeg jo lagt mærke til hvordan de børn min søn nævner, behandler de andre børn. Der er nogle bætn som har det svært og de har et sprog som er dårligt udviklet, nogle grundet at de kommer fra andre lande og har svært ved at udtrykke sig, og derfor har de tendens til at blive fysiske, både over for de andre børn og de voksne. Og nogle ER bare bøller.!
og så skal vi have et barn til, og det tror jeg måske er svært for vores søn at forstå, han spørger dog tit efter hvornår babyen kommer, og han viser interesse ved at tegne og lave gaver til den lille.
Ud over det så er det ferie og hverdagene er jo ikke med den samme rutine som vi plejer, men han nyder at holde fri det er jeg sikker på.
Så kommer der en flytning her om ikke så længe, her forsøger vi at have ham med stille og roligt, og vi taler om at han skal have et nyt værelse og at vi får vores egen have osv. Og det virker også til at det er noget han glæder sig til.
Men der sker jo også bare meget når man tænker på at han kun er 3,5 år. Men vi forsøger at forklare ham i nogenlunde god tid når der skal ske ændringer der involvere ham så det ikke kommer som en overraskelse for ham. Hvilket jeg tror er mest hensigtsmæssigt for at der ikke kommer nogen ubehagelige overraskelser. Og han får jo tingene at vide på et niveau så han kan følge med.
Og så forsøger vi jo at vores hverdag ikke er totalt actionpacked med tusindvis af ting vi skal. Nu har vi f.eks haft nogle dage hvor vi bare har været hjemme og hygget om hinanden. Og det er jo dejligt.
Men han har stadig lavet i bukserne selvom vi hygger og vi bruger tid på hinanden. Men ja der sker jo ting og sager, sådan er det jo når man lever et gennemsnits familieliv.